• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Johanna = en lat kock

hej tjejer hittade

en butik på ebay som säljer bla eyelets
    www.stores.ebay.com/creativezoo

och en som säljer omonterade stämplar i hela plattor
    cgi6.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&userid=c_and_r&include=0&since=-1&sort=3&rows=50

annars kan ni gå in på ebay och söka på unmounted rubber stamp (eller UM) om ni vill ha ehla plattor sök även på full sheet

• Johanna = en lat kock

Fiastina
    är det värt att gå dit eller ska jag strunta i det?

• FinaStina

Johanna = en lat kock
    Är det just stämplar du vill ha tag på skulle jag hoppa över det. Men Scrapbook har ju mycket annat. Många fina papper, saxar sådanadär fina guld och silver "klistermärken", brads, pennor och allt annat man behöver och inte visste att man behöver för Scrapbooking och pyssel. Gisela som har butiken är jätteduktig och tar sig tid att svara på frågor och komma med förslag.

• Johanna = en lat kock

stämplar har jag en hel del (har beställt omonterade från bla ebay). Så det är annat jag är ute efter, tror jag ska ta en sväng dit...

• Ellte

Tjohoo...Jonas meddelade just att jag fått Inkywingspaket :) Kvällen är räddad :D

• Ellte

Johanna: Sorry, jag missade din fråga. Men jag har ändå inte varit där :D Ville bara försäkra mig om att du vet att det finns en web :) www.scrapbook.se

• Cillalilla

Glöm inte Matton på Birger Jarlsgatan!
    Dom har massor med prylar och papper!!!
    Vi köpte vårat där och är supernöjda!

• Hestia

Ojoj, FYRA nya sidor sedan jag lämnade er igår!
    Har bara läst igenom allt som hastigast, så fråga gärna igen om ni frågat något som ingen har svarat på... :)

Ellte - Har blivit medlem nu, måste ju rösta på ditt kort! :D Lyllo dig som bor i Göteborg!

Fröken Ur - Japp, om du stämplar med den dynan och har på "invisible" embossingpulver blir det ton-i-ton med pappret! Skitsnyggt! :)

Vem det nu var som frågade om inbjudningar: Vi stämplade på våra save the date.kort (ca 30 st), inbjudningar (ca 35 st), vigselprogram (ca 100 st), och festprogram (ca 65 st). En massa jobb, men vi fick SÅ mycket beröm för det! (kommer dock köpa färdiga tackkort, nu pallar vi inte mer...) ;)

Ang. svenska affärer: Jag har köpt saker på Inkywings, Octoberstamps och Dreamcottage, alla är jättebra! (Har inte handlat på Osmil än.)
    Ett tips är dock att köpa enbart deras egna stämplar - att köpa Halos (det man kan fästa omonterade stämplar med), och utländska stämplar blir oftast dyrare än att handla dem direkt från USA, eftersom det blir en mellanhand till.

Reprint.se har också stämplar, dock säljer de inte via nätet (om man inte bor LÅNGT ifrån en återförsäljare, då får man handla via dem). De har i alla fall en katalog på nätet, som är trevlig att titta i! :)

• Ellte

Jag är för feg för att beställa från USA...det kanske är dumt :? Vad kan ni rekommendera för siter som är snälla mot mig som är så rädd? :D

• Hestia

Ellte - Vad gäller stämplar? Eller tillbehör?
    Jag har köpt tillbehör från USA, men inga stämplar (utom från ebay, men det kanske inte är så bra tips om du är feg... ;)).
    Dock kan jag tipsa om de engelska sajterna, det blir lite dyrare än från USA, men frakten är lite billigare och du slipper oroa dig för tull.

Vill också gärna ha tips om bra amerikanska sajter - det verkar som om det finns en massa olika stämpelbolag i USA, men inte något som säljer alla de "kända"...

Kan förresten tipsa om att Lisa som har InkyWings kan göra egna personliga stämplar - funderar på att låta trycka upp en med min namnteckning på! :)

Svar på tråden Stämpeltråden!