• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Hestia - Ja jisses! Fina, fina... De som jag babblar om är ur-små! Motivet är inte större än 1cm! Urgullig tépåse med andra ord! Och urdyr.

Hm. Kan man inte råna en eller ett par av de här internetbutikerna på stämplar??? Jag vill ha det mesta jag ser!

Gick det förresten fort för dig att få halosarna? Jag vill inte vänta en sekund.

• Chinna

Detta hör väl egentligen inte hit.....men handlar i alla fall om stämplar! När vi åkte på bröllopsresa hade vi beställt en jättefin stämpel där det stod "Hälsningar och Tack från ett lyckligt brudpar" XXXX och XXXX. Vi köpte en massa kort och stämplade på detta och "slapp" ödsla tid på vykorts-skrivande

• Ellte

Jisses vad ni hinner babbla medan man inte håller ögonen på er ;)

Jag har fått jättefina stämplar :) Funderar nu över vad jag ska göra med dem :D (Hopplösa Linda som inte har några planer)

Hestia: Skoj att du joinade yahoogruppen :) Nu kanske det blir lite mer liv ;) Men jag var övertygad om att du var äldre än jag...ack vad man bedrar sig på ett forum emellanåt :D

Fru Persson: du fick visst ingen länk ;) Här får du en av mig istället w1.247.telia.com/~u24707046/Rubberstamps/rubberstamps.html *retas lite med Hestia*

• Bellis

Hello Ellte!

Funderar på en fet-order från Halos.... Deras klossar (enligt ovan nämnda) och så har jag kollat igenom deras "old catalogue" med priser från 80-talet! Har hittat en MASSA stämplar, mest små detaljstämplar, som jag tänkte kunde vara kul att ha! De billigaste kostar $1,25 dvs knappt 10sek! Har nu dratt ihop en 1,2,3..... 23 stämplar och 3 plattor!!! För motsvarande 425 spänn! Men jag hoppar nog plattorna denna gång... då blir det ca 285 kr.

Osså halosblocken för 250 kr! Jag slår på stort. Men beställer nog imorrn, när jag är lite piggare...

• Ellte

Men du Bellis :? *tigger lite med stora ögon* Om du ändå ska beställa från Halos kan inte jag få lägga med lite saker också? Så delar vi på frakten och så betalar jag såklart frakten från dig :?

• Bellis

JAMEN SNÄLLA SÖTA ELLTE! Det är väl klart att vi gör så!! Tänkte faktiskt puffa lite på dig så att du beställer från USA du med, jag har aldrig beställt en endaste pryl från annat land... *rodnar lite*

Det finns massor att kolla igenom där, och jag tyckte det var lite krångligt att fatta priserna först, men det gav sig. Jag är himla trött ikväll igen. Det braiga är att man mailar till henne och beställer, då kan man ju skriva att hon kan ta kontakt om nåt blivit fel uppfattat vad gäller pris och så! Blabla.

Kolla i luuuugn och ro, det gör mig inget om det tar ett dygn eller fler, så beställer vi sen!

Kul ju!!

• Bellis

F*n, nu hittade jag fler stämplar i deras ordinarie katalog också. Hm.. en "paket"-stämpel borde man äga... *kollalitetill*

• Bellis

Typiskt. Nu är jag så trött att jag bara måste sova. Ska jobba nu i fyra hektiska dagar....

Sov sött!

Svar på tråden Stämpeltråden!