• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Nojsan

Här är en till nyfiken Jag har typ bara hört ordet 'embossing' och vet knappt vad det är. Har dock alltid tyckt om att lacka mina julklappar med lack+sigill. Har en sån stämpel som det står GOD JUL i. Är det samma slags stämplar ni pratar om eller?

jag kanske verkar helt dum nu, men det bjussar jag på

• Ellte

Nojsan: Inga frågor är dumma :)

Nej det är inte sådana stämplar (sigillstämplar) vi pratar om utan gummistämplar... Här finns massa bra info faktiskt w1.247.telia.com/~u24707046/Rubberstamps/rubberstamps.html

mermaid: Absolut! Gör det! :)

• Nojsan

Tack snälla Ellte! Håller på och öppnar länken nu... Förhoppningsvis lite klokare om en stund

• FinaStina

Ellte: Jag har läst om en nyöppnad butik som heter Format som ligger på Drottninggatan 71 (Göteborg) som ska ha stämplar med tillbehör. Har inte varit där än så jag vet inte vad dom har. Jo nu vet jag vart jag läste om den, på Octoberstamps hemsida.

• fröken Ur

Jag börjar bli lite intresserad av detta nu! Framför allt blev jag nyfiken på hur en "Versamark watermark stamp pad" fungerar, som Hestia skrev om. Kan man använda den till embossing också? Det skulle vara jättesnyggt med ett nästan osynligt reliefmönster på vit bakgrund tycker jag.

• Bellis

Näääääe, vilka underbara julkort som finns i Inkywings galleri!!!!!! (nä, jag har inte kommit hemifrån än :) )

Ujujujuj, det här blir SVÅRT att hålla sig till "några stycken" jul-stämplar... jag vill ha ALLT! Men bra med inspiration/förvirring fick jag!

• Nojsan

Åååhh jag blir osså jättesugen nu. Funderar på om man skulle ta och köpa hem lite stämplar och prova om man kan göra fina inbjudningskort till bröllopet!! Hestia, Ellte och andra "erfarna kvinnor" har ni tips? Tar man sig vatten över huvudet om man tror att man skall stämpla en 60-70 inbjudningskort för hand???

• Ellte

Nojsan: Det tycker jag inte Vi stämplade på alla våra inbjudning- och tackkort :)

• mermaid

Måste nog ge detta ett försök. Har gått kurs i silversmide nu i tre terminer som tagit all tid, men nästa termin är min lärare pappa-ledig så då ska jag inte gå. Visserligen ska jag hålla kurs i det själv, men lite tid till stämpling måste väl finnas? :D

• Bellis

Nojsan- Jag håller med Ellte!!

Jag skulle SÅ gärna vilja göra alla inbjudningskorten -och det tänker jag göra när det är dags! Tänk va kul! Egentligen gillar jag inte julkort, men jag insåg att jag nog måste ha en liten ursäkt för mitt megashoppande idag och den närmsta framtiden... Måste komma på fler stämpelprojekt...

Svar på tråden Stämpeltråden!