• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • ester

Har följt den här tråden med intresse, och har försökt att få koll på vad det hela handlar om. Tyvärr så stänger min dator ner sig "påbörjar dumpning av fysiskt minne" så snart jag försöker surfa in på länken rubberstamping som Ellte har lagt ut. Varför får inte jag vara med och se?

• Bellis

*fniss*

Jag kan inte låta bli att tjyvläsa här på jobbet! Vad ni skriver mycket!!! 111 inlägg!!!

Hestia- klart du ska va me på USA!

Hörs senare ikväll, väl hemma från jobbet!

GO girls!

• Ellte

Trist ester :( Testa om det går om du går in på www.inkywings.com och sedan klickar på länken "Vad är stämplar"...

• ester

Utslängd för andra gången idag så nu ger jag upp!

Finns det andra bra sidor att titta på?

/ nyfiken ester

• Ellte

Nån som fattar priserna för ministämpelplattorna ur Halos gamla kollektion?

• Johanna = en lat kock

ester
    på tex www.heroarts.com har de en bra skola
    jag ska kolla om det finn bra på andra ställen!

• Bellis

Äääääntligen hemma... ätit mat...

Ellte- nej jag fattade aldrig priserna på mini-plattorna, men det kan ju inte vara dyrt, med tanke på de vanliga plattornas priser? Vid en beställning kan man ju säga "gamla katalogens mini-platta, stämpel-nr X-X" När jag kollar så ser jag på skärmen att det är olika bilder inlagda, först är det HB101-HB

• Bellis

gaaaaaahhh, tryckte fel!

Provar ni nya stämplar nu eller??

• Ellte

Nope, jag sitter och ritar en skiss till min egen stämpel

• Bellis

Egen stämpel..... så duktig är inte jag på att rita tyvärr...

Ellte, när man embossar, ska man hålla pappret horisontalt ovanför rosten då, med pulvret upp? Och hur ser man när det är färdigsmält? Hur lång tid tar det?

Svar på tråden Stämpeltråden!