• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Tjohoo Nu har jag fått korrekturet på min egen stämpel Den kommer bli jättefin *nöjd*

• Nojsan

Har du ritat själv? Ditt namn eller?

• Ellte

Det är en rund stämpel som säger "Handgjort speciellt för Dig av Ternlinda" (Ternlinda är mitt "smeknamn") och i mitten en sköldpadda (jag samlar på sköldpaddor) som jag ritat

• Nojsan

Låter gulligt! Vilket företag gör såna?

• Johanna = en lat kock

Hej nojsan och ni andra

embossingdyna är ganska onödigt till att börja med - ffa eftersom du tänkt köpa transparenta pulver

encore blåmetallic hade vi på inbjudningarna tillsammans med transparent embossingpulver- blev jättebra, enkel att använda oxå - det fastnar väldigt bra i dem...

Versa är toppen - har massor av små versacubes som jag verkligen gillar... man kan ha många färger utan att ruinera sig... räcker länge gör de oxå...

• IsIs

Var har ni köpt era varmluftspistoler?
    Hur mycket kostade den?

• Johanna = en lat kock

jag har köpt min på biltema - billigast möjliga = 179kr

• FinaStina

IsIs
    Jag köpte en varmluftspistol på ClasOhlson (artikelnummer 30-7566), men den blåste för mycket luft så embossingpulvret blåste bort. Det finns ju fler modeller att välja på men jag orkade inte byta och testa. Jag fick pengarna tillbaka och köpte en varmluftspistol på Panduro som är anpassad för embossing. Den är superbra.

• FinaStina

Glömde priset... Den på Panduro kostade 295 kr.

• Ellte

IB Jag köpte min pistol på ClasOhlson...Den kostade ca 200 spänn och har två lägen så den funkar till lite annat också i framtiden

Nojsan: Denna stämpeln är Osmil som gör men Inkywings gör också personliga stämplar

Svar på tråden Stämpeltråden!