• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Jag höll det med pulvret neråt Ganska nära men inte så att det bränns... När rosten fått upp värmen tar det inte många sekunder...Du ser att det är klart när allt pulver är smält (=blankt och hårt)

Hur går det för dig med stämplandet?

Jag har skrivit klart min önskelista från Halos nu men glömde den på jobbet...är det OK om jag skickar den imorgon?

• Ellte

Å förresten är jag inget duktig på att teckna alls,,,men jag vill så gärna försöka ;)

• Bellis

*fniss*

Det här är helt HEMSKT. Jag har inte stämplat ett enda stämpel än..................... Jag måste nog göra det nu...

Det är lugnt med önskelistan! För visst blev det en LISTA?! Jisses, jag har kommit på dåliga tankar -nämligen att skära i min lista. Nä fy vilka dåliga tankar, det gör jag inte!

Undrar om Hestia har fått ihop nån lista också? Det har hon säkert :)

• IsIs

Hej stämpelflickor!
    Får man vara med och leka? ;)
    Väntar ivrigt på min lön så att jag kan springa ut och köpa stämplar, har smygit runt och kikat på Format, Arkivet och Panduro i flera veckor nu!

Det billigaste är väl att köpa akrylklossar å sedan omonterade stämplar lr? Vad ska jag tänka på, nån som vet vad det kostar som billigast?
    Tyckte Format vera dyrt när de e så mycket grejer man vill ha! ;)

Någon som kikat in på stämpelkurserna på mIRC?
    tittade in men då var de ingen där eftersom dem leds från USA.

• Ellte

Nuuu har jag provat några av mina nya stämplar Hurra! Har gjort en deal med mig själv att idag SKA jag komma i säng före elva så nu hastar jag för att få ihop ett kort med mina lappar med embossade tryck :D

IsIs: Välkommen till lekstugan Det är absolut billigare att köpa omonterade stämplar...ofta halva priset! Dyrt blir det ändå eftersom man vill ha allt ;)

• Ellte

gahh...nio minuter kvar och jag kan inte bestämma om jag ska montera kortet i ytterligare en passepartout

• Bellis

Välkommen Isis!

Haaaaa!
    Nu har jag beställt några saker från octoberstamps och inkywings. Några svenska godjulare som jag inte hittade nån annanstans.

Nu ska jag beställa dynor från dreamcottage, men jag vet inte riktigt vilka jag ska ta...
    Nu har jag: brun, sky-grey, bamboogrön, röd och guld. Tänkte beställa: en stor svart, och så 4 cubes -sky blue, vit, silver och sandbeige....

Blir det bra tror ni..?

• Bellis

Jag vill också sova tidigt idag........

• IsIs

Kan ni rekommendera några bra färgkombinationer till en stackars sate med hjärnsläpp? ;)

Hur gör ni, kör ni på samma färg/olika nyanser eller blandarn ni hejvilt?

/en som tänker alldeles för mycket

• Bellis

O, jag vet hur det känns när man tänker så mycket så det slår över...! Då köper man det som är snyggt.... ingen ner tanke bakom...

Nu har jag lagt en order till dreamcottage också, men jag fattar inte- ska man sätta över pengar DIREKT på deras konto, eller ska man vänta på ett mail precis som med october och inkywings???? Det står ungefär att "var noga med att skriva ditt namn på förskottsinbetalningen, och när vi ser pengar på vårt konto, ja då skickar vi dina varor"

Vet du Ellte...? Eller sover du sött...?

Svar på tråden Stämpeltråden!