• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Hestia

Oj, vad vi skriver! :)

JAg sitter nu uppe i Stockholm hos en kompis. Kommer inte hem förrän lördag kväll, hoppas det är ok att lämna in listan från Halos då, Bellis! Jag hittade 19 stämplar (tror jag det var) för totalt 200 kr!!!
    Om man går in och tittar på de gamla stämplarna kollar man under stämpeln. Där står ex 317E. Gå sedan in på prislänken (har för mig att den fanns direkt under "gamla stämplar", och leta upp E - 2.25 dollar (ex). Det är lite svårt ibland att se vilken bokstav som står där, men det går! :)

Bellis (igen) - jag brukar hålla pappret med motivet uppåt. Gjorde tvärtom först, men sedan gjorde sambon så när vi höll på med inbjudningarna, och det fungerar lika bra plus att man ser tydligare när pulvret smält (det ser du, oroa dig inte!) ;)

Isis - Hej! :) Jag har varit med på några av kurserna på mIRC, de är bra och de är jättegulliga, tjejerna som är där!

Nej, nu skall jag umgås igen! Bellis, hoppas det är OK att jag mailar dig listan på lördag!!

• Hestia

Bellis - På Dreamcottage skickar du pengarna direkt, utan att vänta på mail.

• Hestia

Bellis - Nu stack min kompis in i duschen, så jag kan kolla upp stämplarna nu! *springer iväg till Halos*

• Ellte

Ojoj...jag lyckades inte bestämma mig...Ni får hjälpa mig så gör jag klart imorgon...Kortet hittills ser ut såhär (förutom att scanningen inte är 100):
    f2.pg.photos.yahoo.com/ph/ternlinda/vwp&.dnm=Bambu.jpg&.view=t (kopiera och klistra)

Frågan är...Låta vara? Montera på ett vitt kort med ytterligare ett lager grönt emellan, grått kort med ytterligare ett lager grönt emellan, ett brunt kort med ett lager grönt och ett lager vitt...tja :) Eller nåt helt annat ;)

NU ska Linda såva! Nattinatt!

• Ellte

Woa...coolt...länken funkade :D

• Hestia

Ellte - Grönt och vitt, tror jag! Eller kanske vitt och sedan svart för att rama in det hela?

• IsIs

Vad är de där Halos ni snackar om? How do I get there?
    Är det mycket billigare att beställa från nätet?
    Ni som köper omonterat, har ni köpt akrylklossar eller har ni nått tips på billigare varianter?

• Hestia

Bellis - Har mailat dig nu! :)

• Hestia

IsIs - Hinner inte svara nu, tyvärr! Hoppas att någon anna kan svara! :)

• Bellis

Det är helt okej Hestia! :)

Och tack för infon om dreamcottage!!! Då sätter jag över pengar NU!

Oj vad svårt Ellte..... jag tror att jag hade låtit det vara.... eller satt det på ett milt vitt papper, som ser lite mjukt buckligt ut kanske... Ett mycket större vitt papper tror jag. Men vad vet jag?!

Sova jag med!

Svar på tråden Stämpeltråden!