• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • fröken Ur

alltså, jag hänger nog inte riktigt med...
    finns det hur många olika stämplar som helst, eller gör ni egna stämplar? Jag menar, om man t ex vill göra inbjudningar så vill man väl inte ha de motiv som alla andra har, eller? Finns det förresten stämplar med text?

*förstår inte riktigt men vill gärna*

• Ellte

fröken Ur: det finns huuuur många som helst Sedan behöver ju inte kort se likadana ut bara för att det är likadana stämplar heller :)

...men jag önskar att jag kunde göra egna... :D

• Johanna = en lat kock

Fiastina

använder du verkligen rätt sorts färg? eftersom du måste använda embossingdynan för att kunna enbossera färgade tryck... +att pulvret blåser av

• fröken Ur

ellte:

nä, det är klart! Färger och sånt skiljer sig ju. Tänkte inte på det.

har du kanske tips på en bra stämpelaffär i göteborgstrakten?

• Johanna = en lat kock

eftersom ellte missade att svara...

Jo det finns stämplar med text...

• Ellte

fröken Ur: Jupp, visst har jag det

Arkivet vid Domkyrkan har stort urval av både stämplar, dynor och pulver. Panduro har en del. Papeteri på Nya gatan i Nordstan har ett gäng.

I Stenungsund finns Octoberstamps (har inte varit där men man kan handla på nätet www.octoberstamps.se) och i Partille finns Osmil (samma där www.osmil.se)

Det ska ha öppnat en ny butik i Götet också som jag missat att besöka .. om nån vet vad den heter eller var den ligger så hojta gärna

• FinaStina

Då köpte jag väl "fel" (dom har ju några olika modeller) värmepistol. Typiskt... Men jag köpte en "embossingfön" på Panduro igår och den funkar kanon!

Jag var nog otydlig när det gäller att "förstärka" med embossingdynan. Det är en färgdyna jag har som har några år på nacken som börjat torka som jag gjorde så på.

• Bellis

God morgon ladies!

Hej Johanna, fiastina och fröken ur! Trevligt att ni hittade hit också!

*gäääääääsp* Fy vad jag är trött och seg... Vaknade vid halv 9 av en tvåtaktsmotor på högsta varv här på baksidan av huset... och har försökt få hjärnan på plats sedan dess med hjälp av morgontidningen och telefonsamtal.. nu blir det duschen och sedan SWISCHHHH i till stan!

Jag hoppas verkligen att jag hittar det mesta av det jag vill ha, annars blir det en riktigt fet beställning från dreamcottage i kväll! Men jag vill ju börja NU!

En kul grej: jag packade upp lite porslinsänglar på jobbet igår, och de låg inlindade i ett (vad jag tyckte) fint och tunt "lumppapper"! Tittar man fort så är det bara gråmelerat, men vid en närmre titt så är det en massa färger och fibrer i. Jag tog en bunt med mig hem helt enkelt. Tänk vad man kan hitta!

• Ellte

Bellis: Sådant är strålande :D Man ser kort i allt... Själv snodde jag papperet (eller det är nån tunn träfilm) som satt runt makens cigarr nyligen... Det ska bli nåt fint av det :D

• mermaid

Det här med stämpling låter ju hur kul som helst! hmmm... Ska ju inte gå någon annan kurs i vår, så man kanske skulle slå sig in på någon sådan bana... :D

Får ta en raid i affärerna i Sthlm när jag kommer dit...

Svar på tråden Stämpeltråden!