• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Jag skulle f.ö gärna göra om alla trycksaker igen nu när jag har lite mer erfarenhet ;) ...men men..det är lite sent :D

• Nojsan

Ellte, har du handlat på den där sidan Inkywings? Nöjd med allt?

Någon som vet vart man skulle kunna köpa en stämpel med texten "Inbjudan" på. Letar febrilt på inkywings, men utan resultat.

Det måste nästan vara internetshopping för min del, för jag har inte tid (tyvärr) att springa i affärer när vi är hemma i svedala.

• Johanna = en lat kock

ellte, (eller någon annan) har du varit på scrapbooks etc (som ligger på danskavägen) ?

• fröken Ur

Nojsan, jag letar också efter en sån stämpel! eller, rättare sagt, jag _kommer att_ leta nu när jag har fått upp ögonen för detta med stämpling! Om inte "inbjudan" finns så kan jag tänka mig "välkommen" - har någon sett det?

• Ellte

Nojsan: Hmmm...Ett av de paket jag väntar på är från Inkywings men det är första gången :)

Jag har för mig att octoberstamps har ett gäng textstämplar.. Annars VET jag att Panduro har en väldigt "enkel och vanlig" som står Inbjudan på

• Bellis

Japp! Kolla octoberstamps.nu

Klicka på "butik online", "shop", välj "art stamps octoberstamps", kolla under "wedding" och "words/messages"

There it is!

• Johanna = en lat kock

såna (med välkommen och inbjudan) såg jag på papeterie i nordstan... allstå borde de finnas på inkywings eller på octoberstamps (det är väl .se på båda va?)

• Nojsan

Nix, skall vara .nu Provade med .se men se det gick inte.
    Tack, Bellis för tipset! Letar just nu - helt ivrig...

• FinaStina

Johanna = en lat kock; Jag var på en kurs i stämpla julkort för ett par veckor sen på Scrapbook etc. Dom har en del stämplar men Arkivet har mycket mycket mer. Fast Scrapbook har fler stansar, saxar och annat kul.

Svar på tråden Stämpeltråden!