• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Ellte

Hestia: Jag heter Linda :) Jag har dock inte sagt så mycket eftersom jag känner mig helt bortkommen bland alla erfarna stämplare ;)

• Ellte

Hestia: Om du hinner leta rätt på kortmakarna innan lördag kan du ju förresten vara med och rösta på mitt vinterskogkort ;)

• Bellis

Men Ellte.... nu skrämmer du mig, en liten nybörjare, känner DU dig bortkommen?!? Jag kommer känna mig urfånig imorrn, när jag ska försöka köpa grejjor jag inte vet ett smack om.. Men man lär sig väl!

Vad bra att jag kommer en bit på 500! Sen lär det iofs bli mer, men så man har en ekonomisk vision av det hela! ;)

• Ellte

Bellis: Ja jisses du ska se mästerverken som en del av de där flickorna fixar :D Men bli inte skrämd! Alla är vi barn i början...jag har precis börjat övningsgå ;)

• Bellis

Ja jisses! Nu ska jag ta mig ett fotbad och sen krypa ner till den sedan timmen sovande sambon. Det har varit en lååååång dag på jobbet, med en massa nya varor till julhandeln. 9 timmar på fötter, de stinker! Urk.

OOOOOOJJ vad jag längtar till imorrn! Det ska bli så himla kul! Det var länge sedan jag kände mig så här glad faktiskt! Mycket tragiskt.

Tråden känns.... tja, rätt bekväm för att va så ny! Men fler lär vi ju bli om ett tag, eller vad säger ni tjejjer?

• Ellte

*gäspar, nickar instämmande och går och lägger mig*

• Johanna = en lat kock

Gomorron mina damer!

har precis kört mannen till jobbet och handlat mat...

nu ska jag sätta mej och fortsätta tentaplugga.... (det är inte skoj med externredovisning)

men jag var ju tvungen att kolla hur det går för er...
    Väldigt bra tråd du har startat Bellis!
    Och Lycka Till idag på shoppingrundan!

• FinaStina

När/om du köper en vanlig varmluftspistol från ÖB, ClasOhlson eller dylikt tänkt på att kolla luftströmmen. Jag trodde jag var smart (tänkte använda den till tex ta bort färg med nångång, två flugor i en smäll typ) förra veckan och köpte en varmluftspistol på ClasOhlson men den blåste för mycket luft så embossingpulvret blåste av.

Ett tips (provade igårkväll) om den färgade stämpeldynan inte innehåller tillräckligt med blöt färg för att embossingpulvret ska fastna går det utmärkt att "dutta" stämpeln i den genomskinliga/tinted embossingdynan först och sen i färgstämpleldynan.

• Johanna = en lat kock

det har jag aldrig råkat ut för och jag använder en vanlig varmluftspistol från clas olson

Svar på tråden Stämpeltråden!