• Bellis

Stämpeltråden!

Här tänkte vi ta och starta en ny braig tråd! Nämligen en för alla som tycker det är spännande och kul med stamping!

Tråden är härmed ÖPPNAD!

Jag kan ju börja med att tala om att imorrn bär det av in till stan (sthlm) och DÅ ska det minsann shoppas stämpel-pryttlar så det heter duga!! Det ska bli jättekul, sambon bara flinar åt mig sedan jag fick det här på hjärnan.. :)

Eftersom jag inte har ett himlaste skvatt i stämpelvägsutrustning, så blir det en rejäl lista som ska bockas av!

Tänkte börja med att åka direkt till söder, för att kolla in pappershandeln och The English Shop i Söderhallarna. Därefter blir det nog en promenad till G:a stan för ett besök på Ljunggrens pappershandel på Köpmangatan. Sedan Kreatima och Panduro, med risk för att slåss med tanter och dagispersonal som ska köpa julpyssel...

Ska kolla av webben lite ikväll, på priser och så, och ta med mig en lite jämförelselista så jag inte går på några större nitar!

Kram på er alla inspirerare!

• Svar på tråden Stämpeltråden!
  • Bellis

Åh vad snäll du är Johanna, som orkar svara på så dumma frågor som mina...!

Jag kan ingenting om vad för olika papper som finns, om jag går in på ett ställe som Panduro eller Kreatima (stor konstnärsbutik med en hel massa papper och färg av alla slag), borde det finnas vellum och ribbade papper där? Och om jag frågar dem, tror du de förstår vad jag menar då...? Mulberry-papper, är det ett särskilt "märke"?

På dina bilder såg jag ribbat papper (tror jag!), och det var bland det snyggaste jag sett!

Vilket kap du gjorde hos svärmor! Kul!

• Meddelande borttaget
  • Johanna = en lat kock

mulberrypapper är ett papper med fibrer i... lite som japanpapper (om det säger dig något - annars kolla i pandurokatalogen)

vellum - borde de veta vad det är annars vet de garanterat vad halvtransparent papper eller cromatico från svenskt papper är....

det ribbade vet jag itne om de har överallt... men om du inte hittar det någon annanstans så kolla på ett stort åhlensvaruhus... (där hittade jag mina)

• Hestia

Mina ribbade papper köpte jag i en appershandel, och jag är nästan hundra på att de finns på Mattons också.

Jag har inget koll på mina papper, jag köper lite som jag tycker är fina lite då och då. Gör dock felet att jag är så snål att jag bara köper ett av varje, och sedan vill jag inte använda det, "jag har ju bara ett"! :)

Förresten gick det att embossa med den svarta Brilliance, men inte den vita... Mysko!!

Gerda - Lycka till på e-bay!!

Bellis - Duktig handling på Octoberstamps! Väntar på stämplar från Dreamcottage just nu, plus en stämpeltidning.

Johanna - Jag tycker om din svärmor! :D

Och så en fråga: vad är ert bästa tips för att limma fast ribbons? Mina bara lossnar... :(

• Johanna = en lat kock

bra lim! (jag har tunnflytande hobbylim som jag stryker på supertunnt med pensel)

visst är hon go!

hestia kan du inte köpa två iallfall???

• Hestia

Johanna - Låter som jag skall köpa det... har ett sådant lim i en penna, vilket är trevligt, men ribbonsen är så tunna att de limmas fast på händerna istället för på pappret... :D

Ja, jag skall börja med att köpa två av varje!! :)

Nej, nu skall shoppas papper och eyelets på ebay! :D Håller också på att scanna in lite fler julkort.

• Bellis

Typiskt! Jag hittade jättefina handgjorda papper på e-bay, en hel bunt olika, och la en länk här till er - men det fastnade i filtret!!! Och nu vet jag inte var det var......

• Hestia

Bellis - vad störigt!!

Johanna - Är det lätt att köpa papper från e-bay? De förstörs inte i posten?

• Hestia

Hihi, vad kul det är att dollarn står så lågt!! :D

• Hestia

Bellis - Du kan på startsidan se de tre senaste sakerna på ebay som du tittade på, så papprena kanske finns där!

Svar på tråden Stämpeltråden!