• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Plättis
    amaelamin skrev 2013-10-03 13:12:02 följande:
    haha våra familjer är absolut inga höjdare de heller:) men det ger lite extra känsla kan jag tycka när alla är extra uppklädda:) 
    ja jag vet hur ju hur jag skulle klä mig vid inbjudan på en bröllops/30-års fest men det finns vissa i bekantskapskretsen som har vid vissa tillfällen visat att de tycker det är ok att gå på tillställningar i shorts och t-shirt och det tycker jag nog inte känns ok här?
    Suttit och läst lite och tror vi dressar ner till kavaj..men jag vet inte. Snittar är ju en jättebra idé! det kan jag nog tom knåpa ihop själv:D  
    Så länge min pappa inte kommer i sina skinnbrallor är jag nöjd! Nej, men om de får en inbjudan till ett bröllop dammar de nog av kavajen innan de går hemifrån, men jag är nöjd oavsett vilket. I värsta fall får man hota med stryk om någon kommer i shorts och t-shirt  

Snittar är skrämmande enkelt. Det går be någon vän eller familjemedlem att hjälpa till. Dagarna innan kommer man nog ha saker att tänka på ändå!  
  • Yavanjakementari

När det gäller desscode så kommer vi ha kavaj. Jag och sambon struntar i vad folk har på sig egentligen men vill ha en dresscode för att göra det enkelt för våra gäster att veta ungefär hur de andra gästerna kommer att vara klädda. Vi funderade först på mörk kostym vilket jag tycker är en väldigt snygg dresscode men det kommer bli en "för hög" nivå för vissa av våra gäster. Jag vill inte att de ska behöva köpa nya kläder om de inte vill!

• teres77

Nu har vi kommit en bit till i planering och checkat av en ganska stor punkt nu i helgen. Vi har gjort klart vårat Save the date-utskick. Vi gör det enkelt för oss och skickar ut via mms till alla inbjudna. De riktiga inbjudningskorten skickas med post, så vi kände att det inte gjorde så mycket att snåla lite där. 

Vi bad en kompis dotter fota oss i en park igår. Det blev jättefina bilder, tycker jag. Det stämmer med den stilen vi vill ha på våra bröllopsfoton med! 

De här ska skickas i slutet på november. Jag har ingen aning om hur jag ska lyckas hålla detta hemligt tills dess... Jag håller på att spricka!!! Jag vill ju visa bilderna för alla, men då kommer vissa att fatta direkt vad som är på gång. Tungan ute

• 20110519

Hoppar in i denna tråden jag med. Bokat kyrka till midsommar 2014. 249 dagar kvar tills det är dags. Jag sitter och velar om vi ska skicka ut "save the date"kort. Borde jag göra det eftersom det är midsommar? Lite svårt att hålla det hemligt ändå tills inbjudningskorten kommer ut. Velar, hur hade ni gjort?teres77 skrev 2013-10-13 19:35:03 följande:Nu har vi kommit en bit till i planering och checkat av en ganska stor punkt nu i helgen. Vi har gjort klart vårat Save the date-utskick. Vi gör det enkelt för oss och skickar ut via mms till alla inbjudna. De riktiga inbjudningskorten skickas med post, så vi kände att det inte gjorde så mycket att snåla lite där.   Fina kort ni tagit.  

• MH2014

Nu ska vi se, lite uppdatering!! :)

snuvat in mig på skor,,vad tusan ska jag ha??
    vad för accessoarer?
    hur vill jag va sminkad och ha håret?
    taxi hela dagen?

känner att det brinner i knutarna fast ändå inte! Till jul är mitt mål att vara klar, med mig :)

• JucyPower

Hejsan allihopa, jag är ny här men vi (jag och min m2b, Josefine och Andreas) har nu satt datum för vårt bröllop till 30 augusti 2014. Vi har bokat lokal, en bygdgård i byn där jag växte upp, utanför Tidaholm, men längre än så har vi inte kommit. Det kommer i alla fall bli ett barnfritt bröllop med 65-80 gäster och vi tror att vi kommer anta min mammas erbjudande att laga maten, det verkade bli den största utgiften under dagen annars. Borgerligt kommer bröllopet vara också. Så hej hej :)

• a ring on my finger
    20110519 skrev 2013-10-13 21:52:18 följande:
    Hoppar in i denna tråden jag med. Bokat kyrka till midsommar 2014. 249 dagar kvar tills det är dags. Jag sitter och velar om vi ska skicka ut "save the date"kort. Borde jag göra det eftersom det är midsommar? Lite svårt att hålla det hemligt ändå tills inbjudningskorten kommer ut. Velar, hur hade ni gjort?teres77 skrev 2013-10-13 19:35:03 följande:Nu har vi kommit en bit till i planering och checkat av en ganska stor punkt nu i helgen. Vi har gjort klart vårat Save the date-utskick. Vi gör det enkelt för oss och skickar ut via mms till alla inbjudna. De riktiga inbjudningskorten skickas med post, så vi kände att det inte gjorde så mycket att snåla lite där.   Fina kort ni tagit.  
    Jag hade nog skickat ngon form av Save The Date-inbjudningar eftersom det är midsommarafton. Vi kommer också att skicka ut ett fint foto via mms/mail och sedan inbjudningskorten via post senare.
  • Magnolia81

Hej allihop

Jag och min sambo ska gifta oss den 8/8 2014 i Trelleborg där vi bor.
    Blir ett litet och mysigt kyrkligt bröllop med c:a 30 gäster.
    Så nu lever man i den där bröllopsbubblan under en tid framöver *ler*

• CamillaForsgren

Jag och min fästman ska gifta oss den 9/8 2014 i Skellefteå.
    Det vi har gjort är att boka kyrka och börjat köpa lite smågrejer.
    Vi kommer bjuda ca 27 gäster(om jag jag räknat rätt), alla utom två är från min sida tråkigt nog. Men har bett m2b om att fundera på om det inte finns någon fler han vill bjuda ändå.
    Det är bara tre av mina vänner som vet om bröllopet än så länge, har berättat för dem pga att de måste resa så långt plus att en av dem ska vara brudtärna. Jag kommer bara ha en brudtärna och m2b ska försöka välja en marsalk på något sätt. 
    Festen efteråt hade vi tänkt fråga mina föräldrar om vi kan ha på baksidan av mitt barndomshem, så det är precis lagom stort och framförallt gratis. Har ju som ganska tajt budget.
    När det gäller kläder så har jag inte bestämt mig än vad jag ska för klänning, men m2b har sagt att han ska ha svart kostym, svart skjorta, röd slips och röd duk. Jag funderar på att matcha med röda converse till (antingen det eller vita) som jag ska pimpa med glitter och stenar.

Nu kommer en liten bildbomb!

Klännigar jag funderat på.

Kyrkan vi ska gifta oss i (kommer bli lite tomt men haha)

Ringarna jag försöker välja mellan.
  • Js Fästmö
    MH2014 skrev 2013-10-14 20:27:01 följande:
    Nu ska vi se, lite uppdatering!! :)

snuvat in mig på skor,,vad tusan ska jag ha??
    vad för accessoarer?
    hur vill jag va sminkad och ha håret?
    taxi hela dagen?

känner att det brinner i knutarna fast ändå inte! Till jul är mitt mål att vara klar, med mig :)

Samma problem med skor har jag!

Jag ska gifta mig utomhus i skärgården med kullersten, så några sidenskor med smal klack är inte aktuellt.

Jag kommer ha en kortare spetsklänning så jag behöver inte vara överdrivet traditionell, men man vill ju ändå känna sig extra fin. Funderar på ett par vita höga skor med kilklack. :/ Trodde det skulle vara enklare när man inte har kyrkbröllop, men tji fick jag. :)

Och håret! När jag har uppsatt känner jag mig alltid extra fin och piffad, men utsläppt med vågor är ju också superfint.

Nu är jag inne på att ha en uppsatt sidofläta och hängande vågigt...suck,... man får nog bar abestämma sig. ;)

Svar på tråden Bröllop 2014?