• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Josefin o Micke

MH-2014, kul att du har hittat din klänning! För oss har det gått frammåt igen. Jag håller på med inbjudningskorten, festhäften och tackkort. Inbjudningarna ska ut i oktober så har inte så mycket tid kvar för det. broschbuketten blir klar imorgon och tyg till min klänning är delvis inhandlat. Ska börja sy i morgon. Min ring komm förra veckan och är så fin. Vill prova den hela tiden men försöker hålla mig ifrån det. Minrdre än fem månader kvar nu, tycker att tiden går liiite för fort. Har så mycket kvar att göra samtidigt som jag längtar till det är dags.

• 20140222

Jag skulle gifta mig 2014, Hjärtamen tyvärr blev det inte såRynkar på näsan.
    Det blir 2015 istället. Tack för att jag fick vara med här.{#emotions_dlg.flower}

• PoS

Power of Love, GRATTIS till husköpet. Jag är sjukt avundsjuk eftersom hus är typ det högsta på min önskelista (kan man önska sig det i bröllopspresent kanske??) så stort, stort grattis från mig!!

• Power of Love
    pinkflesh skrev 2013-09-02 19:52:29 följande:
    Vad roligt! Grattis till husköpet {#emotions_dlg.flower} Känner ju igen dig från Karlstad/Värmlands-tråden Glad
    amerika skrev 2013-09-03 19:51:03 följande:
    GRATTIS!!! Hus är en stor grej. Den största affären man gör i livet, förmodligen. Kul att ni hittat rätt och trivs!!
    Tack! Det känns riktigt kul. Vi trivs verkligen. Har verkligen kännts som hemma sen första stund Hjärta Dock har huset haft en negativ effekt. Det har nästan tömt vårt bröllopskontoFörvånad (eller ja 2/3 av det iaf). Nu är det bara att sätta igång att spara igen. Vi har ju förvisso inte tänkt oss ett dyrt bröllop men som det ser ut nu måste vi kapa mer på kostanderna. Vi sparar förvisso några hundralappar varje månad genom att vi byte boende och slipper pendla. 

Frågan är eftersom vi inte från början tänkte ha nåt dyrt bröllop vilka kostander man ska dra ner på. Jag är villig att dra ner på gästlistan men min fästman är inte lika säker. Vi har just nu en preliminär lista med 80 st på. Den är jag villig att dra ner på. Vi ahde ändå tänkt att dra ner på antal barn och bara bjuda de som är släkt med oss. Vi vill ha barnfritt men det känns ju ändå dumt att neka sambons halvsyskon. Våra vänners barn är ändå under 2 år när det blir dags så de kommer ändå inte förstå eller uppskatta bröllopet. Hans syskon är alla i skolåldern och förstår vad det handlar om. Det är ju ändå deras äldsta bror som gifter sig. 
    Sen är jag villig att dra ner på vänlistan och är villig att kapa ner min sida med ca 10 per, och 4pers från hans vänner. Men min sambo är inte så sugen på det. Han vill att vi ska ha alla våra nära och kära på plats och det förstår jag men pengarna ska ju räcka till också Flört  Jaja det löser sig. Vi behöver ju ändå inte skicka inbjudningarna förrens i början av nästa år fram till dess har vi ju bättre översikt med vårat sparande. 
  • Power of Love
    PoS skrev 2013-09-09 22:39:40 följande:
    Power of Love, GRATTIS till husköpet. Jag är sjukt avundsjuk eftersom hus är typ det högsta på min önskelista (kan man önska sig det i bröllopspresent kanske??) så stort, stort grattis från mig!!
    Tack! {#emotions_dlg.flower}
    Det heter ju önskelista så varför inte önska det sig i bröllopspresent. Sen sannolikheten att man får ett hus är ju såklart minimal men testa att önska sig skadar väl aldrig Flört 
  • Power of Love
    20140222 skrev 2013-09-09 13:58:12 följande:
    Jag skulle gifta mig 2014, men tyvärr blev det inte så. Det blir 2015 istället. Tack för att jag fick vara med här.

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • MH2014

Josefin o Micke - super skönt att den är klar!!
    va kul att ni kommit igång, lägg gärna upp bilder :) Själva har vi lite sparlåga, ventilerar lite men tar det väldigt lugnt. Prick 22 veckor kvar nu så är jag fru!

Svar på tråden Bröllop 2014?