• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Sparkle
    Plättis skrev 2013-08-18 19:43:38 följande:
    Om du klickar på Forum och sedan Mina favoriter kan du se alla trådar som du kommenterat i. Där kan du också favoritmarkera trådar som du inte skriver i men som du ändå vill följa. Det är ett litet blått hjärta med ett svart plus på allra högst upp på trådstartarens inlägg som är favoritmarkera.
    Blivande fruar 2014 finns på www.brollopstorget.se/Forum-27-86/m4197369.ht... som en genväg, men Mina favoriter är en makalös funktion som jag använder hela tiden.

Angående fotbolls-VM, vi har inte ens tänkt på att det är den sommaren, men lyckades lägga vårt bröllop senare under sommaren. Så vi "missar" VM och får gifta oss i fred. Det är nog lika bra, för min sambo är sportnörd och kommer inte gå prata med så länge VM håller på.

Tack! Bra grej det där med favoriter :)

• Lenaerik86

Hej! Har inte skrivit på evigheter för vi har inte planerat så mkt. Vi skulle från början gift oss borgligt innan middagen den 5 juli. Efter att ha tänkt en del så kände jag att det trots allt var viktigt för mig att gifta mig i kyrkan som jag döpt o konfirmerat mig i i min hemstad. Så det blir vigsel i kyrkan den 24/5 med bara de närmaste o sen någon avslappnad buffé hemma hos min mamma. Sen den "riktiga" festen för kompisar o släkten den 5/7 som tidigare tänkt. Känns som en bra kompromiss (jag ville ha ett mindre o intimt bröllop medan m2b ville ha 100 gäster typ). Blir även ett bra tillfälle för våra familjer att träffas :)

• Plättis

Angående det här med kyrkligt och borgerligt, jag har sagt att jag inte vill gifta mig i kyrkan, men min sambo skulle nog vilja göra det. Min familj vill definitivt att jag gifter mig i kyrkan eftersom de är troende, men jag klarar inte av att stå och lova saker inför gud när jag inte tror själv. 

Just nu har jag bara ont i magen för att det känns som att jag borde gifta mig i kyrkan för familjens skull, men samtidigt kommer det inte kännas som att det är på riktigt när det inte är på mina villkor. 

Är det någon annan som tänkt i liknande banor? 

• Lenaerik86

Min fästman gillar verkligen inte kyrkan o religion och därför skulle vi först ha en borgerlig ceremoni. Men han insåg sen att jag alltid drömt om att få gifta mig i den kyrkan och han tycker att den är väldigt vacker och han går med på det därför. Men det är ju självklart upp till var och en om man vill "ljuga inför Gud" men jag tro att de flesta som gifter sig kyrkligt gör det för att det är en gammal tradition snarare än att man gör det inför Gud.

• Katarina

Jag hade stora planer på att gifta mig i samma kyrka som jag döptes i.
    Var sedan på ett dop (där föräldrarna inte är det minsta troende) och fick en dålig smak i munnen, det kändes så falsk och respektlöst!

Insåg då att för mig är religion något stort och allvarligt. Jag är inte troende men har full respekt för de som tror. Jag kan med den insikten inte gifta mig i kyrkan, särskilt inte då min blivande man inte heller är  troende. Att använda kyrkan för att det är "en fin tradition", för att andra vill det eller för att det är så fina och bra lokaler gör mig illa berörd.

Sen är det ju en annan femma om 50% av brudparet är troende och vill gifta sig i kyrkan, då får man väl ta den diskussionen.

• Ello

Min blivande är starkt troende, så det finns inget annat för honom.
    Hade vi båda varit icketroende så hade vi nog inte gjort det dock. Jag tycker det är så jobbigt med allt religiöst "babbel". Men men, för mig spelar det ingen stor roll. Jag ljuger ju inte inför någon, oavsett om det är Gud eller någon annan, jag lovar att älska min man, och det gör jag inför alla som ser på. =)

• Plättis

Det är hyckleriet jag är rädd för. Jag lovar för mig själv och inför min man att jag vill dela mitt liv med honom. En gud jag inte tror på ska inte vara delaktig då. För mig är det extra viktigt eftersom jag är uppväxt i ett troende hem men sedan tagit avstånd från religionen av flera olika anledningar. Men jag är rädd att bli osams med delar av familjen. Fast dem är jag nog ganska osams med redan i sådana fall då jag redan sagt att det blir borgerligt. 

Tidigare var det någon som skrev att det vore så enkelt att gifta sig i kyrkan eftersom det finns så fina lokaler att välja mellan då. Borgerligt kräver en ansträngning. Just nu har jag ingen aning om vad vi ska hitta på, festlokalen är för liten för att vi ska kunna ha både vigsel och middag där. Och utomhus känns som en stor risk, särskilt eftersom augusti i år var så regnigt här. Det blev översvämning två gånger på en vecka...

Det är skönt att veta att fler tänker i samma banor i alla fall Att jag inte är ensam om att tycka att det är en stor grej att gifta sig i kyrkan när man inte är troende. Min sambo ska få fundera på det här ett tag, då behöver jag inte ta på mig allt grubblande Solig  

Angående flerspråkig ceremoni, både jag och min sambo är inbitna norrlänningar, likaså med båda släkterna. Så för oss vore det närmast att ta allt på norrländska och ha ett riktigt Västerbottens-tema Skrattande 

• Plättis

Alltså, jag borde ju ha någon form av spärr på mina inlägg... Blandar trådar hela tiden!
    Ignorera sista stycket bara, det hör till något helt annat.

• amerika

Vi kommer att gifta oss borgerligt därför att min blivande är muslim. För honom skulle det kännas lika konstigt att gifta sig i kyrkan som det skulle göra för mig att ha en ceremoni i en moské.

För egen del, är jag troende men inte religiös. Jag är uppväxt i Svenska kyrkan och har inget otalt med den. Skulle gärna gifta mig i kyrkan och avlägga löften inför Gud och få välsignelse över ringarna. Men jag tänker att både "min" Gud och min blivandes Allah är närvarande ändå i vår borgerliga ceremoni som vi dessutom kommer att hålla utomhus, i Moder Naturs sköna famn! Solig

Svar på tråden Bröllop 2014?