• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Katarina

Lindlund: Jag har försökt analysera detta (är planerings- och kontrollmänniska" ut i fingerspetsarna) och insett att andra kanske gör sina egna inbjudningskort, sin egen dukning och såna saker. Jag kommer beställa inbjudningar, vigselprogram samt festprogram (annars skulle det bli dubbelt så dyrt så klantig som jag är) och vi har personal som dukar och gör fint i festlokalen.

Jag har tusen listor och ligger (enligt dem) före i planeringen ändå blir jag stressad....gahh!

• MH2014
    Försommarbröllop skrev 2013-08-19 17:06:21 följande:
    Hej MH2014! Var har du köpt dessa dryckesdispensrar? Letar så efter något liknande.
    Hej, 
    sök på glasburk med kran så får du fram en massa fina och sidor.. Dem vi kollat på är från Granit och Blomster torpet (tror jag det hette) 
  • Plättis
    Katarina skrev 2013-08-26 11:51:12 följande:
    Lindlund: Jag har försökt analysera detta (är planerings- och kontrollmänniska" ut i fingerspetsarna) och insett att andra kanske gör sina egna inbjudningskort, sin egen dukning och såna saker. Jag kommer beställa inbjudningar, vigselprogram samt festprogram (annars skulle det bli dubbelt så dyrt så klantig som jag är) och vi har personal som dukar och gör fint i festlokalen.

Jag har tusen listor och ligger (enligt dem) före i planeringen ändå blir jag stressad....gahh!
    Om du ligger bra till enligt din planering så är det nog ingen fara! Jag har inga listor, och just nu planerar jag inte alls utan har fullt fokus på att söka jobb då jag varit arbetslös i tre månader. 
    Jag är någonstans mellan kontrollfreak och "äsch, det ordnar sig", och just nu är det mer av det senare. Det är skönt, kan jag meddela. Att inte sitta och göra inbjudningskorten redan, eller ha gjort några provdukningar och fortfarande inte vara nöjd. Jag känner mig lite hakuna matata, typ Cool
  • Lenaerik86

Vi känner oss Superligan vilket gör mig stressad då och då, men som Katarina säger så kommer vi även leja ut det mesta så det finns inte så mkt vi kan göra i nuläget. Känns jätteskönt :)

• Katarina

Haha förstod nästan det Lenaerik86, men att känna sig som en superliga är ju rätt ok med! Glad

• Plättis

Jag blev superdeppig igår när jag tittade på "min" klänning på nätet. Den finns inte i min storlek, utan bara i alldeles för stor och alldeles för liten Vet inte vad det innebär, om det inte finns just nu eller om den inte kommer finnas alls. 
    Om den inte går få tag på kommer jag bara jämföra alla klänningar med den och aldrig bli nöjd. Syrran försökte peppa mig igår, men är man otröstlig så är man.

• amerika
    Plättis: har du provat den klänningen eller har du bara fastnat för den ändå? jag frågar därför att ibland kan det vara så att man kärat ner sig i en klänning men sen råkar man prova någon annan och då känns det liksom på kroppen att det är den jag ska ha! Men om du absolut vill ha den du redan har bestämt, så tycker jag du ska prata med affären/nätföretaget som säljer den och fråga om den kommer att komma in i din storlek.
  • amerika
    Katarina skrev 2013-08-26 11:32:47 följande:
    Är det nån mer än jag som blir stressad över att andra verkar stressande, känns som om jag missar nått i planeringen när jag inte har tusen saker att fixa!Förvånad
    Känner precis samma sak!! Jag kan inte riktigt komma på vad det är som jag borde bli stressad över? Det är trots allt nio månader kvar....
  • Qvicken

Jag hoppar också in i den här tråden:)
    Vi gifter oss 19/7.
    Jag har bokat kyrka och lokal än så länge. Någon budget har vi inte tagit fram, utan det blir som det blir. Men vi försöker ta hjälp av släktingar som är bra på saker och vänner som kan sin sak också:) Så tror nog att allt löser sig;)
    Jag vill börja åka och prova klänningar nu nu nu! Måste nog boka in en dag och åka och prova. Men en fråga.
    Kan man bara åka in i en klänningsbutik och få hjälp att prova utan köptvång?:) 

Svar på tråden Bröllop 2014?