• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • ellenedward

Hoppar in här också! 
    Jobbar normalt som bröllopsfotograf men nu är det min tur! Pirrigt!
    6/8 2014 smäller det på slott vid vatten... Magiskt!

Ni som bor i Sthlm (eller kan ta er dit) kan jag rekomendera klänning/detaljer från Zelini på Kungsholmen (jättenära tcentralen och de har webbbutik också!) Jag har köpt mitt diadem där och de har så mycket fint riktigt billigt! Hon som har butiken är mycket trevlig också och har hjälpt mig att prova ALLA klänningar! 

http://www.zelini.se/

Men jag ska nog låta sy upp min egna klänning hos Matildas fest i Sundbyberg. En som jag fotograferat hade gjort det och den klänningen var magisk. Och billig! 

http://www.matildasfest.com/sv/

Det är mina tips för nu! Lycka till alla!

• Anette86

Jag kliver in i tråden!
    Vi planerar bröllop i slutet på juli eller i början av aug nästa år.

Vi ska boka präst och kyrka till helgen när vi ska döpa vår lille son så datum beror lite på hur det ser ut i bokningssystemet nästa år.

Vi kollade på festlokal igår och har bestämt oss för den. Så denna kommer vi boka till veckan när vi har ett datum.

Det blev ett rätt bra pris med 3-rätters, lokal, personal,dukning,städning,dj, etc ja allt som ingår för ca 70 gäster (utan dryck) ca 34.000. Lokalen ligger i Vasastan och vi kommer att gifta oss i Solna!!

Ser fram emot årets planering vilket jag ska passa på att göra nu när jag är mammaledig=D 

• Munchkin
    ellenedward skrev 2013-08-14 10:28:16 följande:
    Hoppar in här också! 
    Jobbar normalt som bröllopsfotograf men nu är det min tur! Pirrigt!
    6/8 2014 smäller det på slott vid vatten... Magiskt!

Ni som bor i Sthlm (eller kan ta er dit) kan jag rekomendera klänning/detaljer från Zelini på Kungsholmen (jättenära tcentralen och de har webbbutik också!) Jag har köpt mitt diadem där och de har så mycket fint riktigt billigt! Hon som har butiken är mycket trevlig också och har hjälpt mig att prova ALLA klänningar! 

www.zelini.se/

Men jag ska nog låta sy upp min egna klänning hos Matildas fest i Sundbyberg. En som jag fotograferat hade gjort det och den klänningen var magisk. Och billig! 

www.matildasfest.com/sv/

Det är mina tips för nu! Lycka till alla!

Jag jobbar också som bröllopsfotograf!!! haha vem tusan ska man välja! :) Vi gifter oss 23/8 2014! Cant wait!!!
  • Sparkle

Hej! Jag har läst litegrann i tråden men orkar tyvärr inte gå igenom alla sidor. Jag kan inte hitta tråden brudar 2014 längre sen de gjorde om i kategoriseringen. Så någon kan kanske tipsa mig om var jag hittar den nu mera? Sen har jag också en fråga till er som gifter er mellan 12 jun-13jul. Hur har ni tänkt med fotbolls VM? Vi pratade först om att gifta oss sista helgen i juni men vill helst inte störas av fotbollen eller att gäster hellre går och ser på det. För ja, i båda våra släkter har vi tyvärr folk som skulle prioritera sånt, eller eventuellt gå på bröllopet men sitta med telefon och följa allt. Vilket känns rätt tråkigt. Nu bestämmer vi oss nog för någon annan helg istället. Är nyfiken på hur ni andra tänkt, eller om ni har sån tur att ingen bryr sig så mycket om sporten :)?

• Ello
    Sparkle skrev 2013-08-18 15:51:32 följande:
    Hej! Jag har läst litegrann i tråden men orkar tyvärr inte gå igenom alla sidor. Jag kan inte hitta tråden brudar 2014 längre sen de gjorde om i kategoriseringen. Så någon kan kanske tipsa mig om var jag hittar den nu mera? Sen har jag också en fråga till er som gifter er mellan 12 jun-13jul. Hur har ni tänkt med fotbolls VM? Vi pratade först om att gifta oss sista helgen i juni men vill helst inte störas av fotbollen eller att gäster hellre går och ser på det. För ja, i båda våra släkter har vi tyvärr folk som skulle prioritera sånt, eller eventuellt gå på bröllopet men sitta med telefon och följa allt. Vilket känns rätt tråkigt. Nu bestämmer vi oss nog för någon annan helg istället. Är nyfiken på hur ni andra tänkt, eller om ni har sån tur att ingen bryr sig så mycket om sporten :)?
    Vi valde slutet av augusti då vi båda följer VM slaviskt. :) Då hinner vi se VM och sen också planera klart och göra oss redo för bröllop :)
  • Millan

VM-fundering. Vi gifter oss 28 juni. Hade ingen aning om att VM ligger då. För att lösa de hela får vi ha en ansvarig på festen som får hålla sig uppdaterad, kan ju bli en kul grej på festen, med en sportkommentator.

• Plättis
    Sparkle skrev 2013-08-18 15:51:32 följande:
    Jag kan inte hitta tråden brudar 2014 längre sen de gjorde om i kategoriseringen. Så någon kan kanske tipsa mig om var jag hittar den nu mera?  
    Om du klickar på Forum och sedan Mina favoriter kan du se alla trådar som du kommenterat i. Där kan du också favoritmarkera trådar som du inte skriver i men som du ändå vill följa. Det är ett litet blått hjärta med ett svart plus på allra högst upp på trådstartarens inlägg som är favoritmarkera. 
    Blivande fruar 2014 finns på www.brollopstorget.se/Forum-27-86/m4197369.html som en genväg, men Mina favoriter är en makalös funktion som jag använder hela tiden. 

Angående fotbolls-VM, vi har inte ens tänkt på att det är den sommaren, men lyckades lägga vårt bröllop senare under sommaren. Så vi "missar" VM och får gifta oss i fred. Det är nog lika bra, för min sambo är sportnörd och kommer inte gå prata med så länge VM håller på.  
  • MH2014

imorgon borde klänningen komma.

Den ska göras lite om, Slitsen ska sys igen och ska sys in lite under höfterna så jag får en mermaid siluett på den..
    Får vi se,, men vad tycker ni- kan det bli lite old hollywood glamour över det hela? Har ju en brun pälscape som jag köpte över Blocket, den är ifrån början av 1900 som jag ska ha till vid fotograferingen, den ska sys till med ett strass spänne som knäppning tänkte jag och fålla bort det avskavda kanterna (den är ändå för stor så behöver sy iin den lite)

Vårat senaste inköp. De har inte kommit hem än men i veckan borde paketet komma. Ett "check" till borta på listanGlad

Åsikter välkomnasKyss
  • schmock

Åh, i helgen var jag i en vintagebutik med lite blandat riktig vintage och lite shabby chic. DÄR på väggen hängde en fantastisk klänning en vit spetsklänning, jag älskar spets! Men den var inte till salu buhu, den var en gåva som de hade som prydnad Obestämd Jag får väl hålla mig till min spetsklänning som jag tänkt från början, men den här var ju fantastisk!

• Försommarbröllop
    MH2014 skrev 2013-08-18 19:47:48 följande:

Vårat senaste inköp. De har inte kommit hem än men i veckan borde paketet komma. Ett "check" till borta på listanGlad

Åsikter välkomnasKyss
    Hej MH2014! Var har du köpt dessa dryckesdispensrar? Letar så efter något liknande.
Svar på tråden Bröllop 2014?