• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Js Fästmö

Är det inte smartare att boka kyrkan innan om ni verkligen vill få gifta er i den? Lkal kan ni ju vara mer flexibla med, :)

• mirran2
    Midsommarbrud skrev 2013-07-24 11:20:45 följande:
    Nu hoppar jag också in här.. Vi gifter oss den 20 juni nästa år, alltså på midsommarafton. Just nu är vi i full gång med att leta festlokal. Har hittat en som vi verkligen vill ha men vet inte än om det går att lösa.. Vi planerar just nu att gifta oss i Bovallstrands kyrka i Bohuslän men det måste ju lösa sig med festlokal innan man kan spika kyrka känner jag.. Var också och hämta min brudklänning igår som jag lyckades hitta för en billig peng i en affär som ska lägga ner.. Längtar verkligen till den stora dagen!
    Vi ska också gifta oss på midsommarafton Skrattande
  • schmock
    Power of Love skrev 2013-07-23 19:43:56 följande:
    Vår planering går sakta med säkert framåt. Vi har frågat de tilltänkta toastmaterparet om de kunde tänka sig att toasta. Vilket de gärna ville. Toastmadamen visste att vi hade henne i tankarna då jag nämde det i samband med att jag berättade datum för henne för nåt år sedan. Hennes sambo som vi ville ha om toastmaster anade dock inget och blev glattöveraskat.

En låt till vigsel är desstom bestämd. Min fästman skickade ett sms till en youtubelänk en dag jag satt på jobbet och sa att denna låt vill han ha för den får honom att tänka på mig. 

">Carolina Wallin Pérez (Kent som gör orginalet) "Utan dina andetag"

Så vi har bestämt att jag ska välja sista låten, så att vi har valt en var. Troligen blir det den här

">Marit Larsen "coming home" 

Vi ska ju även ha en tredje låt och det blir "ack Värmeland!

Gifter mig borgerligt så vi har inga psalmer.

Hur tänker ni med låtar?
    Vi vill också gärna ha kentlåten på vårt bröllop. Jag är ett stort kentfan så den är ett måste. Kanske också ted Gärdestad För kärlekens skull. Hoppas vi hittar en solist också, det är mest det det hänger på.

Psalmerna vi vill ha är En vänlig grönskas rika dräkt och I denna ljuva sommartid. Så vackra, speciellt den första ;)
  • Midsommarbrud

Vi har preliminär bokat kyrkan så även om vi dröjer med bokning av lokal så är det klart. Sen får vi se, vill ju inte låta gästerna köra allt för långt mellan kyrka och fest, då kan vi vara flexibla med kyrka också. Finns ju många vackra kyrkor längs bohus kusten.. mirran2 vad kul! Har ni bestämt vart ni ska gifta er än?

• mirran2
    Midsommarbrud skrev 2013-07-27 17:18:48 följande:
    Vi har preliminär bokat kyrkan så även om vi dröjer med bokning av lokal så är det klart. Sen får vi se, vill ju inte låta gästerna köra allt för långt mellan kyrka och fest, då kan vi vara flexibla med kyrka också. Finns ju många vackra kyrkor längs bohus kusten.. mirran2 vad kul! Har ni bestämt vart ni ska gifta er än?
    Japp! kyrka och festlokal är bokat, det blir Breareds kyrka (ligger 2 mil utanför Halmstad)
  • schmock

Nu är solist i stort sett klart! En jätteduktig tjej som låter lite som Melissa Horn. Det är inte riktigt klart men hon ville och vi diskuterar pris och så. Så gött! Hon passar så bra till våra låtar också. Vi MÅSTE ha Kent Utan dina andetag, för jag är ett så stort Kentfan! Om vi får för prästen så vill vi gärna också ha en anna favorit, Ted Gärdestad För kärlekens skull.

Klart:
    #Kyrka
    #Lokal
    #Catering
    #Skor till mig
    #Smycken
    #solist
    #fotograf
    #Inbjudningskort
    #servetter
    #kort till bordsplacering
    #vet vilken sorts ring jag vill ha iaf :) och vad den kostar

Det känns så skönt och lugnt. Det går inte att göra så mycket mer nu än att samla på sig dekoration, vilket vi gör under året. :D snart ett år kvar!

• Malin4900

Kul att det börjar falla på plats :D Vi har nu bokat restaurang/festlokal samt kyrka, blev dock den 24/5 istället för 17/5 men det spelar ingen roll. Jag har börjat fila på inbjudningar och std, beställde lite på Ebay igår ;)

• HalkatlaNr1
    mirran2 skrev 2013-07-29 08:26:03 följande:
    Japp! kyrka och festlokal är bokat, det blir Breareds kyrka (ligger 2 mil utanför Halmstad)
    Då e vi två ganska "nära" varandra som kommer gifta oss midsommarafton.. =D

• Liccan

Då hoppar väl jag också in i skaran bland blivande brudar 2014. Vi tänkte gifta oss på vår årsdag som vi blev tillsammans och senare även förlovade oss, närmligen den 30 augusti. Än så länge har vi bara bestämt datum, börjat kolla ut platser att ha festen på. Kyrkan har vi tittat ut men ej bokat. Tänkte inte ha något direkt storslaget bröllop utan budgetera så att det inte kostar alltför mycket, men med alla släkt och vänner man vill bjuda blir det svårt. Så just nu letar jag för fullt för att kunna spara in så mycket som möjligt på t.ex. blommor, håruppsättningar, tärn/malskalk-kläder mm.

• tr3apor

Hej! Jag hoppar gärna in här! Vi gifter oss 6 September. Har väl det mesta klart., :) Kyrka och lokal är bokad. Inbjudningskorten färdigscrappade, placeringskorten åxå! Klänningen hänger hos mamma.. Festprogrammet ligger i datorn, vigselhäftet likaså.. Servetterna färdigrullade... sen lite annat smått och gott! Känner mig lite FÖR klar...

Svar på tråden Bröllop 2014?