• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Miss Correct
    Josefin o Micke skrev 2013-07-14 21:28:35 följande:
    PoS - ja för oss passar det bra att få korten klara ganska snart, vi kommer ha mycket att göra i höst med jobbet båda två. Layouten är i stora drag klar och under semestern ska vi ta tag i texten. Men korten kommer inte skickas förrens oktober. Vi kommer ha sista osa dag 30 november så det finns tid att jaga dem som inte svarat i tid innan julen kommer. Våran fotograf kommer kosta 22000, då är hon med hela dagen + att det ingår ett photobooth. Miss correct, välkommen till tråden!
    Tack! Glad
  • Anna1974

*hoppar in i tråden* :) Ska gifta mig 26/7 2014. Kikar runt, läser, funderar, planerar och längtar. Ungefär så i nuläget ;)

• Js Fästmö

Nu har jag bestämt mig! Eftersom släkten tycker, och förväntar sig, en stooor maffig brudbukett i x-antal tuselappsklassen så gör jag en egen. Jag tänker mig Skogsstjärnor, liljekonvalj och ängsull bara för att förfära de mest snobbiga. Eller varför inte chockera rejält och endast ta ängsull, en stor bukett sockervadd. ;) Ja, antingen en med de tre sorterna eller endast ullen. Skönt att slippa tänka på saken, dock får jag gå upp tidigt på vigseldagen och plocka allt, men det gör jag så gärna så. :p Så nu har broschbuketterna, de maffiga rosbollarna och de vita pionerna lagts på hyllan. Vita pioner ligger mig fortfarande varmt om hjärtat, men just nu lutar det åt en svensk skogsbukett - kanske en tokig tane så är runt midnatt?

• Helenis

Vi gifter oss 26e april 2014 i Göteborg. Lokal är bokad, det var det första vi fixade då vi vill ha allt inom gångavstånd. Kyrka väntar vi besked om, dröjer pga semestrar tyvärr. Bröllopshemsida är under konstruktion. Inbjudningskort likaså. Det scrappas för fullt. Dekorationer är delvis inhandlade, fyller på efter hand. Bröllopssvit bokad. Förfrågan om en speciell bilmodell är utslängd till veteranbilsklubb. Favors planerade och delvis inhandlade. Skall göra små strutar med hemgjorda chokladpraliner vid varje gästs plats + tvålar att ta med vid hemgång. Tårta skall jag baka själv och frysa in och sedan dekorera kvällen innan. Brudbukett och övriga buketter tänker jag göra själv från snittblommor. Skall göra en provbukett snart så fort jag får tid. Fotograf är också bokad. Håller med om att det är sjukt dyrt. Nu har jag turen att ha en bekant som börjat som hobbyfotograf och nu är riktigt proffsig och fotat flera bröllop. För en heldag får vi betala 6000kr. Min sambo tycker fortfarande det är dyrt, men tror knappast vi kommer hitta billigare. Han tycker det räcker med någon kompis som fotar, men jag vill ha någon som har öga för detaljerna och inte är ordinarie gäst. Tror jag fått med det mesta. Min sambo tycker jag är näst intill besatt av detta (se tid för mitt inlägg!) men det är ju så roligt att planera och pyssla. :) Jag tycker även det är kul att försöka få till det så fint och lyxigt man kan på en budget.

• schmock

Vi betala vår fotograf 4000. Då ingår det "bröllopsfoton" ni vet, i kyrkan och lite efter kyrkan med familjen. Nu jobbar hon inte som fotograf så på det visert är hon amatör men hon hon är ändå proffs. Så duktig! Hon brukar ta en högre summa men vi fick kompispris ;)

• Luci

Måste man ha fotograf hela dagen? Eller alltså är det värt det menar jag? Hittat en fotograf jag så gärna vill ha men jag och min m2b har delade åsikter över hur länge vi ska ha henne där :P

• MH2014

Luci - klart man kan hitta en duktig fotograf för mindre än 25.000:- oxå,,allt handlar ju om vad ni själva är ute efter för stil på era bilder och upplevelser, och vad ni har för önskemål och krav, och hur intresserade ni är!

• pnufs

Vår fotograf tar 7000 för en heldag (från frisör till bröllopsvals). Han är ganska ny i branschen men har fotat en hel del bröllop och bilderna vi har sett är helt underbara :)

• Luci
    pnufs skrev 2013-07-15 11:44:24 följande:
    Vår fotograf tar 7000 för en heldag (från frisör till bröllopsvals). Han är ganska ny i branschen men har fotat en hel del bröllop och bilderna vi har sett är helt underbara :)
    Låter ju toppen!
Svar på tråden Bröllop 2014?