• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love
    a ring on my finger skrev 2013-06-17 10:50:43 följande:
    På tal om resa.
    Är det någon som har bestämt vat ni ska åka? Vi satt och kikade lite igår och kan inte alls bestämma oss för vilken typ av resa vi vill göra. Eftersom vi har barn (men vill åka ensamma!) blir det en resa på 1 vecka eller absolut max 10dagar.
    Vi var i början inne på att åka på medelhavskryssning men nu vet vi inte längre. Vi har ju tänkt att köpa hus i år och sen så kommer säkert bröllopet kosta mer än vad vi tror så vi får se var pengarna räcker efter bröllopet (hoppas att få bidrag i bröllopspresent). 

Det vi hade tänkt är att ta lördagen till söndagen (gifter ju oss en fredag Flört ) och åka till Loka brunn eller liknade på en "minimoon".  
  • Josefin o Micke

Nu äntligen är jag klar med skolan. Har haft så mycket med
    praktik, skrivande av examensarbete, opponering och redovisningar så känslan av
    att få börja planera bröllop på riktigt är fantastiskt härlig!

På tisdag nästa vecka är det bara 7 månader kvar, börjar bli
    lite nervöst nu. Jag har i alla fall hunnit med lite i pysslande i helgen. Blev
    6 små och 1 stor ram som jag har limmat pärlor på. Den stora ska vara till
    bordsplaceringen och de små får vi se om det blir till bordsnummer eller
    godisbuffén. Sedan har jag handlat klänningar till tärnorna, länkar till dem då
    det tar så lång tid att ladda upp bilder, http://www.hm.com/se/product/09305?article=09305-A#shopOrigin=SA
    och ja de ska vara svarta men de kommer
    att ha flera långa pärlhalsband och sedan skor i färg så tror att det kommer
    att bli super bra, behöver bara hitta skorna vilket inte är det lättaste när de
    ska gå i 20tals stil.

Jag har också varit och provat brudklänningar, hittade en så
    fin men den kostade 20 000 vilket kändes som liiite för mycket men till min
    stora lycka dök den upp på blocket för en betydligt bättre summa så har även
    köpt klänning till mig. Sedan har vi bokat resa till London i augusti så då ska
    det köpas ring. Jag ska boka tid på 77diamonds. Det ska bli roligt att se ringarna
    i verkligheten då jag har suttit många timmar och kollat på deras hemsida.

Vi ska även kolla på bröllopsresa i morgon kväll, får se
    vart de blir och hur länge vi kan vara borta.

Nu blev det ett ganska långt inlägg men är så kul när det
    börjar hända saker.

• PoS

Josefin och Micke, ni har samma datum som vi och samma stad också

Angående dekorationer så kan jag säga att vi (läs: jag) hade storslagna planer för dekorationerna. När vi hade lång tid kvar till dagen B så drömde jag om ett riktigt vintagebröllop i rustik stil med fantastiska detaljer och tryckta saker i retrostil, blandat med en vintrig känsla. Pompombollar, konservburkar, juteväv, spets och allt skulle vara DIY. Ja, jag drömde om det och sen vaknade jag ganska brutalt och insåg att jag är inte så jäkla pysslig som jag skulle vilja så det var nog läge att välja ut det som jag tyckte var viktigast.

När det börjar närma sig ett år kvar insåg jag att det var dags att faktiskt ta tag i saker om det skulle hända nåt. Så jag började spara på glasburkar, samla spetsgardiner och dukar och letade på loppis efter silvriga ljusstakar och så vidare. Jag är väldigt glad att jag började i tid med det för det är nu klart, jag behöver inte mer grejer.

Så vår dekoration kommer att vara: mörkblå dukar med spetslöpare. Silvriga ljusstakar (i olika höjd och form), dessa ljusfat http://www.icamaxihemochfritid.se/ljusfat-runt-med-spetskant-metall-10cm-vit-p-17618-c-758.aspx fyllda med ätbara saker som ser ut som snöbollar och isbitar, blå glittriga "bordsdiamanter" och smala glasvaser med en blomma i. På honnörsbordet kommer det att vara kandelabrar istället för vanliga ljusstakar.

Glasburkarna kommer att bli för mycket att ha på bordet så de kommer att vara utplacerade i lokalen, i fönster och på barbordet, serveringsbordet och så vidare.

Jag tror det blir bra! Det viktigaste för min del är att få till den där känslan av vintage och mys som jag ser framför mig. Jag inser att mina gäster dock inte kommer ägna ens hälften så mycket tid åt att beundra mina skapelser som jag kommer lägga ner på det så jag har insett att lagom är nog rätt bra. Minsta möjliga arbetsinsats till mest möjliga WOW-faktor helt enkelt

• PoS

Vi har ju sen en massa annat pyssel som ska göras, som inte har med dekorationer att göra. Inser att mitt förra inlägg lovade mycket pyssel och sen var allting typ färdiga grejer haha.

Vi ska klä in en anslagstavla med spetstyg och klippa till lappar att sätta fast (som gästbok). Vi ska måla om en tavelram med vitt och insidan med griffelfärg (för bordsplaceringstavla). Jag ska sy en cape att ha på mig utomhus. Jag ska sätta ihop en broschbukett och corsage (m2b vet inget om det). Vi måste göra inbjudningar, bordsskyltar och gästpresentationer (som vi ska sätta i ramar på borden, det glömde jag visst i förra inlägget), festprogram och annat tryckt. Vi har påbörjat en hemsida med information.

Idag har jag faktiskt satt ihop ett exceldokument med allt som ska göras. Herregud, jag typ dog av utmattning bara av att läsa alla poster. Har inte vågat visa den för m2b än... Har lovat att sammanställa allt i ett dokument så vi kan fördela uppgifterna.

Vi har också gjort ett dokument med allt som ska handlas. Oj oj oj. Även om man tänker att man ska göra allt själva så rinner det iväg. I det dokumentet är typ alla poster vi kan komma på med. Dekorationer, kläder, frisörer, ring, skor, inbjudningar, mat, alkohol, tårtgrejer, ljus, slips, vaxning av ben, presenter till alla som hjälper till, blommor, osv i all evighet. Det tar verkligen aldrig slut för vi kommer på nya grejer hela tiden. Det är lätt att spräcka en budget med alla dessa poster. Hur går det för er med budget och kostnader?

• Josefin o Micke

PoS, ja visst är det så att det är samtidigt. Vad skönt att ni har kommit så långt med inköpen av dekorationer. Jag har också börjat skriva lista på allt som ska handlas och den är ganska så lång så på torsdag ska jag ha en ebay dag och köpa allt som jag behöver ha därifrån. Angående budget så känner vi att den budget som vi från början gjorde måste minskas lite men det tror jag att vi kommer att klara av. Jag kommer tillexempel att sy "rocken" som min sambo kommer att ha istället för en kavaj. På det sättet sparar vi ca 3000kr. Sedan ska jag också sy min cepe, ska ta en tur förbi tygbutiken i Sundbyberg i morgon. PoS om du inte har varit där eller redan har tyg kan jag rekomendera ett besök dit.

• MH2014
    Josefin o Micke skrev 2013-06-17 21:31:34 följande:

Sedan har jag handlat klänningar till tärnorna, länkar till dem då

det tar så lång tid att ladda upp bilder, www.hm.com/se/product/09305?article=09305-A#shopOrigin=SA
    och ja de ska vara svarta men de kommer
    att ha flera långa pärlhalsband och sedan skor i färg så tror att det kommer
    att bli super bra, behöver bara hitta skorna vilket inte är det lättaste när de
    ska gå i 20tals stil.

Jag har också varit och provat brudklänningar, hittade en så
    fin men den kostade 20 000 vilket kändes som liiite för mycket men till min
    stora lycka dök den upp på blocket för en betydligt bättre summa så har även
    köpt klänning till mig. Sedan har vi bokat resa till London i augusti så då ska
    det köpas ring. Jag ska boka tid på 77diamonds. Det ska bli roligt att se ringarna
    i verkligheten då jag har suttit många timmar och kollat på deras hemsida.

Vi ska även kolla på bröllopsresa i morgon kväll, får se
    vart de blir och hur länge vi kan vara borta.

Nu blev det ett ganska långt inlägg men är så kul när det
    börjar hända saker.

Vi kommer nog med ha lite 20s tema. Om inte annat så lite Hollywood glamour.
    En klänning jag förälskat mig i just nu är lite 2tal med lite flappermodell fast hellång...får se vad det blir i slutändan. Men visst hade ni oxå vinterbröllop??
  • PoS

Josefin och Micke, jag hörde talas om den för bara ett litet tag sen. Typ tygråttan, eller nåt liknande väl? Om jag nu har fått två rekommendationer om den så bör jag väl åka dit helt enkelt

Har ni kommit fram till något vad gäller resan?

• Josefin o Micke

MH 2014 - ja visst är det vinterbröllop. Vi har samma datum som PoS, 25 januari. PoS - ja precis den kallas för tyggråttan men heter textilcentrum, den ligger hyfsat nära sundbybergs station så det är enkelt att gå därifrån. Vi har börjat fundera på resa men inte bestämt något än. Eftersom jag precis är klar med skolan och börjat söka jobb så vet inte jag hur länge det går att vara ledig än. Fast lite funderingar har vi. Det behöver vara hyfsat varmt, M vill helst ligga på stranden en vecka medans jag har svårt att "bara" ligga i solen en timme. Så vi behöver åka någonstans där vi både kan uppleva saker och sola och vi vill åka så snart efter bröllopet det bara går. Kom även på att vi har fotografen bokad, det blev ett heldags paket. Kommer kosta lite men det är det värt för oss.

• amerika

Åh vad jag nojar över vårt datum!! Vi har bestämt 10 maj men jag är rädd att det inte ska vara tillräckligt grönt ute då (vi ska gifta oss utomhus).
    Vi vill gifta oss i maj/juni, på försommaren alltså.
    3 maj är ju ännu tidigare så det går bort. 
    17 maj känns för alltid förknippat med min exsvärmor eftersom hon är norska och vi firat syttende mai i så många herrans år....
    24 maj är mitt i all majstress med sommaravslutningar hit och dit.
    31 maj fyller min mamma år så det går bort.
    8 juni fyller min son år så kanske inte 7 juni är så kul för honom?
    14 juni kan funka om jag inte fått hjärnblödning av allt inna dess och helgen efter är det midsommar.... hur fan ska man tänka egentligen????

Kom med tips snälla!!!

Svar på tråden Bröllop 2014?