• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love

haha nu är jag för morgon trött. Tryckte igen på "posta inlägget" istället för att trycka på ladda upp ny bild. Men vad tror ni om att pynta med syrener. Vi ska ju ha tema lila och grönt. Syrenerna brukar ju blomma ibörjan av juni alltså kommer man undan lite billigt också. 

• a ring on my finger

Jättefint med syrener! Brudbuketterna är fantastiska tycker jag. Men luktar inte syrener ganska starkt, eller blandar jag ihop de med någon annan blomma?

• Power of Love

Jo syrener luktar ganska starkt. Iaf just när de blommar. Men jag tänkte mig undersöka hur de blir innomhus. Jag tänkte "knycka" några och testa här hemma. Vi bor i lägenhet men hyresvärden har några syrenbuskar och det måste ju ingå i hyran att få ta del av det Oskyldig Om vi pyntar med det på bröllopet vet jag fler som har syrenbuskar i samma stad som vi gifter oss men här finns det ingen jag vet som har. 

• PoS
    Power of Love skrev 2013-06-12 19:32:42 följande:
    Jo syrener luktar ganska starkt. Iaf just när de blommar. Men jag tänkte mig undersöka hur de blir innomhus. Jag tänkte "knycka" några och testa här hemma. Vi bor i lägenhet men hyresvärden har några syrenbuskar och det måste ju ingå i hyran att få ta del av det Oskyldig Om vi pyntar med det på bröllopet vet jag fler som har syrenbuskar i samma stad som vi gifter oss men här finns det ingen jag vet som har.

Jättefint och underbart med ert färgtema!

Tänk bara på att syrener är en sådan blomma som man kan vara allergisk mot, om man tex har pollenallergi. Det är så vackert och underbar doft tycker jag men jag kan aldrig ha syrener eller hyacinter och så vidare hemma för min mamma är superallergisk.

• PoS

Aslänge sen jag skrev här för övrigt tror jag bestämt. Men nu kommer en liten uppdatering: På midsommardagen är det ju 7 månader kvar för oss! Oh dear, oh dear.

Idag har jag i alla fall köpt mina skor och jag är så nöjd! Jag var lite tveksam i affären, om det var rätt nyans av blå men när jag kom hem och provade så känns de helrätt. Så skönt! De var dessutom nedsatta till 299 kr
    Har även köpt örhängen som jag ska ha - blå stenar från Snö. Jag ska ha lång ärm på ena klänningen så mer smycken blir det inte i Körkan, endast ringar och örhängen. Till festen ska jag byta om, till en axelbandslös historia, och då blir det armband (som jag måste hitta) och halsband som jag köpte i London.

Känner att det är rätt mycket som är klart för min del. Jag har bestämt vilken frisör jag ska gå till för håret, jag har bestämt mig för att sminka mig själv (ska gå en sminkkurs i höst). Sambon har inte börjat fundera på sina kläder än men det är ju rea nu så jag lobbar för att han ska gå och hitta någon snygg kostym för lite mindre peng. Barnens kläder tar vi längre fram när vi vet exakt vilken storlek de kommer att ha.

Vad gäller dekorationer så är alla spetsdukar inhandlade, ljusstakar och skålar fixade. Gästboken ska pysslasmen är i stort sett klar. Broschbuketten är under insamling. Menyn är i stort sett klar, nu ska det bara provätas... Ramar för bordsnummer samt presentation av gäster är inhandlade.

Men det är ändå en hel del kvar att handla. Jag ska passa på att handla lite då och då, tex ljus kan man ju handla redan nu. Jag vill ha långa vita antikljus. Sen ska ju mat och alkohol handlas. Ring. Broscher och tillbehör till buketten. Papper och sånt till alla program och vad det nu är som ska göras. Känns som att det aldrig tar slut, även om man blir klar med vissa saker.

• Luci

Vi tänkte ha lila/lavender tema men oj så svårt det ska vara. Gjorde denna till mina 2 tärnor. Vissa har 4 - 144 tärnor känns det som men jag nöjer mig med två Glad

Svar på tråden Bröllop 2014?