• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Js Fästmö
    MH2014 skrev 2013-06-03 09:29:31 följande:
    Ska nån av er titta på prinsessbröllopet på tv?
    absolut, är inte royalist men kul ändå! :)
  • Js Fästmö
    paisley skrev 2013-06-03 12:42:12 följande:
    Vi hade tänkt gifta oss 2014, men för en månad sedan kom vi på att vi inte (läs jag) orkade vänta så länge så nu blir det giftermål i september i år istället! Såå kul, för nu behlver jag inte vänta på allt, och det mesta är nu bokat och fixat

Lycka till alla med er bröllopsplanering inför 2014!
    Vad kul och stort grattis!
  • trolldocka

Hej allihopa!

Tänkte sälla mig till skaran som gifter sig nästa år med min historia :)

min make och jag gifte oss den 24 augusti förra året, det var en liten borgerlig cermoni  med två vittnen, min styvmor och mina närmaste via skype.
    Jag bor i mitt ute i ingenstans på den Australiensiska vischan och vi gifte oss för att kunna vara tillsammans. (mitt visum var på väg att ta slut) men det kändes ändå tomt att in familj inte kunde vara med mig på den här dagen så efter lite pratandes fram och tillbaka så beslutade vi att ha ett större bröllop i Sverige senare. (vi funderade på att åka till hawaii och gifta oss men jag trivdes inte alls med den tanken, varför göra det "igen" ifall ingen utav de jag älskar kunde vara med oss för att fira vår kärlek? vi är ju redan gifta...) 

Jag vet att man kan göra det enkelt och förnya sina löften men vi är faktiskt inte registrerade i Sverige som ett äkta par så vi har valt att göra det från scratch så att säga. så nu är jag mitt uppe i planerandet och är otroligt exalterad och lycklig över att få vigas med min stora kärlek med familj och vänner närvarandes!! 

Vi kommer bjuda 45 personer och har satt ett övre tak på  $10.000...   

Vi har valt att ha cermonin nere vid en sjö där jag spenderade mycket tid när jag var yngre och cermonin kommer vara på engelska så att min make och hans familj förstår men jag hoppas kunna lära honom tillräckligt mycket för att kunna säga JA på svenska (och förstå innebörden av den förekommande meningen ;). Vi kommer att gifta oss på årsdagen eller möjligtvis dagen innan eftersom den 24 augusti 2014 råkar vara en söndag, här får ni gärna komma med tips och råd, har någon av er gift er på en söndag? är det bättre att ta det på lördagen dagen innan? hur gjorde ni? 

Det här biten har jag inte berättat för honom utan kommer vara en överraskning men jag kommer att be en vän sjunga den här låten översatt till engelska under cermonin, hade väldigt gärna gjort det själv men råkar ha en sångröst som bäst kan beskrivas som en döende kråkas. :).

">

• Chariot

Har gjort klart mallen o allt utan texten till festprogrammet, någon som vill se? Glad

sen en annan sak, lokalen vi tänkt hyra har blåa stolar, men vi vill spara lite på pengarna så vill helst inte köpa stolsöverdrag. Kan vi ha vita dukar, svarta löpare och röda detaljer?

/Josefine Solig

Mamma till Alexander
  • Malin4900

Ja! Visa gärna bilder :) Vi har varit och tittat på två olika festlokaler nu. Den första hade väldigt fin utsikt men i övrigt gillade vi den inte. Den andra är fin men lite tråkig lokal, dessutom en bit från stan och inte så många sängar... Det är så svåårt!!

• Power of Love

Nu är det mindre än ett år kvar Solig
    Min fästman överraskade mig igår med en blombukett han plockat själv igår för att fira vår "för-bröllopsdag" {#emotions_dlg.flower} Han är så söt! (Sen att det var smörblommor och några andra blommmor som kan klassas som "ogräs" hör inte saken till Flört)

• Power of Love
    MH2014 skrev 2013-06-03 09:29:31 följande:
    Ska nån av er titta på prinsessbröllopet på tv?
    Jag hade gärna gjort det men jag är bjuden på ett annat bröllop. Min lillebror ska stå som vakt imorgon på prinssessans bröllop så det hade om inte annat varit spännade och se om han kanske skulle dyka upp på tv skärmen, det är ju inte så troligt men man vet ju aldrig Skrattande Jag har sett bild på honom i sin uniformen han ska ha imorgon och han ser så stilig ut!  
  • Power of Love
    paisley skrev 2013-06-03 12:42:12 följande:
    Vi hade tänkt gifta oss 2014, men för en månad sedan kom vi på att vi inte (läs jag) orkade vänta så länge så nu blir det giftermål i september i år istället! Såå kul, för nu behlver jag inte vänta på allt, och det mesta är nu bokat och fixat

Lycka till alla med er bröllopsplanering inför 2014! 
    Va roligt! Lycka till själv!{#emotions_dlg.flower}
  • Power of Love
    trolldocka skrev 2013-06-04 13:51:58 följande:

Välkommen! Låter som ni kommer ha ett jättemysigt bröllop nummer 2 Glad
  • Power of Love
    Chariot skrev 2013-06-05 09:55:31 följande:
    Har gjort klart mallen o allt utan texten till festprogrammet, någon som vill se? Glad

sen en annan sak, lokalen vi tänkt hyra har blåa stolar, men vi vill spara lite på pengarna så vill helst inte köpa stolsöverdrag. Kan vi ha vita dukar, svarta löpare och röda detaljer?

/Josefine Solig
    Mamma till Alexander
    Jag vill gärna se! Både för att jag är nyfiken och för jag vill ha inspiration Glad

Gällande stolarna så tycker jag att ni kan ha det. Blått och rött brukar ju passa bra ihop. Dessutom brukar man ändå inte se så mycket av stolarna eftersom folk sitter på dem.

Men som ett tips (om ni inte redan har tänkt på det är att köpa knoppa lakan på IKEA. HAr sett flera trådar om att folk har dem som ett billigt alternativ till stolsöverdrag. Ett lakan kostar 19kr (har jag för mig) men man kan hitta dem ännu billigare eftersom många säljer dem vidare för ännu billigare peng bland annat här på BTs säljsida.
Svar på tråden Bröllop 2014?