• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Tjörnbrud
    Titrania skrev 2013-05-11 15:36:54 följande:
    Js Fästmö; Så långt har vi inte kommit än :) Söt idé med (barn)kör! Det har jag överhuvudtaget inte tänkt på. Julpsalmerna är ju jättefina. Vi gifter oss i Danmark, sambon är dansk och jag har bott här i... jösses 6½ år nu

Jag har tänkt att jag ska ta kontakt med en körledare i vår församling och fråga om det är möjligt att plocka ihop en kör (de har egentligen sommaruppehåll då) som kan sjunga "You raise me up" älskar den låten. Tänkte att det kunde bli en fin överraskning till min blivande i kyrkan, om jag nu kan vara tyst om det ;) Vi har pratat lite om det, men om jag inte nämner något så kanske han glömmer ;) Hoppas det går, hade varit så vackert.
  • Js Fästmö
    Tjörnbrud skrev 2013-06-01 15:42:53 följande:
    Jag har tänkt att jag ska ta kontakt med en körledare i vår församling och fråga om det är möjligt att plocka ihop en kör (de har egentligen sommaruppehåll då) som kan sjunga "You raise me up" älskar den låten. Tänkte att det kunde bli en fin överraskning till min blivande i kyrkan, om jag nu kan vara tyst om det ;) Vi har pratat lite om det, men om jag inte nämner något så kanske han glömmer ;) Hoppas det går, hade varit så vackert.

En sådan överraskning är fin! :)

Dock bryter jag alltid ihop i skratt av den låten då jag fått den förstörd efter att fått sett på BiG brother för några årsedan. ;) Kan tyvärr inte glömma det, fick nog svåram en för livet efter den pinsamheten.

">

• blivandebrud

När och vilken kanal sänds den på? Hade gärna velat se den.

• paisley

Vi hade tänkt gifta oss 2014, men för en månad sedan kom vi på att vi inte (läs jag) orkade vänta så länge så nu blir det giftermål i september i år istället! Såå kul, för nu behlver jag inte vänta på allt, och det mesta är nu bokat och fixat

Lycka till alla med er bröllopsplanering inför 2014! 

• tropicallime

Åh, jag och fästmannen bestämde datum i helgen för vår vigsel, långt fram men vi ska göra en hel del själva så känns bra att vi har gott om tid ändå. 

23 augusti kommer vi förhoppningvis bli ett i Uppsala. Vi har inte bokat kyrka än, för fästmannen vill titta på den jag har som favorit innan vi bokar och just nu är det fullt upp med renovering här hemma så de får vänta ett par veckor till.  Och vi har börjat höra oss för med lokal. 

Färgtema har vi också bestämt samt påbörjat gästlistan. Men det är ungefär det vi hunnit med än så länge.. 

• PoS

Ojojoj, här händer det massor. Nu är det nästan svårt att hålla koll på alla!

Jag som gifter mig i januari har ju inte så särskilt mycket tid kvar nu! GAAAAH. Börjar få lite smått pysselpanik faktiskt. Har tänkt att jag ska göra en broschbukett tex, den måste jag faktiskt ta tag i snart. Har börjat köpa på mig broscher men behöver ju många, många fler! Även tygblommor ska jag tillverka till den och det har jag ingen koll på riktigt.

Provade att göra servettringar av toapappersrullar häromdagen. Sett så sjukt mkt fina sådana exempel på nätet men mina blev inte alls bra, det var knöligt och svårt och inte särskilt kul att göra. Speciellt inte eftersom de inte blev bra. Håller nog fast vid min ursprungliga idé om att knyta spets runt och fästa med en nål eller knapp. Alternativt inte använda servettringar alls. Har tänkt göra någon typ av bordsplacering genom att fästa namnbricka vid glasets fot. På det sättet så kanske man slipper svinn senare. Iofs kanske man byter glas efter middagen, hmmm...

Nåja, det är mycket, mycket, mycket mer än så som ska göras. Det blir nog inte mycket gjort under sommaren kan jag tänka för det är ju inte så kul att sitta inne och pyssla om solen skiner på semestern. Men vi får väl se
    Får nog skissa på en tidsplanering för pysslet tror jag...

• Maria466
    PoS skrev 2013-06-03 21:11:38 följande:
    Ojojoj, här händer det massor. Nu är det nästan svårt att hålla koll på alla!

Jag som gifter mig i januari har ju inte så särskilt mycket tid kvar nu! GAAAAH. Börjar få lite smått pysselpanik faktiskt. Har tänkt att jag ska göra en broschbukett tex, den måste jag faktiskt ta tag i snart. Har börjat köpa på mig broscher men behöver ju många, många fler! Även tygblommor ska jag tillverka till den och det har jag ingen koll på riktigt.

Provade att göra servettringar av toapappersrullar häromdagen. Sett så sjukt mkt fina sådana exempel på nätet men mina blev inte alls bra, det var knöligt och svårt och inte särskilt kul att göra. Speciellt inte eftersom de inte blev bra. Håller nog fast vid min ursprungliga idé om att knyta spets runt och fästa med en nål eller knapp. Alternativt inte använda servettringar alls. Har tänkt göra någon typ av bordsplacering genom att fästa namnbricka vid glasets fot. På det sättet så kanske man slipper svinn senare. Iofs kanske man byter glas efter middagen, hmmm...

Nåja, det är mycket, mycket, mycket mer än så som ska göras. Det blir nog inte mycket gjort under sommaren kan jag tänka för det är ju inte så kul att sitta inne och pyssla om solen skiner på semestern. Men vi får väl se
    Får nog skissa på en tidsplanering för pysslet tror jag...
    Dum fråga men vad är en brosch-bukett?

Svar på tråden Bröllop 2014?