• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • SandraElisabet

Hej tjejer!
    Tänkte bara skriva kort att jag är mitt uppe i C-uppsats skrivande etc så jag läser alla inlägg, men är dålig på att svara. Inget nytt här, hoppas det går bra för alla och att ni njuter av att våren äntligen är här!! Solig

• PoS
    Sandra01 skrev 2013-05-04 15:33:37 följande:
    PoS: Har ni bestämt än hur ni ska möblera på Bygdegården? Skulle ni också köra buffé?
    Nej, vi har inte bestämt hur vi ska göra med möbleringen. Jag tror att det lutar åt att vi ska ha serverad mat nu för vi har eventuellt fått tag i serveringspersonal.
    Troligen kommer vi att möblera ganska traditionellt, dvs med ett honnörsbord och sedan "tarmar" ut från det. Längs med långsidan antagligen. Men vi får se hur det blir.

Hur tänker ni kring det?

Jag vill så gärna göra lokalen finare än vad den är. Det är ju så förskräckliga gardiner och stolar.
  • amerika
    PoS skrev 2013-05-08 22:33:44 följande:
    Jag vill så gärna göra lokalen finare än vad den är. Det är ju så förskräckliga gardiner och stolar.
    Men varför är det alltid det i såna lokaler??!! Smutsbruna gardiner, skrikgröna dekorationer och i min kvarterslokal (som vi visserligen inte ska ha bröllopsfesten i men haft 40-årskalas mm) är den knallröda plaststolar!!

varför kan man inte bara ha vanliga vita, neutrala gardiner och naturfärgade sittdynor på stolarna?
  • Larssonmaria86

Vi har en väldig tur med vår bygdegård då det är ljusa fina gardiner, vackra lampor, nymålade (ljusgråa) stolar och vita väggar :D Dock var scenen lite skabbig och i behov av en uppfräschning och det planeras att göra till hösten så när vi ska ha vårt bröllop där så är det förhoppningsvis tipptopp :)
    Vi var dock och tittade i en annan bygdegård där det var precis som du beskrev Amerika :P

• Malin4900

Hej tjejer! Jag och min sambo planerar bröllop till den 17/5 2014. Vi bor utanför Göteborg och har än så länge inte kommit särskilt långt med planerna. Om ett par veckor är sambon ledig och då blir det till att åka runt och kolla festlokaler, kul! Vart ska ni andra göteborgsbrudar vara?

• Sandra01
    PoS skrev 2013-05-08 22:33:44 följande:
    Nej, vi har inte bestämt hur vi ska göra med möbleringen. Jag tror att det lutar åt att vi ska ha serverad mat nu för vi har eventuellt fått tag i serveringspersonal.
    Troligen kommer vi att möblera ganska traditionellt, dvs med ett honnörsbord och sedan "tarmar" ut från det. Längs med långsidan antagligen. Men vi får se hur det blir.

Hur tänker ni kring det?

Vi har inte heller bestämt... Är lite fundersam över hur det skulle se ut om man ställer ihop bord två och två, så det blir ett stort kvadratiskt bord där man kan sitta tio stycken runt.
    Vi vill inte ha ett klassiskt honörsbord, utan kanske att jag och min kille då sitter själva vid ett bord... Sen dessa större kvadratiska bord utspridda lite runt om "framför oss".

Vi ska ha buffé och en tanke är att man delar av lokalen , så att man sitter vid två tredjedelar och sen på sista delen är "dansgolvet"... Så delar man av med själva buffébordet... Tänker då om man sätter något i bakkant på bufféborden, som en vägg som kommer upp bakom... kanske nåt uppspänt tyg eller liknande...
    Tänker då att när man rör sig i "matdelen" så ska man inte se scenen... :)

Gardinerna kommer vi nog ta ner helt och hållet :)

Hua vad svårt det var att förklara det där med borden och buffén.. Hahaha! Ska nog rita nåt i paint och lägga in istället :)

• Sandra01

Heeeelt fel i mått så klart... inte mer än 40 gäster på denna ritning :) Vi ska få plats med 70 :)

Men, nåt likande tänkte vi...

• Johanne

Hej alla 2014 brudar!

29 december 2014 är det tänkt att smälla för våran del om allt går enligt planerna!

GALET!

• Titrania

Hallojs. Ännu en 2014-brud här :) Vi har valt att gifta oss den 13/12 - mitt på Lucia alltså ^^ Först hade vi planer på början av juni, men efter lite överslagsräknande, kom vi fram till att det håller inte ekonomin till, iaf inte om vi vill ha vårt drömbröllop... (som visserligen för mig infaller på sommaren, men men ;) )

Svar på tråden Bröllop 2014?