• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • HubbaBubba

Nu har våran bröllopskoordinator bokat in två visningar av lokaler. Känns pirrigt och roligt Glad
    Blir nästa torsdag samt tisdagen efter det.

• Kakbakaren
    PoS skrev 2013-04-23 21:42:33 följande:

Apropå fransar och annat, hur tänker ni kring sminkning och frisyrer rent allmänt? Ska alla gå på salong eller ska någon ordna själva eller hur går planerna?

Jag tänkte eventuellt göra det själv men jag tvekar väldigt mycket - är det inte så att man ska gå all in när man ska gifta sig? Mitt problem är att jag inte använder så mycket smink i vanliga fall, vilket gör att jag blir rädd att jag ska känna mig som en clown. Håret är jag däremot lite sugen på att ta via salong.

Hur tänker ni andra?

Jag funderar på att för en gångs skull i mitt liv gå till en salong Solig Nästan alltid vid finare tillfällen har jag fixat det själv så gott jag kan eller så har min syster hjälpt till, men det skulle vara kul att åtminstone en gång få testa gå på salong och vad är då ett bättre tillfälle än ens eget bröllop? Jag använder lite eller inget smink alls i vardagen så jag är inte jätteduktig på att fixa sånt och har egentligen ingen aning om vilka färger jag borde använda för att det ska passa min hudfärg osv.

Problemet är ju bara priset så fort någonting heller bröllop eller brud... Såg att en festsminkning på ett ställe här i min hemstad kostade ca. 500 kr och en brudsminkning det dubbla... Vad är egentligen skillnaden? Samma sak gäller väl håruppsättningar. Ingår det i priset en test innan så att man inte sedan är helt missnöjd och det inte alls blev som man hade tänkt sig på bröllopsdagen? Sätter de mer tid på det? Någon som har jobbat inom branschen eller annars vet?
  • Kakbakaren
    HubbaBubba skrev 2013-04-24 17:28:15 följande:
    Nu har våran bröllopskoordinator bokat in två visningar av lokaler. Känns pirrigt och roligt Glad
    Blir nästa torsdag samt tisdagen efter det.
    Ååh vad spännande Skrattande Hoppas att någon av lokalerna faller er i smaken!
  • SandraElisabet

Har precis bokat vigselförrättare!!
    Vi ska gifta oss i Göteborg och på Göteborgs stads hemsida så listas alla tillgängliga vigselförrättare efter parti.
    Hahha, tyckte det va roligt. Så det blev en mysig (lät så på telefon) folkpartist. Vi valde att strunta i vilket parti de tillhörde, tyckte medst det var roligt att de presenterades efter parti.

Nu är det bara fotograf kvar som skall fixas, sedan är de större delarna fixade.
    Den stora frågan är fortfarand ehur många timmar vi ska ha fotografen...

Hur länge planerar ni ha professionell fotograf närvarande (förutsatt att ni inte ber en vän)?

• Power of Love
    PoS skrev 2013-04-23 21:43:53 följande:

Power of Love - hur har det gått med klänningen? Har du skrivit det redan ber jag om ursäkt men det senaste jag läste var att du skulle prova efter gästerna gått....

Den är förliten vid höften. Men min plan är att se till att gå ner de där cm det rör sig om. ev sy ut det sista. Jag hade ju ändå tänkt att se till att komma i form så det blir bara en morot att stta igång med det. 

Än så länge harjag inte tiden att ligga i hårt träning eftersom jag både jobbar och pluggar heltid men i sommar så ska jag sätta igång på riktigt och till dess är det äka på vardagsmotionen och tänka på vad jag äter Glad 
  • Power of Love
    Des skrev 2013-04-24 16:56:14 följande:
    Jääj! Har du några bra tips på Karlstad som man bör ta med i planeringen? Fotograf, blommor, frisör mm
    Jag har ingen koll alls faktiskt. Just nu bor jag i Örebro men vi kommer hinna flytta till Kristinehamn innan vigseln. Ev gör vi oss ordning i Kristinehamn för att kunna fota oss utanför Österviks kapell i Kristinehamn. Men jag har inte så bra koll på kristinehamn heller. Men jag tänker att det löser sig Solig

Fotograf kör vi min fästmans bror som är en riktigt duktig amatör fotograf.  
  • PoS

Iiiiiiih, jag har köpt mina klänningar nu! Jag köpte ju en på chans (oprovad) på Blocket för att den kostade inga pengar. Och idag köpte jag klänning nummer två genom Blocket, dock efter att ha provat den först i sällskap med min tärna. Jag tog med tärnan för att få smakråd och också ärliga råd men jag är lite tveksam till att hon förstod att hon skulle vara kritisk för hon var bara all ooooh's and aaaah's.

Jag är helnöjd med klänningarna i sig. Den ena är med tyll och spets och den andra är en klassisk, rak, enkel brudklänning utan krusiduller. När jag har tänkt mig klänning har jag tänkt på båda typerna (och allt där emellan också iofs haha) och nu har jag båda som jag kan välja mellan. Jag kan antingen ha båda eller bara en, beroende på vad jag känner för när det närmar sig.

Det som jag är mest nöjd med är:

1) ingen av de är köpt ny i butik, jag har hela tiden varit glasklar med att köpa begagnat

2) priset. Båda klänningarna kostade tillsammans endast 1400 kr

3) ingen av de är en kinaklänning

Det som är lite oroande är att den jag provade idag är lite tight i midjan. Så jag måste kanske göra något åt min kroppshydda haha. Jag har som mål att gå ner ca 5 kg/2-3 cm i midjan till nyår och det borde jag väl klara. Många säger åt mig att alla går ner i vikt sista månaderna av stressen om inte annat så det borde lösa sig

• NBFN
    PoS skrev 2013-04-25 21:00:05 följande:

Iiiiiiih, jag har köpt mina klänningar nu! Jag köpte ju en på chans (oprovad) på Blocket för att den kostade inga pengar. Och idag köpte jag klänning nummer två genom Blocket, dock efter att ha provat den först i sällskap med min tärna. Jag tog med tärnan för att få smakråd och också ärliga råd men jag är lite tveksam till att hon förstod att hon skulle vara kritisk för hon var bara all ooooh's and aaaah's.

Jag är helnöjd med klänningarna i sig. Den ena är med tyll och spets och den andra är en klassisk, rak, enkel brudklänning utan krusiduller. När jag har tänkt mig klänning har jag tänkt på båda typerna (och allt där emellan också iofs haha) och nu har jag båda som jag kan välja mellan. Jag kan antingen ha båda eller bara en, beroende på vad jag känner för när det närmar sig.

Det som jag är mest nöjd med är:

1) ingen av de är köpt ny i butik, jag har hela tiden varit glasklar med att köpa begagnat

2) priset. Båda klänningarna kostade tillsammans endast 1400 kr

3) ingen av de är en kinaklänning

Det som är lite oroande är att den jag provade idag är lite tight i midjan. Så jag måste kanske göra något åt min kroppshydda haha. Jag har som mål att gå ner ca 5 kg/2-3 cm i midjan till nyår och det borde jag väl klara. Många säger åt mig att alla går ner i vikt sista månaderna av stressen om inte annat så det borde lösa sig

Ååååh vad roligt!!!! Visa visa visa!!! Skrattande ... Om du har möjlighet att ta bild på dem alltså! :)

När gifter du/ni er?
  • PoS
    Power of Love skrev 2013-04-25 08:48:52 följande:
    Den är förliten vid höften. Men min plan är att se till att gå ner de där cm det rör sig om. ev sy ut det sista. Jag hade ju ändå tänkt att se till att komma i form så det blir bara en morot att stta igång med det.

Än så länge harjag inte tiden att ligga i hårt träning eftersom jag både jobbar och pluggar heltid men i sommar så ska jag sätta igång på riktigt och till dess är det äka på vardagsmotionen och tänka på vad jag äter Glad

Känner igen det där. Nu har jag fått motivationen jag behöver dock, att klänningarna ska kännas lite mer rymliga

Jag tänkte börja cykla till jobbet. Har fått låna en cykel av en kompis som inte använder sin för tillfället så ska svänga förbi och hämta den på söndag och sedan börja med det. Det känns som ett bra steg mot att röra på sig mer. Sen ska jag börja bli lite mer disciplinerad vad gäller löpningen. Nu när de inte längre är minusgrader är det ju bara ut och köra!

Vad gäller kosten så försöker jag tänka på vad jag äter. Mitt största problem är att jag äter med ögonen. Särskilt om jag äter ute, på typ buffé. Det är alltid mer på tallriken än jag egentligen behöver. Så mitt mål är att minska ner på portionerna och att inte äta utelunch utan sådan mat som jag vet vad det är i.

Vi får peppa varann mot stordåd!

• PoS
    NBFN skrev 2013-04-25 21:08:45 följande:
    Ååååh vad roligt!!!! Visa visa visa!!! Skrattande ... Om du har möjlighet att ta bild på dem alltså! :)

När gifter du/ni er?

Jag tog bilder på mobilen men kan ju inte ladda upp de tyvärr....

Men jag ska ta kort på båda två när jag och mamma och min tärna ska ha pysselkväll nu i maj. Då ska jag prova klänningarna ordentligt i lugn och ro och be mamma om tips och råd, om jag behöver sy ut/upp eller ändra något annat. Så då kan ni få se

Nu gäller det bara att jag inte spanar på andra klänningar under tiden och ångrar mig hahahaha.

Vi gifter oss 25 januari 2014 så idag är det 8 månader kvar (!!!)

Svar på tråden Bröllop 2014?