• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • NBFN
    PoS skrev 2013-04-25 21:33:28 följande:

Jag tog bilder på mobilen men kan ju inte ladda upp de tyvärr....

Men jag ska ta kort på båda två när jag och mamma och min tärna ska ha pysselkväll nu i maj. Då ska jag prova klänningarna ordentligt i lugn och ro och be mamma om tips och råd, om jag behöver sy ut/upp eller ändra något annat. Så då kan ni få se

Nu gäller det bara att jag inte spanar på andra klänningar under tiden och ångrar mig hahahaha.

Vi gifter oss 25 januari 2014 så idag är det 8 månader kvar (!!!)

Hehe, jag förstår ;) Får vi se dem någon gång i maj då Glad

Åååh, mindre än ett år, shit!! Gud vad roligt!! Hur långt har du kommit? Förutom klänning alltså? Ber om ursäkt för om du kanske får upprepa dig, har bara hängt med ett par veckor då vi spikade datum och har inte läst igenom varenda sida :/
  • PoS
    NBFN skrev 2013-04-25 21:37:54 följande:
    Hehe, jag förstår ;) Får vi se dem någon gång i maj då Glad

Åååh, mindre än ett år, shit!! Gud vad roligt!! Hur långt har du kommit? Förutom klänning alltså? Ber om ursäkt för om du kanske får upprepa dig, har bara hängt med ett par veckor då vi spikade datum och har inte läst igenom varenda sida :/

Ja, mindre än ett år Det har ju varit mindre än ett år rätt länge nu iofs haha.

Det vi har klart är kyrka, lokal, tärna och toastmadame. Vi har bjudit in de tilltänkta värdinnorna på middag om två veckor och ska fråga de då om de vill ställa upp. Fotograf tittade vi på men vår budget är tyvärr begränsad och vår ekonomi lite ansträngd för tillfället så vi har frågat en väninna som är duktig och hon har sagt ja. Klänningarna förstås! Har börjat samla ihop saker till vår dukning och dekoration.

Det vi diskuterar i dagsläget är om vi ska ha buffé eller serverad mat, om vi ska sprit eller inte i baren, om vi ska ha solis i kyrkan (har en väninna som är sångerska), hur vi ska göra med transport av gäster (och oss!), hur vi ska göra med brudskålen (eftersom det är vinter), ska vi ha vickning, vilka ska bjudas, ska vi ha festprogram eller är det onödigt jobb och tid, hur ska bordsplaceringen se ut, hur dekorerar vi utomhus när gästerna kommer (det kommer ju vara mörkt), vad kan vi önska oss i födelsedagspresent/julklapp för att få lite hjälp, osv osv osv.

Det tar ju lixom aldrig slut, alla saker som ska tänkas på....

• Js Fästmö

Hej Tjejer! Här har ni en till som skall gifta sig 2014! Juni blir det för oss och förhoppningsvis i Frankrike om allt går som planerat.

Känns som en evighet kvar, men mycket som skall planeras och inhandlas - och vad dyrt det blir..hehe.

Vi gifter oss borgeligt, någon mer av er som gör det också?

Och har faktiskt redan köpt klänning. :)

• Js Fästmö
    PoS skrev 2013-04-25 21:00:05 följande:

Iiiiiiih, jag har köpt mina klänningar nu! Jag köpte ju en på chans (oprovad) på Blocket för att den kostade inga pengar. Och idag köpte jag klänning nummer två genom Blocket, dock efter att ha provat den först i sällskap med min tärna. Jag tog med tärnan för att få smakråd och också ärliga råd men jag är lite tveksam till att hon förstod att hon skulle vara kritisk för hon var bara all ooooh's and aaaah's.

Jag är helnöjd med klänningarna i sig. Den ena är med tyll och spets och den andra är en klassisk, rak, enkel brudklänning utan krusiduller. När jag har tänkt mig klänning har jag tänkt på båda typerna (och allt där emellan också iofs haha) och nu har jag båda som jag kan välja mellan. Jag kan antingen ha båda eller bara en, beroende på vad jag känner för när det närmar sig.

Det som jag är mest nöjd med är:

1) ingen av de är köpt ny i butik, jag har hela tiden varit glasklar med att köpa begagnat

2) priset. Båda klänningarna kostade tillsammans endast 1400 kr

3) ingen av de är en kinaklänning

Det som är lite oroande är att den jag provade idag är lite tight i midjan. Så jag måste kanske göra något åt min kroppshydda haha. Jag har som mål att gå ner ca 5 kg/2-3 cm i midjan till nyår och det borde jag väl klara. Många säger åt mig att alla går ner i vikt sista månaderna av stressen om inte annat så det borde lösa sig

Vad kul!!

Jag köpte min klänning i onsdags och det var med mycket bultande hjärta jag provade den.

Jag har alltid tänkt ha långklänning men då vi gifter oss borgerligt och kommer "ut på stan" direkt efter så kör jag med en kort/knälång med 3/4-dels arm.

En vit underklänning med spetsöverdel och spetsarmar, och rund i halsen.

Jag har alltid tänkt mig att jag skulle vara värsta prinsessbakelsen, men just nu känns det så himla bra och rätt.

Trodde aldrig jag skulle vara så nervös, men det var jag. Gäller att vara ute i god tid och det är en skön känsla att ha det gjort. Nu gäller det att inte gå upp. :P Det är väl största bekymret..hihi

• Js Fästmö
    MH2014 skrev 2013-04-22 20:47:01 följande:
    Funderar på tandblekning - någon som gjort en eller har bra förslag??

Jag funderar också på tandblekning, men hemmakit sliter tydligen extremt mycket på emaljen. Erfarenheter uppskattas! :)

• SandraElisabet
    Js Fästmö skrev 2013-04-26 12:47:20 följande:

Hej Tjejer! Här har ni en till som skall gifta sig 2014! Juni blir det för oss och förhoppningsvis i Frankrike om allt går som planerat.

Känns som en evighet kvar, men mycket som skall planeras och inhandlas - och vad dyrt det blir..hehe.

Vi gifter oss borgeligt, någon mer av er som gör det också?

Och har faktiskt redan köpt klänning. :)

Välkommen! Så roligt med Frankrike! Solig Är fästmannen därifrån?

Det blir borgerligt här med. Sätter bara min fot i kyrkan om jag "måste" eller om det är en exceptionellt vacker kyrka som Notre Dam etc vilket faller under sightseeing för mig.
  • MH2014

Idag va jag iväg själv och provade klänningar, på ett ställe jag redan dömt ut men tänkte att jag kan ju ändå ge dem en chans. Som jag trodde så greppade dem inte alls vad jag va ute efter, och de kunde inte erbjuda nå liknande då det helt enkelt inte finns i deras sortiment!
    jag blundade för utseende och koncentrerade mig på modeller :)
    DÄREMOT så hittade jag en klänning som motsvarade mina önskemål om en riktig Hollywood/röda mattan festblåsa :) Hade gärna haft lite omsytt vid bysten, hjärtformad istället för rak-men hon som "hjälpte" mig va inte en sömmerska så hon va lite clueless och sa typ nej till alla typer av ändringar. Nu vet jag ju inte hur det är i den butiken men den andra jag varit i de sömmerskorna pratade om flytta kristaller hitochdit, sy in däroch här, så tror nog det skulle gå!! Jag har dock inga bilder då butiken har fotoförbud. Det va en festblåsa från Forever Yours (som förövrigt skulle lägga ner så inga beställningar går att göra längre!!) den ag provade va minst en stl för stor, dessutom... Jaja, den va en 8/9 om jag väljer den typen av klänning, glamourklänning i silver :)

• Js Fästmö

Nej, vi är från sverige båda två. :) Men ville slippa alla förväntningar från alla håll och kanter och göra det själva, så förhoppningsvis blir det utomlands om det sista detaljerna klaffar. Vi försöker vara ute i extremt god tid med allt då det rullar på med pengar som ni säkert känner igen er i, så nu är vigselringen även beställd. En sådan känsla att prova den och faktiskt beställa. :)

• MH2014
    Js Fästmö skrev 2013-04-26 12:53:24 följande:

Jag funderar också på tandblekning, men hemmakit sliter tydligen extremt mycket på emaljen. Erfarenheter uppskattas! :)

jag frågade vår tandhyginist förra veckan... och ja, det hemmablekningarna man kan köpa på nätet och dyl är ofta väldigt starka och slitsamma, då man ofta ska ha dem nån timme/dag.
    Men öper man från tandläkaren och i spruta så använder man ett par stycken under några nätter,,hållbarheten är ca 1/2år,,då är de mycket mera skonsamma (iaf de märket min tandhyginist tipsade om finns säkerligen bra och dåligt med alla)
    så vi ska prova i okt/nov, då vi inte vill vara "nyfärgade" så gästerna får en chockGlad
Svar på tråden Bröllop 2014?