• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Js Fästmö

Titrania - vad mysigt med luciabröllop! Det brukar vara sååå fint i kyrkorna då med alla ljus och iblan kan man få barnkörerna, eller vanliga kören att sjunga ngn fin psalm. Har ni redan fått bokat kyrka?

• Titrania

Js Fästmö; Så långt har vi inte kommit än :) Söt idé med (barn)kör! Det har jag överhuvudtaget inte tänkt på. Julpsalmerna är ju jättefina. Vi gifter oss i Danmark, sambon är dansk och jag har bott här i... jösses 6½ år nu

• Loveit

Hej! Vi har tänkt gifta oss sommaren 2014 men fick veta för två veckor sedan att jag är gravid!! :) Går allt som planerat föds knodden i början på januari. Vår tanke är då att ha dop och bröllop samtidigt. Jag har inte tyckt om den idén tidigare för att bröllopet ofta tar över. Men samtidigt känner vi att vi inte orkar fixa med ett till stort dop, hade det med sonen. Då serverade vi matbuffé och dukningen var väldigt fin och tidskrävande. Så ekonomiskt och tidsmässigt känns det bäst att kombinera. Någon som varit på ett kombinerat dop och bröllop?

• Titrania
    Loveit skrev 2013-05-12 11:37:57 följande:
    Hej! Vi har tänkt gifta oss sommaren 2014 men fick veta för två veckor sedan att jag är gravid!! :) Går allt som planerat föds knodden i början på januari. Vår tanke är då att ha dop och bröllop samtidigt. Jag har inte tyckt om den idén tidigare för att bröllopet ofta tar över. Men samtidigt känner vi att vi inte orkar fixa med ett till stort dop, hade det med sonen. Då serverade vi matbuffé och dukningen var väldigt fin och tidskrävande. Så ekonomiskt och tidsmässigt känns det bäst att kombinera. Någon som varit på ett kombinerat dop och bröllop?
    Grattis till graviditet! Har ingen aning om hur det är med kombo, men tror det är himlans mysigt ^_^
  • Loveit

Titrania: Ja, det vill vi att det ska bli. Men jag tror att det kan bli svårt att få ihop allt. Kanske att man fokuserar först mest på dopet och sen att sjålva festen är bröllopsfest och inte dopfest.

• Titrania

Loveit; Det är klurigt det där... Hm, kanske man kan skriva i inbjudan att "Fram till 16 firar vi lille NN men därefter har vi Bröllopsfest!" Eller nåt?

• Js Fästmö

Min bror hade dop/bröllop o det var inga problem alls. Prästerna är vana. Först gick brudparet, efter gick jag med barnet o den andra gudföräldern och sen vittnena. Sen döpte de lillan och sen vigseln. Sen var set bröllopsmiddag/fest som vanligt med bröllopstårta och en doptårta. :)

• Jackie85

Vi skall gifta oss 31 Maj 2014 i Göteborg. Har bara hunnit boka lokal, men kyrkans "tider" släpps i september så då skall jag ringa och boka även den :)

• MH2014

Hur går det tjejer?
    här är det lugnt, vi har bra koll på läget. Provade fler klänningar igår och jag har bestämt mig, blir en festblåsa och ingen traditionell brudklänning :) 8månader+ kvar!!!! Yihoo!!!

• Js Fästmö

Jag tog också en "vanlig" festklänning, känns jättebra! Då kan jag ha den sen också. Skulle kännas fel att köpa en klänning för så mycket pengar som jag aldrig kommer att ha igen. :)

Svar på tråden Bröllop 2014?