• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Js Fästmö

Man kan tydlgen borata med vanligt bordssalt på tänderna för att bleka. Ngn som vet om det fungerar??

• Plättis
    Js Fästmö skrev 2013-04-30 13:51:48 följande:
    Man kan tydlgen borata med vanligt bordssalt på tänderna för att bleka. Ngn som vet om det fungerar??
    Då tror jag att det kan vara lika bra att köpa en tandkräm som ger vitare tänder. För mycket salt är inte alls bra att få i sig, och att borsta tänderna med salt och citronsaft (som är den variant jag hört talas om) utan att få i sig något av det tror jag är snudd på omöjligt. Dessutom sliter det nog mer på tänderna än man tror. Man slipar ju bort det yttre lagret på emaljen om man gör så.  
  • Lenaerik86

Hej tjejer! Nu äntligen "får" jag skriva här för igår friade min älskade sambo! Har hängt med och läst på forumet sen i början av året då vi började prata om bröllop. Vi ska gifta oss 5 juli 2014 i Stockholm och Gud vad jag längtar!

• BellaBella

Lenaerik86, GRATTIS!!! Va roligt!{#emotions_dlg.flower} Hur friade han?? *nyfiken*

• MH2014

tror jag ska försöka ta en paus i bröllopsplanering och surfning nu i maj...... Drömmer

• Power of Love
    MH2014 skrev 2013-05-01 20:48:46 följande:
    tror jag ska försöka ta en paus i bröllopsplanering och surfning nu i maj...... Drömmer
    Lycka till Flört
    Jag ska förövrigt också ta en paus eftersom jag nu ligger i slutskedet av min utbildning och jag verkligen måste verkligen klara av den sista tentan så jag kan börja jobba Skrattande
  • Lenaerik86

Tack alla! Svävar runt på små moln nu Hjärta När jag kom hem från jobbet hade han städat och köpt rosor som stod på vardagsrumsbordet. Han bad mig lukta på dem för han kände inget eftersom han var förkyld. Jag böjde mig ner och luktade och när jag vände mig om stod han på ett knä med en ringask i handen!! Ingen av oss kommer typ ihåg vad vi sa, snacka om att hamna i chock! Superromantisk! 

Visste iofs att han skulle fria snart eftersom vi pratat om att gifta oss i ett par månader och även tittat på lokal. Så nu har vi bokat Carlshälls gård på Långholmen här i Stockholm, 5 juli 2014 blir det! Beställde även ringar igår som jag längtar ihjäl mig efter (han friade med en enkel silverring eftersom han visste att jag skulle vilja bestämma ring själv). 

• Mrs Lindahl 2014

Hej allihopa!

Jag har inte skrivigt på evigheter så jag svarar på allt på en och samma gång nu tänkte jag!

När det gäller parfym till Bröllopet så hade jag turen att köpa en ny body spray samma dag som han friade. Lyckligt ovetande så hade jag min nya doft på Nyårskvällen och vid tolvslaget så friade han, så den får nu följa med fram till bröllopet.

Klänning har jag fortfarande intv vågat prova, jag har hittat en i ett skyltfönster som jag är verkligen älskar men kan inte förnå mig att gå in och prova den, tänk om den ser förjävlig ut på eller värre om den sitter skitbra och sen kostar typ 20.000.

I vår planering så har det varit lite upp och ner. Vi fick ett smärre nervsammanbrott för två veckor sedan när vi gick igenom gästlista och kostnader och övervägde seriöst att bara sticka och gifta oss på en strand på Hawaii (dit vi planerar bröllopsresan). Vi kände att vi inte orkade med jobbig släkt och en massa måsten. Men vi har efter mycket om och men bestämt oss för att vi kör på den ordinarie planen med bröllop här hemma (iaf tills vidare ;)

MEN, det possitiva som kom ur vårt sammanbrott är fokuset på att det absolut vikigtaste i allt det här är att vi blir gifta, Så vi har beställt våra vigselringar och ska hämta dem till helgen! Väldigt skön känsla!

Hur är det för er andra? Har någon av er tvekat någon gång på formatet eller storleken på ert planerade bröllop?

Svar på tråden Bröllop 2014?