• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Des
    NBFN skrev 2013-04-22 22:42:13 följande:

Denna tycker jag är otroligt fin, en av mina inspirationsklänningar Flört
    Jag var på bröllop för ett par veckor sedan där bruden hade en väldigt fin päls över sig, inte en jacka utan, ja...
    Jag lägger upp en bild:

Kanske blir lite kallt iaf, men tycker den var otroligt fin!
    Ja den klänningn är jättefin, samt med pälsen sådär, det är nog lite så jag har tänkt. Vill bara få in tyllen också i klänningen! =)
  • SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-04-23 21:03:06 följande:
    Vi använde förut ett medel man penslade på tänderna och ju oftare man gjorde det ju vitare blev dem,,och det funkade och inga ilningar. Men det bestod ju inte. Har skickat en förfrågan till min Tandhygienist och får svar på fredag då min dotter ska till tandläkaren för första gången :) men har hört gott om beconfiDent, och det har ett humanare pris....?... Tänkte prova på nu till sommaren så man inte är helt bländande till dagenB :D funderar även på att prova på fransförlängning nu i sommar (hade jag provat oavsett bröllop eller inte då jag tappade mycket av mina fransar och bryn efter senast förlossningen)
    Låter som en bra plan. Flört Anledningen att det kan bli ilningar är pga uv-strålningen. (tror jag) Den blekningen man gör hemma och den man gör på salong är ju inte samma sak.

Jag vill också prova ögonsfransförlägning!!
  • Power of Love
    Des skrev 2013-04-22 22:34:17 följande:
    Hej alla!

Åhh så spännande! Ska gifta mig 4 januari i Karlstad. Mindre än ett år kvar nu! Wiiiie! 

Jag letar efter en klänning som har både spets och tyll, gärna med ärm då jag vill vara lite klädd på mitt vinterbröllop, någon som har något tips?

Var köper ni era klänningarna förresten? 
    Kul med en till som gifter sig i Karlstad! Glad
  • PoS

Apropå fransar och annat, hur tänker ni kring sminkning och frisyrer rent allmänt? Ska alla gå på salong eller ska någon ordna själva eller hur går planerna?

Jag tänkte eventuellt göra det själv men jag tvekar väldigt mycket - är det inte så att man ska gå all in när man ska gifta sig? Mitt problem är att jag inte använder så mycket smink i vanliga fall, vilket gör att jag blir rädd att jag ska känna mig som en clown. Håret är jag däremot lite sugen på att ta via salong.

Hur tänker ni andra?

• PoS

Power of Love - hur har det gått med klänningen? Har du skrivit det redan ber jag om ursäkt men det senaste jag läste var att du skulle prova efter gästerna gått....

• Power of Love
    PoS skrev 2013-04-23 21:42:33 följande:

Apropå fransar och annat, hur tänker ni kring sminkning och frisyrer rent allmänt? Ska alla gå på salong eller ska någon ordna själva eller hur går planerna?

Jag tänkte eventuellt göra det själv men jag tvekar väldigt mycket - är det inte så att man ska gå all in när man ska gifta sig? Mitt problem är att jag inte använder så mycket smink i vanliga fall, vilket gör att jag blir rädd att jag ska känna mig som en clown. Håret är jag däremot lite sugen på att ta via salong.

Hur tänker ni andra?

Jag kan bara göra två frisyrer på mig själv,  utsläppt eller hästsvans, så jag måste ta hjälp ;) Jag har ett väldigt tjockt hår så det är svår arbetat så jag brukar själv ge upp och jag har inga kompisar som har erfarenhet med att fixa frsyrer så det är lika bra att gå till en kunnig. Samma sak med smink. Även om jag kan sminka mig själv helt okej är jag inte så jätteduktig och just bröllopsdagen tycker jag att jag kan unna mig att bli lite bortskämd. 
  • SandraElisabet
    PoS skrev 2013-04-23 21:42:33 följande:

Hur tänker ni andra?

Jag tänker fixa frisyren hos frisör men göra sminket själv. Jag tror det är svårare att få till bra frisyr än smink.
    Precis som du så använder jag lite smink till vardags; ofta mineralpuder, rouge samt mascara, kanske lite färg på ögonbryn samt ögonlock.
    Tänkte lägga lite extra pengar på produkter och göra själv eller be tärnan om hjälp. Det borde inte vara några problem och jag är inte helt handikappad på den fronten.

Funderar på att prova ögonfransförlägning vid tillfälle (i år eller nästa) när jag får lite cash över för att se hur det ser ut. Är lite sugen på hollywood-look! Kyss Hahha!

För övrigt så inhandlade jag faktiskt en bröllops-parfym igår... {#emotions_dlg.flower}
    Doftminnet är ju det starkaste minnet vi har så jag vill ha en speciell parfym som jag enbart använder vid bröllopsrelaterade äventyr.
    Det jag är fundersam över nu är att den doften jag köpte (Gucci Flora, Gorgious Gardenia) kommer ju inte finnas hur länge som helst och om jag använder upp parfymen kanske jag vill köpa den igen, vilket gör de klassiska dofterna till smartare alternativ... Men jag är inte megasåld på Chanel no 5...
    Har någon tips på fräscha/fruktiga/blommiga dofter som kan anses vara klassiker??
  • PoS

SandraElisabet... jag kunde inte citera märkligt nog, men jag har också funderat på det där med parfym!

Jag använder i vanliga fall DKNY be delicious och är inne på att använda den röda (fresh blossom) just på bröllopsrelaterade tillfällen (typ när jag provar klänning, när jag har pysselkväll, när jag och sambon åker på vår kombinerade kärleksweekend/handla-sprit-resa, och så självklart på själva dagarna runt bröllopet). Jag gillar nämligen den också men använder den inte för tillfället. ¨

Men har inte bestämt mig än.

Tycker dock du har många roliga tankar och idéer kring sånt här! Solig

• SandraElisabet
    PoS skrev 2013-04-23 22:12:50 följande:

SandraElisabet... jag kunde inte citera märkligt nog, men jag har också funderat på det där med parfym!

Jag använder i vanliga fall DKNY be delicious och är inne på att använda den röda (fresh blossom) just på bröllopsrelaterade tillfällen (typ när jag provar klänning, när jag har pysselkväll, när jag och sambon åker på vår kombinerade kärleksweekend/handla-sprit-resa, och så självklart på själva dagarna runt bröllopet). Jag gillar nämligen den också men använder den inte för tillfället. ¨

Men har inte bestämt mig än.

Tycker dock du har många roliga tankar och idéer kring sånt här! Solig

Tack så mycket! Solig Kul att det finns andra som tänker i samma banor.
    Jag tycker också om be delicious, det är en av de dofter jag själv använder men just nu blir det mest doften warm cotton från clean.
    Precis som du skriver så funderar jag också på att använda parfymen vid olika bröllops-relaterade tillfällen.
  • Des
    Power of Love skrev 2013-04-23 21:42:30 följande:
    Kul med en till som gifter sig i Karlstad! Glad
    Jääj! Har du några bra tips på Karlstad som man bör ta med i planeringen? Fotograf, blommor, frisör mm
Svar på tråden Bröllop 2014?