• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Power of Love - hahahahah, se så bra det gick :)
    kör hårt med studierna, hejja hejja och Lycka Till!!

• Plättis
    Mrs Lindahl 2014 skrev 2013-05-02 10:05:29 följande:

Hur är det för er andra? Har någon av er tvekat någon gång på formatet eller storleken på ert planerade bröllop?

Det är väl det som är lättast att ha panik över när det är ett år kvar till bröllopet? Alla detaljer (om än stora detaljer) tänker jag spara så långt det är möjligt. Klänning vill jag inte köpa nu eftersom jag precis börjat träna och vet att jag kan komma i bra form om jag bara anstränger mig. Och fem eller tio kilo gör stor skillnad i storlek. Och det är typ ett halvt kilo i månaden fram till bröllopet, det borde inte vara omöjligt? 

Jag skulle vilja ha ett litet bröllop med bara allra närmaste släkten, min sambo är av åsikten "Vi gifter oss bara en gång, let's go big", plus att vi har lite olika definitioner av vad som menas med "närmaste släkten".

Det enda jag lovat angående bröllopet är att min mamma och min moster ska vara med. Min stackars mamma är livrädd att jag ska rymma och gifta mig i hemlighet, så det blir inte. Och när jag sa det till min sambo så sa han att hans mamma också skulle vara med. Men att ha tre gäster eller närmare 80, det är skillnad.
    Så jag har ångest. Särskilt med tanke på att min sambo är arbetslös sedan någon månad tillbaka och jag blir det om fyra veckor om jag inte får ett nytt jobb eller förlängning på mitt nuvarande. Aaaah!

Fast bröllopet är en skön distraktion, något att se fram emot. Om ett år, när alla problem ordnat sig, vi har jobb båda två och någon okänd släkting eller välgörare ger oss ett hus eller en maffig lägenhet här i stan Skrattande
  • Js Fästmö

Vi fick nog av känslan på krav från alla håll och kanter så vi drar utomlands utan släkt och nu känns det som det enda rätta. :)

• Csve

Hörni tjejer.. Vad ha ni för metall i ringarna? Våra förlovningsringar är i rött guld och jag har alltid tyckt att det är snyggast så vigselringarna skulle givetvis oxå vara i rött guld.. MEN(!) nu är jag inte alls säker!! Vitt guld, silver, titan.... Finns ju en uppsjö! Och jag vill inte blanda två "färger".. Hjälp! Ser man nån skillnad på vit guld, silver, titan, platinum och allt vad det nu heter?

• BellaBella

Jag kommer ha palladium eller platina på grund av hållbarheten Och att det är snyggast tycker jag

• Js Fästmö

Jag tycker man ser skillnad på exempelvis vitguld och titan. Titan tycker jag är mer grått, och stål mer som silver fast lite mer glatt - lite som köksbestick i ytan/färgen. Vitguld tenderar att bli lite solkiga efter många år, det är ju nte vitguld rakt igenom utan vitguld är ju en "belägning"

• PoS

Det där med att vitguldsringar blir solkiga är nog en missuppfattning. Om du väljer rhodinerade vitguldsringar så måste du sköta om de för att det vita i själva rodineringen ska behållas. Om du däremot väljer orodinerade vitguldsringar så är de lite dovare i färgen (inte alls lika vita och blingiga lixom) från början men du behöver inte gå och slipa om de vartannat år.

Jag har själv vitguldsring och den kommer se likadan ut i 50 år, just för att jag valde orodinerat. Går du till en duktig guldsmed (alltså inte en kedja typ Guldfynd) så berättar de naturligtvis detta för dig och du får själv välja hur du vill göra.

Mrs Lindahl: Hur är det för er andra? Har någon av er tvekat någon gång på formatet eller storleken på ert planerade bröllop?
    Herregud sån ångest jag hade för typ två månader sen eller nåt, när det var ca tio månader kvar. Jag var orolig för allt: tänk om ingen kommer, tänk om vi inte har råd, tänk om maten blir helt fel, varför skulle vi välja den lokalen, vad kommer hända om..... osv i all oändlighet. Men sen tog vi en (välbehövlig) paus från planerandet och efter att ha inte tänkt en tanke på den stundande dagen så kom vi tillbaka med friska, fräscha ögon och kunde sålla bort allt sånt vi inte ville göra, sånt som inte var hållbart, sånt som blir för dyrt. Så det var väldigt skönt och nu är vi på banan igen vad gäller planerandet och har insett att vi bara ska göra det som vi faktiskt vill göra, bjuda de vi vill bjuda, äta den maten vi vill äta och så vidare.

• PoS
    MH2014 skrev 2013-05-01 20:48:46 följande:
    tror jag ska försöka ta en paus i bröllopsplanering och surfning nu i maj...... Drömmer
    hahahaha, det är svåååååårt!
    Men ganska skönt och jag tror man behöver pauser för att få lite distans. Ju mer man surfar runt och hänger här på BT, desto mer ideér och planer får man ju. Och till slut kan det nog gå helt överstyr om man inte passar sig, haha! Snacka om att bara tänka "ja, det där skulle vi kunna göra", "det där passar oss", "hur lång tid kan det där ta egentligen, superlätt, det fixar jag på en pisskvart" och så vidare Tungan ute
  • Power of Love
    Csve skrev 2013-05-02 19:43:46 följande:
    Hörni tjejer.. Vad ha ni för metall i ringarna? Våra förlovningsringar är i rött guld och jag har alltid tyckt att det är snyggast så vigselringarna skulle givetvis oxå vara i rött guld.. MEN(!) nu är jag inte alls säker!! Vitt guld, silver, titan.... Finns ju en uppsjö! Och jag vill inte blanda två "färger".. Hjälp! Ser man nån skillnad på vit guld, silver, titan, platinum och allt vad det nu heter?
    Jag har rött guld. Det var inte förhandlingsbart enligt min fästman när vi förlovade oss och jag villle ha vigselringen i samma. Jag ville först ha vitt guld men nu i efterhand är jag glad att vi bestämde oss för rött guld. Jag vill inte ha det där extra "jobbet" som vitt guld innebär. Plus att jag tycker att diamanterna gör sig bättre tillsammans med rött guld, men det är ju en smaksak, de flesta tycker ju tvärtom  Flört 
  • Power of Love
    Mrs Lindahl 2014 skrev 2013-05-02 10:05:29 följande:

Hur är det för er andra? Har någon av er tvekat någon gång på formatet eller storleken på ert planerade bröllop?

Just nu står det ganska stil just nu. Vi har fullt upp med att gå på andras bröllop och jobbar och plugga. 

Vi känner oss riktigt nöjda över format och storlek. Jag vill i sig hela tiden lägga till några till på gästlistan. Det finns ju så många fina vänner som jag vill ska få  vara med på vår dag (om de vill och har tid).  Solig Just nu ligger vi på mellan 60-65 st.

Jag har bestämt mig för att inte få ångest över något. Det finns bara en sak som måste klaffa under dagen och det är att vi blir vigda. Om sedan det sjungsfel låtar under vigseln, talen är tråkiga under middagen, festen är kass och vi snubblar under första dansen så har det inget betydelse utan det blir bara något att skratta åt i efterhand. Jag tänker inte som mina vänner som gifter sig i år gå och oroa sig att nån dricker för mycket eller att det ena eller andra går fel. Det kan inte jag styra över och jag tänker att jag ändå kommer ha så fullt upp att vara lycklig s jag kommer inte märka de små fel som kan dyka upp. Jag och fästmannen tänker att vi lägger grunden för festen med vår planering men sen om de ska ha roligt eller inte är faktsikt upp till var och en. Så varför oroa sig. Skulle maten smaka illa så får väl var och en lösa det med att bestäla pizza och skulle tårtan rasa så löser vi också det och har framför allt väldigt roligt åt det. Skulle det senare hända skulle garanterat ingen glömma vårt bröllop Flört

Vi skulle kunna tänka oss att gifta oss genom att gå till rådhuset och få det gjort men att vi ändå har festen och vigseln inför folk är att jag vet att våra familjer och vänner vill dela stunden med oss och jag har inte hjärta att ta det i från dem.  Solig
Svar på tråden Bröllop 2014?