• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Tjörnbrud

Hej :) Vi ska också gifta oss 2014. Vi har bokat kyrka och lokal till 19/7 2014. Kyrkan heter Stenkyrka och ligger några km utanför Skärhamn, festen ska vi ha vid havet i Skärhamn på en jätte fin restaurang som heter Restaurang Vatten. Fotograf är prel bokat, vill bara träffa honom innan vi bokar definitivt och det ska vi göra i juni :) Vi kör med lite skärgårdstema så färgerna kommer bli vit, röd och blå. Strax över 60 gäster kommer vi bjuda. Hoppas planeringen går bra för er alla :)

• Lenaerik86

I helgen ska vi ha planeringsdejt med lite vin här hemma för att gå igenom typ gästlista, budget (så gott som klart redan) och så ska jag visa all inspiration jag har från pinterest och tidningar samt sätta en tidsplan. Känns som att man lätt skjuter upp allt nu när det är över 13 månader kvar och sen kommer det hux flux bara vara några månader kvar och jättestressigt.

• ellivs

Hej allihop! Kul att få lite inspiration av andra här inne på bt. Vi kommer att gifta oss i Göteborg i juni hittils har vi bokat ställe, kyrka, gjort budget och fixat ringar.
    Hur tänker ni andra kring fotograf, väljer ni efter att flera fotografer har prov-fotatograferat er eller går ni på känsla och tidigare bilder från fotografen? Och hur mycket tänker ni lägga på en fotograf i runda slängor, det är ju trots allt det man kommer att titta på i alla år framöver :)

Lycka till allihop! 

• amerika
    Tjörnbrud: Stenkyrka ligger ju så fint däruppe på höjden! Där har jag varit många ggr på bröllop, dop och konfirmationer för min faster och kusiner, de bor på Tjörn. 
  • Titrania
    Js Fästmö skrev 2013-05-22 13:57:24 följande:

Bara vi två, Frankrike! :)

Ska bli ett hemligt, så bjuder vi till sommarkalas när vi kommer hem..hihi

Gud så mysigt! :D
    Tjörnbrud skrev 2013-05-22 15:20:12 följande:
    Hej :) Vi ska också gifta oss 2014. Vi har bokat kyrka och lokal till 19/7 2014. Kyrkan heter Stenkyrka och ligger några km utanför Skärhamn, festen ska vi ha vid havet i Skärhamn på en jätte fin restaurang som heter Restaurang Vatten. Fotograf är prel bokat, vill bara träffa honom innan vi bokar definitivt och det ska vi göra i juni :) Vi kör med lite skärgårdstema så färgerna kommer bli vit, röd och blå. Strax över 60 gäster kommer vi bjuda. Hoppas planeringen går bra för er alla :)
    Ni har också kommit riktigt långt ju! Men tror nog min 'stress' kommer ta i till hösten...
    Lenaerik86 skrev 2013-05-22 16:53:59 följande:
    I helgen ska vi ha planeringsdejt med lite vin här hemma för att gå igenom typ gästlista, budget (så gott som klart redan) och så ska jag visa all inspiration jag har från pinterest och tidningar samt sätta en tidsplan. Känns som att man lätt skjuter upp allt nu när det är över 13 månader kvar och sen kommer det hux flux bara vara några månader kvar och jättestressigt.
    Jopp... tycker dock det svåraste är att få den blivande med på noterna... Vi har trots allt 1½ år kvar, så han tycker ju det är maaaaassor av tid! *suck*
    ellivs skrev 2013-05-22 17:49:38 följande:
    Hej allihop! Kul att få lite inspiration av andra här inne på bt. Vi kommer att gifta oss i Göteborg i juni hittils har vi bokat ställe, kyrka, gjort budget och fixat ringar.
    Hur tänker ni andra kring fotograf, väljer ni efter att flera fotografer har prov-fotatograferat er eller går ni på känsla och tidigare bilder från fotografen? Och hur mycket tänker ni lägga på en fotograf i runda slängor, det är ju trots allt det man kommer att titta på i alla år framöver :)

Lycka till allihop! 
    Vi ska kolla runt lite... Vi tog familjefoton i höstas hos en som jag inte blev så vidare nöjd med... :S
  • blivandebrud

Vad roligt för er alla, många har kommit en bit in i planeringen, bara det att bestämma datum och färgtema är ju något ;) Champagne och vitt är jag förtjust, även rött och vitt. Men nu bestämde jag mig för lavendel-lila och vitt :) Vårt bröllop kommer vara i göteborg och vi kommer ha cirka 250 gäster (stora familjer!, och dessutom orientaliskt). Till maten ska vi ha massa libanesiska förrätter för att sedan äta huvudrätten som ska vara klyftpotatis, oxfile och sparris. Bifogar en brudbukett jag gärna vill ha, vad tycker ni om den?

• blivandebrud

Nähe går inte att ladda upp en bild här :/

Brudbukett lavendel o vit
  • Titrania

Blivandebrud, det kan vara att bilden är för stor eller fel format. Prova att förminska den Och det låter som ett pampigt bröllop! 250 gäster, och vi som tyckte det var många med 50 *fniss* Solig

• Grynet86
    blivandebrud skrev 2013-05-22 11:30:55 följande:
    Hallo! vi gifter oss 14 juni, 2014 o hittills har vi bestämt tema, färg, gästlista, bokat catering, fotograf och tittat lokaler vilka färgteman har ni bestämt?
    Va roligt! Vi gifter oss också 14 juni 2014Skrattande, vi har inte kommit alls långt i planeringen än, så tips från alla här på sidan mottages gärna om hur man lägger upp dagen på bästa sätt:)
Svar på tråden Bröllop 2014?