• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • NBFN
    Angeschka skrev 2013-05-31 09:58:23 följande:
    Min sambo friade bara för någon dag sedan så vi har inte kommit långt alls. Kul att se andra som kommit så långt. Vi planerar att gifta oss i Östergötland någonstans i slutet av maj eller mitten av juni. Vi vet dock inte exakt i vilken kyrka än, kanske har någon något bra tips? Annars är det faktiskt bara min förlovningsring som är beställd so far. Oj vad mycket som är kvar hahaha!
    Grattis!! Och välkommen i gruppen :)

Söderköping! Underbara lilla Söderköping! Det är det tips jag ger, jag har ingen koll på Östergötland i övrigt, men själv älskar jag lilla Söderköping, som en liten idyll på sommaren, fantastiskt vackert. De har ett par kyrkor i "stan", annars har ni också s:t Anna bl.a.
  • Josephine i Frankrike

Åh! Jag och min fästman ska gifta oss 2014, men har inte helt bestämt datum än, men förmodligen maj eller juni :) Så roligt med en sån här tråd!

Vi håller fortfarande på att leta efter den perfekta restaurangen här nere på Rivieran för middagen, sen kan vi börja planera allt annat!  

rivierabloggen.se 

• Chariot

Hur långt har ni kommit i er planering och sånt? Solig

Mamma till Alexander
  • schmock

Ni får ursäkta att jag inte är så aktiv här, händer inte så mycket nu. Det blir ju mer längre fram! Känns inte som om vi kan göra så mycket nu, det blir väl mer efter nyår.

Jag har iaf varit på Nordstans guld och pratat vigselringar och det känns så bra. Jag vet vad jag vill ha ungefär, och det kommer kosta mellan 6000-7000. Det kommer bli så fint!

Nästa vecka ska jag ringa igen och testa om vi får boka kyrkan nu. De har ju tyckt tidigare att det varit för tidigt, men jag vill få det gjort nu. det är ju ändå juni till veckan...

Sen känns det så bra med cateringen! Vi ska ju beställa från mitt jobb och vi fick för ett tag sen högsta betyg på ett test i GP! Det blir ju så bra, plus att jag får personalrabatt Flört

bara kyrkan kan bokas så...

• Lenaerik86

Vi har efter en del letande hittat en fotograf som även kommer filma vigseln. Vi är supernöjda med valet, blev JNSvision. Helt fantastisk portfolio och riktigt trevliga. Efter det så kommer det nog inte hända så mkt mer än att vi letar inspiration osv

• Power of Love

Välkommen alla nya! {#emotions_dlg.flower}

Jag har varit halv-aktiv på sistånde. Jag skulle ju låta bli eftersom jag hade tentor kvar att göra men det är ju svårt att inte gå in och läsa vad alla andra har skrivit.

Det händer ingenting i vår planering just nu eftersom jag har haft fullt upp med plugget och min fästman har fullt upp att jobba och byga och renovera i sommarstugan. Jag gjorde den viktigaste tentan idag och på måndag gör jag sista tentan. Dagens tenta gick sådär (eller ja, skitdåligt är nog ett bättre ord men jag har haft tur förr så jag ska inte ta ut nåt i förskott förrens jag får höra resultatet.) Men jag är ändå på gott humör. Efter denna tenta så kan jag äntligen börja ta tag i allt annat jag lägtat efter att göra så som sätta igång med träningen på allvar, läsa normala (alltså såna jag vill läsa och inte jag är "tvingade" till) böcker och allt annat som är roligt och såklart planera bröllop!Solig

Vi ska dessutom på bröllop nästa lördag och jag längtar så! Det är en av  mina bästa vänner som gifter sig me jag har inte träffat henne på evigheter och samtidigt de ska vigas så kommer deras två tvillingar att döpas, som jag inte hunnit träffat ännu. Men nu äntligen ska jag få träffa dem allihopHjärta

• Tjörnbrud
    amerika skrev 2013-05-23 08:19:19 följande:
    Tjörnbrud: Stenkyrka ligger ju så fint däruppe på höjden! Där har jag varit många ggr på bröllop, dop och konfirmationer för min faster och kusiner, de bor på Tjörn. 

Ja den ligger jätte fint. Har dock inte varit inne i kyrkan men min blivande säger att den är jätte vacker inuti också. Det var självklart att välja Stenkyrka :)
  • Tjörnbrud
    Titrania skrev 2013-05-23 08:21:44 följande:
    Gud så mysigt! :D
    Tjörnbrud skrev 2013-05-22 15:20:12 följande:
    Hej :) Vi ska också gifta oss 2014. Vi har bokat kyrka och lokal till 19/7 2014. Kyrkan heter Stenkyrka och ligger några km utanför Skärhamn, festen ska vi ha vid havet i Skärhamn på en jätte fin restaurang som heter Restaurang Vatten. Fotograf är prel bokat, vill bara träffa honom innan vi bokar definitivt och det ska vi göra i juni :) Vi kör med lite skärgårdstema så färgerna kommer bli vit, röd och blå. Strax över 60 gäster kommer vi bjuda. Hoppas planeringen går bra för er alla :)
    Ni har också kommit riktigt långt ju! Men tror nog min 'stress' kommer ta i till hösten...Jopp... tycker dock det svåraste är att få den blivande med på noterna... Vi har trots allt 1½ år kvar, så han tycker ju det är maaaaassor av tid! *suck*
    ellivs skrev 2013-05-22 17:49:38 följande:
    Hej allihop! Kul att få lite inspiration av andra här inne på bt. Vi kommer att gifta oss i Göteborg i juni hittils har vi bokat ställe, kyrka, gjort budget och fixat ringar. Hur tänker ni andra kring fotograf, väljer ni efter att flera fotografer har prov-fotatograferat er eller går ni på känsla och tidigare bilder från fotografen? Och hur mycket tänker ni lägga på en fotograf i runda slängor, det är ju trots allt det man kommer att titta på i alla år framöver :)Lycka till allihop! 
    Vi ska kolla runt lite... Vi tog familjefoton i höstas hos en som jag inte blev så vidare nöjd med... :S

Ja men dels så är vi (mest jag kanske ;)) sån som vill boka om man har bestämt sig för något så vi verkligen får det vi vill. Hade varit surt om någon bokar kyrkan eller lokalen när vi vet att de är där vi vill vara. Och vi båda jobbar till sjöss och är hemma varannan månad så tiden far iväg extra fort då känns det som. Och när vi är hemma så håller vi på med renovering, just nu håller vi på i trädgården och gör om den totalt så när vi är hemma går mycket tid till det. Tyvärr så höll inte våra planer om att bli klara i trädgården i år eftersom marken måste sätta sig efter att vi har grävt upp för att dränera om så altan och gräsmatta kommer vi få fixa nästa år. Så ju mer som är ordnat till bröllopet innan det är bra ;) Men nu har vi gort det mesta tror jag som man kan göra så här långt innan. Vi vet troligen vilken DJ men han har vi inte kontaktat än. Vi vet hur inbjudningar ska se ut och festprogrammen går i samma stil är tanken. Save-the-date kort kommer vi skicka ut nu i juni redan tror jag, till midsommar. Ingen vet att vi ska gifta oss och vill överraska alla. Och så har vi båda varit när på att försäga oss så de är lika bra att skicka ut dem. Tänkte att det kan bli en glad överraskning till midsommar :)
  • Tjörnbrud
    Lenaerik86 skrev 2013-05-22 16:53:59 följande:
    I helgen ska vi ha planeringsdejt med lite vin här hemma för att gå igenom typ gästlista, budget (så gott som klart redan) och så ska jag visa all inspiration jag har från pinterest och tidningar samt sätta en tidsplan. Känns som att man lätt skjuter upp allt nu när det är över 13 månader kvar och sen kommer det hux flux bara vara några månader kvar och jättestressigt.

Det är så mysigt att sätta sig och prata om bröllopet med ett glas vin :)
Svar på tråden Bröllop 2014?