• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love
    PoS skrev 2013-06-12 21:58:26 följande:

Jättefint och underbart med ert färgtema!

Tänk bara på att syrener är en sådan blomma som man kan vara allergisk mot, om man tex har pollenallergi. Det är så vackert och underbar doft tycker jag men jag kan aldrig ha syrener eller hyacinter och så vidare hemma för min mamma är superallergisk.

hmm..jag har många vänner som är just pollen allergiker. Känns dumt att chans, vill ju inte att nån inte ska må bra under middagen/festen
    I början hade vi tänkt oss att bara köra med murgräna längs bordet och inga andra blommor men tänkt att blommor ger en färgklick. Jag vill samtidigt inte lägga ner för mycket pengar på blommor som ändå ska slängas sen, därmed kom tanken på syrener. Men vi får helt enkelt fundera vidare.

Hur tänker ni andra med dekoration på middagsborden? 
  • a ring on my finger

Som vi tänker oss just nu (kan ju ändras många gånger om ) så ska vi ha gamla syltburkar och liknande med lite spets/väv runt. I dessa kommer vi sedan ha värmeljus och blommor. Om vi köper blommor eller plockar vilda får vi se, men det ska iaf se ut som att det är plockade direkt från en äng.

Sen kommer vi att hänga upp pompoms (stora balkar i taket) och jag kommer även göra små bollar att lägga ut på bord och dy.l.
    kryddburken.se/tag/pyssel/

Vår stil kommer vara lite vintage/country med spets, väv och ljusa pastellfärger.

• Power of Love
    a ring on my finger skrev 2013-06-14 09:36:02 följande:
    Som vi tänker oss just nu (kan ju ändras många gånger om ) så ska vi ha gamla syltburkar och liknande med lite spets/väv runt. I dessa kommer vi sedan ha värmeljus och blommor. Om vi köper blommor eller plockar vilda får vi se, men det ska iaf se ut som att det är plockade direkt från en äng.

Sen kommer vi att hänga upp pompoms (stora balkar i taket) och jag kommer även göra små bollar att lägga ut på bord och dy.l.
    kryddburken.se/tag/pyssel/

Vår stil kommer vara lite vintage/country med spets, väv och ljusa pastellfärger.
    Vilka härliga inspirationsbilder!
  • Power of Love

Igår skickade vi iväg mail till en vigselförättare. Vi känner att det är dags att boka in någon nu. Vi får se vad hon säger. Glad

Annars har min fästman berstämt att efter semestern ska vi börja planera på riktigt. Vi håller på att letar hus för fullt och det tar mer tid än vad man tror å det är nog lika bra att ta det lugnt med bröllopsplanerna ett tag till. (Men svårt att låta bli Oskyldig)

• a ring on my finger

Igår hittade jag mina drömringar. Kombinationen är precis vad jag har sett framför mig.
    Problemet/vinsten? Det är superbilliga ringar från Edblad. Alltså inga guldringar med diamanter. Men det kommer jag nog strunta i om de sitter bra på fingret för detta är exakt vad jag har sett framför mig och letat efter!
    Mer pengar till klänning och resa istället

På tal om resa.
    Är det någon som har bestämt vat ni ska åka? Vi satt och kikade lite igår och kan inte alls bestämma oss för vilken typ av resa vi vill göra. Eftersom vi har barn (men vill åka ensamma!) blir det en resa på 1 vecka eller absolut max 10dagar.

• schmock

Hoppas klänningen blir lika bra i verkligheten!

Vi har egentligen inte köpt nånting, förutom smycken, till bröllopet.
    Men nu har jag lyckats få sambon engagerad :)
    Eftersom vi tänkte ha spotify på festen så tänkte vi sätta ihop en lista och började med det igår. Det tar ju tid att hitta musik som gärna ska fylla många timmar. Det tyckte han var skitkul, så det är jätteroligt.

Så har vi bestämt att vi vill åka på bröllopsresa också, en vecka i Rom. Så vi ska spara till det också.

Imorgon ska jag testa att ringa kyrkan igen och försöka boka. Hoppas det går!

• drömmaren

hej 
    här har ni en 2014:are till Glad 
    vi är fullt upp att diskutera om vi ska ha ett dop/vigsel i ett eller om vi ska ta det separat...då bebisen är beräknad i juni månad och jag vill att bebisen ska vara döpt innan h*n bli 4 månader men vill ha ett höst eller vinterbröllop.
    För sambon del så kvittar det säger han bara det blir ett litet med max 40 gäster.
    vart vet vi hellet inte då vi eventullt kommer flytta i höst och pratar om att ha det i våran nyvarande stad då jag vill ha samma präst och kyrka som döpte våran dotter och så det blir bäst för våra gäster....hmm mycket som måste bestämas innan vi kan sätta igång med palneringen på riktigt Glad

Svar på tråden Bröllop 2014?