• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love
    schmock skrev 2013-06-25 19:23:08 följande:
    Skopunkten, ett fynd!
    Det tycker jag verkligen! Jag tror jag ska dit och kika också. HAr ju egentligen ett par skor men man kan väl aldrig få för mycket skor Oskyldig
  • HalkatlaNr1

Har hamnat i stiltje känns de som.. Vet inte riktigt vad ja ska
    fortsätta på.. Då min blivande inte e såå pysslig av sig o
    inte jättemycket för att organisera blir de att jag gör en hel
    del av detta.. Kommer bli bättre nu framåt då han kommer
    bo hemma o vara pappaledig.. Som de e nu är han borta i
    veckorna o jobbar..

Försöker göra en lista på vad som behöver göras men just
    nu e de bara still.. De lixom virvlar omkring en massa ord som:

Vigselförättare, kyrkan, inbjudning.......................... Foten i munnen 

Haha, de enda jag vet är att fru blir jag midsommarafton 2014.. Skrattande 

• Madicken
    Power of Love skrev 2013-06-26 22:32:17 följande:
    Det tycker jag verkligen! Jag tror jag ska dit och kika också. HAr ju egentligen ett par skor men man kan väl aldrig få för mycket skor Oskyldig
  • Madicken

TIPS, Såg att HM också har sånna spets-ballerina skor! Jättesöta.

• Luci

Hej alla brudar! Jag behöver lite tips på hur man kan skriva en bra insbjudan utan att den blir för lång? Jag har lätt för att skriva noveller ibland Flört

Sen ska man ju skriva på ett snyggt sätt att vi inte vill ha barn på vår dag. Det kan enligt vissa vara känsligt så det måste man ju skriva utan att låta elak. 

Några tips? 

• Josefin o Micke

Nu har jag äntligen beställt lite från ebay. Blev satinband i olika färger, godispåsar och skopor, satinband med tryck, I do och me too stickers till våra skor, två slöjor i olika längd (3 och 5 meter) och massa broscher från etsy till min brosch bukett. Har redan påbörjat buketten men det går åt fler än vad man först tror, men fin kommer den bli! Jag har även börjat på buketterna till mina tärnor som jag gör blommor av satin och sammetsband och pärlor som monteras ihop. Det kommer en bild när allt är klart. Nästa vecka ska vi börja med inbjudningskorten, snart ska de skickas ut, jippi! Hur går det för er andra?

• Äriqa
    Ponduss skrev 2013-01-24 10:05:04 följande:
    Här är min inspiration för tillfället, förutom klänningen, kan ju komma att ändras men som det ser ut nu så är detta vad jag vill

OJ! Detta liknar mitt! Samma klänning, men kanske i ljus champange, liknande frisyr, samma färgtema Bugundy/röd och pastell. Och även björkljusstakarna och kort med spets.
  • Dahdumdum

Jag hoppar in i den här tråden! Glad

Jag och sambo gifter oss sommaren 2014. Vi har inte bestämt något datum än men det är ingen panik.
    Men jag blir nästan chockad över allt som ska bestämmas!
     Hitills har vi bestämt att det blir ett kyrkobröllop och jag har utsett två tärnor. Jag vill att färgtemat ska vara vitt och puderrosa. Får hoppas på att min karl tillåter det Flört

• Marione

Hur mkt kan man egentligen göra redan nu? Har börjat fila på inbjudningarna och hur de ska se ut. Har även börjat med en del pyssel, tex har jag gjort jättefina pappersblommor, men är rädd att de ska bli dammiga till nästa år och att det då ska vara förgäves så att säga, eller är det  bara att förvara dem i en låda och sen skaka av dem. Inbjudningarna ska ju dessutom inte ut till gästerna förrän i april-maj ngn gång, så det är ju mkt tid kvar.... Det enda som är nu är att vi ev måste byta datum, vad trött jag blir.

Svar på tråden Bröllop 2014?