• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • pnufs

Ja, vi hade inte räknat med att kunna ha fotograf hela dagen, men nu kunde vi inte motstå :)

• SandraElisabet
    Luci skrev 2013-07-15 10:33:25 följande:
    Måste man ha fotograf hela dagen? Eller alltså är det värt det menar jag? Hittat en fotograf jag så gärna vill ha men jag och min m2b har delade åsikter över hur länge vi ska ha henne där :P
    Nej, det är klart att man inte måste, men jag vill gärna ha någon närvarande för spontana ögonblick så att säga. :) Lätt värt tycker jag!!
  • Kakbakaren
    Anna1974 skrev 2013-07-14 23:20:28 följande:
    *hoppar in i tråden* :) Ska gifta mig 26/7 2014. Kikar runt, läser, funderar, planerar och längtar. Ungefär så i nuläget ;)
    Samma datum, samma situation Glad Roligt! Skrattande Känner att det börjar bli dags att ta tag i det lite mer än att bara fundera och längta men kanske då det börjar bli mindre än ett år kvar, det är ju bara några dagar till det Flört
  • Power of Love
    Js Fästmö skrev 2013-07-14 23:56:07 följande:
    Nu har jag bestämt mig! Eftersom släkten tycker, och förväntar sig, en stooor maffig brudbukett i x-antal tuselappsklassen så gör jag en egen. Jag tänker mig Skogsstjärnor, liljekonvalj och ängsull bara för att förfära de mest snobbiga. Eller varför inte chockera rejält och endast ta ängsull, en stor bukett sockervadd. ;) Ja, antingen en med de tre sorterna eller endast ullen. Skönt att slippa tänka på saken, dock får jag gå upp tidigt på vigseldagen och plocka allt, men det gör jag så gärna så. :p Så nu har broschbuketterna, de maffiga rosbollarna och de vita pionerna lagts på hyllan. Vita pioner ligger mig fortfarande varmt om hjärtat, men just nu lutar det åt en svensk skogsbukett - kanske en tokig tane så är runt midnatt?
    Jag tycker som det låter som en fantastisk idé till bukett. Jag skulle kunna tänka mig nåt liknade. Men jag funderar på skogsstjärnor är inte de fridlysta? Men man kanske får plocka dem ändå? 

• Power of Love

Vår planering går sakta med säkert framåt. Vi har frågat de tilltänkta toastmaterparet om de kunde tänka sig att toasta. Vilket de gärna ville. Toastmadamen visste att vi hade henne i tankarna då jag nämde det i samband med att jag berättade datum för henne för nåt år sedan. Hennes sambo som vi ville ha om toastmaster anade dock inget och blev glattöveraskat.

En låt till vigsel är desstom bestämd. Min fästman skickade ett sms till en youtubelänk en dag jag satt på jobbet och sa att denna låt vill han ha för den får honom att tänka på mig. 

">Carolina Wallin Pérez (Kent som gör orginalet) "Utan dina andetag"

Så vi har bestämt att jag ska välja sista låten, så att vi har valt en var. Troligen blir det den här

">Marit Larsen "coming home" 

Vi ska ju även ha en tredje låt och det blir "ack Värmeland!

Gifter mig borgerligt så vi har inga psalmer.

Hur tänker ni med låtar?
  • Sanct
    Luci skrev 2013-07-23 19:56:49 följande:
    någon som skulle vilja ge sin åsikt? www.brollopstorget.se/Forum-1-3/m4322658.html

Just nu händer inte så mycket här eftersom vi ska till Gotland snart. Men vi ska i alla fall passa på att ha möte med en resturang då :) Förhoppningsvis får vi ett bra prisförslag. Vad betalar ni andra för mat+lokal eller resturang? 
    Kostnaderna för mat och lokal blev större än jag trodde. Vi betalar 15 000 för lokalen, sen ytterligare ca 40 000 för mat, porslin, dukar och servetter och serveringspersonal under kvällen. Och ca 5000 för alkohol utöver det. Och totalt blir vi nog 60 personer. Så runt 1000:- / person betalar vi om man ska räkna om det till någon slags kuvertpris.
    Nu är det ju ett tag kvar eftersom vårt bröllop också är i juni, men det är så det ser ut med all information jag fått hittills. :) 
  • bubblan88

Har precis hittat hit till den här tråden, så jag slänger in mig själv :)

Vi gifter oss 21 juni 2014.

Har inte kommit så långt i planeringen ännu, men hjälp vad tankar och funderingar som far omkring i huvudet.
    Skönt att det finns någonstans att vända sig i alla fall för lite inspirationsläsning, tips och råd :)

• Malin4900

Försökte boka kyrkan idag men hon som hade hand om det är inte tillbaka från sem förrän på måndag... Vi betalar ca 1200:-/kuvert

• Midsommarbrud

Nu hoppar jag också in här.. Vi gifter oss den 20 juni nästa år, alltså på midsommarafton. Just nu är vi i full gång med att leta festlokal. Har hittat en som vi verkligen vill ha men vet inte än om det går att lösa.. Vi planerar just nu att gifta oss i Bovallstrands kyrka i Bohuslän men det måste ju lösa sig med festlokal innan man kan spika kyrka känner jag.. Var också och hämta min brudklänning igår som jag lyckades hitta för en billig peng i en affär som ska lägga ner.. Längtar verkligen till den stora dagen!

Svar på tråden Bröllop 2014?