• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love
    Äriqa skrev 2013-07-05 20:24:09 följande:

Min inspiration

Härliga bilder. Kommer ni försöka köra med björk-inslag eller andra natur-inslag? Jag är lite inne på att försöka få in lite inslag av just björkar utan att det ska bli för mycket. Men har lite ont om idéer
  • Äriqa

Power of love:

Finns fina ljus på ikea.

och sedan såga trissor av björkstammar och ha som tårtställning.

kanske även göra ljusstakar av björk.

• MH2014

Va länge sedan jag skrev här tjejer... Kommer inte ens ihåg vad jag skrev senast :/

idag bokade vi vår mini moon, vi åker morgonens efter vigseln till Prag och bor på ett femstjärnigt art deco hotell,,mmm. Passar sig nog bra då vi kommer ha lite art deco/20s/glamour/bohemiskt touch på vår mingelvigsel :)

• SandraElisabet

Hejsan tjejer!
    Det var mycket länge sedan som jag skrev! Har fokuserat på annat som skola och jobb.

Här har det inte hänt särskilt mycket på bröllopsfronten.
    Datumet är fortfarande 2 augusti, snart 1 år kvar... Skojar med min älskling om att vi firar -1 årig bröllopsdag. Solig 
    Vi måste fortfarande boka fotograf, har 2 som vi funderar på. Lokal och vigselplats är ju bokad så det är egentligen bara inspiration och skojiga detaljer kvar med tanke på att allt ingår till festen.
    Och kläder samt vigselring... Hihi!!!!

Ville bara skriva och säga att jag läser alla inlägg även om jag är dålig på att skriva.
    Vill liksom inte trötta ut mig själv eller bestämma dekorationer etc för tidigt för då kommer jag förmodligen trötta lagom till årskiftet.... Vore trist att göra en helomvänding ovh behöva göra om massa.

Det som står högts på min lista förutom fotograf (heldag) är att landa ett nytt jobb, skriva min sista tenta i augusti och komma igång med träningen igen så att jag är så strålande vacker jag bara kan vara till den stora dagen.  

Hoppas ni njuter av sommaren!! 

• PoS

Jag instämmer i den frasen "länge sen jag skrev nu" .... här är det totalt bröllopsstopp för tillfället. Har ingen tid eller ork/lust att ta tag i nånting vilket kommer göra att hösten blir brådis, brådis men så får det väl bli då.Har nog ganska bra koll i alla fall på vad som är gjort och vad som är kvar.WOW, Josefin och Micke! Ska ni börja med inbjudningskorten nu! Spännande tycker jag! När har ni tänkt skicka ut de? Jag och sambon diskuterade detta häromdagen och kom väl egentligen inte fram till något vettigt haha men OSA bör vi väl ha ca 1 månad innan men det är ju juldagen lixom. Vem kommer komma ihåg att OSA kring jul? Förhoppningsvis gör alla det i god tid men let's face it, det kommer ju inte hända. Ska då de stackars värdinnorna jaga runt efter folk i jul/nyårstider? Hmmm.. knepigt tycker vi!   

• Sofie R

Vi gifter oss 24 maj i Ransäter, Värmland. Det enda vi gjort hittills är att boka lokalen. Men det finns väl tid än va? Eller vad säger ni andra, börjar det bli dags att dra igång?

• amerika
    Sofie R skrev 2013-07-13 22:19:17 följande:
    Vi gifter oss 24 maj i Ransäter, Värmland. Det enda vi gjort hittills är att boka lokalen. Men det finns väl tid än va? Eller vad säger ni andra, börjar det bli dags att dra igång?
    Vi gifter oss (troligen) oxå 24 maj och vi har inte bokat någonting än.... Men jag känner inte nån panik över det. Vi ska boka lokalen när min sambo kommer hem från sin utlandsvistelse, så vi kan titta runt på den tillsammans (vi har kollat förut men behöver gå igenom mer noggrannt o kolla upp porslin osv.)

I övrigt har vi tillfrågat musiker och fotograf. Inget mer.
  • amerika
    PoS skrev 2013-07-13 22:11:22 följande:
    OSA bör vi väl ha ca 1 månad innan men det är ju juldagen lixom. Vem kommer komma ihåg att OSA kring jul? Förhoppningsvis gör alla det i god tid men let's face it, det kommer ju inte hända. Ska då de stackars värdinnorna jaga runt efter folk i jul/nyårstider? Hmmm.. knepigt tycker vi!   
    Håller med, det låter onekligen knepigt! Går det att låta osa vara ett par veckor innan jul så har man lite tid på sig i mellandagarna/efter nyår att jaga på folk som inte kommit ihåg att svara? Många är ju lediga i samband m jul så då går ju tempot ner lite och folk kanske är lättare att få tag på.... äsch, jag vet inte, håller med dig om att det blev svårt!
  • Luci

Jag har en fråga till er brudar. Hur mycket betalar ni för fotograf? Heldag. Jag och min kille är inte riktigt övereens över vad som är rimligt :P

Svar på tråden Bröllop 2014?