• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Slilja
    Power of Love skrev 2013-08-07 21:11:42 följande:
    Jag har ju hållt på att virka blommor till servettringarna nu har jag  nästan 20 helt klara klara 10 st har fått pärlor och ytterligare 30 som bara blomman är gjord. Troligen ska några till göras. Gästlistan verkar aldrig få ett slut men vi ska sätta oss ner och spika den så snart som möjligt.

Här är de helt färdiga Glad Här ser ni även å vi tänkte ha servetterna. Vad tycker ni? 

Åh de var ju jättefina o söta! Har du någon beskrivning på dem som ska skulle kunna få? :)
  • Power of Love
    Slilja skrev 2013-08-07 21:22:34 följande:
    Åh de var ju jättefina o söta! Har du någon beskrivning på dem som ska skulle kunna få? :)
    Tack!

Ja visst ska du få det. Själva blommorna har jag virkat en detta mönster http://handmadebydodo.blogspot.se/2009/09/blommor.html

Sedan gör jag bandet genom att virka 31 luftmaskot och sedan vänder jag och virkar 30 maskor åt andra hållet (hoppas alltså över första lm) och sedan fortsätter jag runt så jag även virkar neder kanten. Jag ser sedan in kanterna på baksidan. ¨

Kanske inte det lättaste sättet att göra banden men jag kom inte på något annat. Glad 
  • Slilja

Tack! Så himla söta, kanske blir ett projekt i syjuntan under året:) Är det pärlor med hål på undersidan du sytt dit eller har du limmat?

• Power of Love

Det är med hål. Jag syr fast dem med sytråd och synål. Jag  är sällan vän med lim, det brukar hamna på alla ställen det inte ska vara så jag tog det säkrare kortet med nål och tråd istället

• MH2014
    Power of Love skrev 2013-08-07 21:11:42 följande:
    Jag och min fästman har tagit det lite lugnt med planeringen på senaste. Vi har fullt upp med att leta hus, vi har varit på massa med visningar, budat på några och förlorat alla ( i ett tillfälle var vi faktiskt lovade huset fram till några få timmar innan kontraktskrivningen då det kom ett högre bus). Men har vi tur nu så kanske vi har snart ett avslut på själva letandet. Men vi ska inte ta ut nåt i förskott men det tar mycket mer tid än vad man tror att leta hus. 

Dessutom har vi tillbringat mycket tid i sommarstugan men nu när semestern är slut så kommer verkligenheten tillbaka och insikten om att bröllopet närmar sig. I sig är det ju inte förens i juni men det är ju mycket pyssel som ska göras. Jag har ju hållt på att virka blommor till servettringarna nu har jag  nästan 20 helt klara klara 10 st har fått pärlor och ytterligare 30 som bara blomman är gjord. Troligen ska några till göras. Gästlistan verkar aldrig få ett slut men vi ska sätta oss ner och spika den så snart som möjligt.

Här är de helt färdiga Glad Här ser ni även å vi tänkte ha servetterna. Vad tycker ni? 

Härligt jobbat!!!!Glad
  • MH2014

Hej, 
    nu var det läääääänge sedan jag skrev något i denna tråd.

Vi har nu ganska precis 6 månader kvar till vår dagHjärta
    Vår inspiration är: art deco/20s/glamour/bohemiskt,,men är inte så styrda och känsan ska ju fortfarande vara avslappnat då det är på en tisdag!

Här kommer lite vad vi funderar/funderat på;

Just nu är jag inne på att ha antingen ett armband som sitter ihop med en ring, i strass ELLER att ha en wrist bukett istället för "vanlig" bukett.
    Letar som en tok efter en armring att ha på överarmen i lite snygg stil, får inte bli  90-tal eller tacky, haha.
    Örhängena är från Dyberg/Kern och dem har jag suktat efter länge!!! Har presentkort till dem här hemma. 

Sedan beror det ju på vad för frisyr jag väljer för att bestämma vilka örhängen jag väljer, har ett par lite större strass i art deco stil som jag köpte för någon månad sen.
    Men jag bör ha minst två olika uppsättningar utsmyckning då jag är ombytligOskyldig 

Mannen min funderar på att ha en ram istället som corsage.
    Jag kommer ju ha en i buketten (eller hur det nu blir, men en ram kommer finnas med på mig). Så vi har hittat två likadana i art deco stil. 

Våra dekorationer är istort sett klara,,lite kvar som behöver inhandlas.

puhu,,ja det är en del kvar men känner oss lugna och nöjda då allt är nerskrivet så vi har koll på budget och vad som är kvar att handla.

Finne en sak som stressar mig och det är att hitta min klänning!!!!! gaaaah blir tokig! Letandet upptas i september iaf,,,hittar jag ingen då så blir det beställning ifrån USA, så är detSkrattandeSkål

Så nu har jag skrivit av mig lite, hoppas ni andra mår bra och det fortgår för er!

Också lite extra kul att läsa om oss "gamlingar" i tråden som följdes åt från början, hur det går för oss.
    Men gillar de "nya" som kommer med den enerin man själv hade till en början, toppen!!!
    /M
  • Milli

Hej. Sätter upp ett ungefärligt tidschema för att vi ska kunna säga till de som ska uppträda vilka tider de behövs.. vad tror ni om detta schema, är de lagomt tidspann emellan eller behövs de mer på något ställe? Känns tiderna okej? Vill gärna att bandet och dansparen ska uppträda tidigt så att även barnen får ta del av den showen..

8.00 makeup, håruppsättning och påklädsel 
    11.30 fotografering av allihopa
    13.30 åka till kyrkan
    14.14 vigsel
    15.45 välkomstdrink vid ankomst till lokal 
    16.00 förätt evt tal efter de
    17.00 huvudrätt evt tal
    18.00 Dansuppträdande
    19.00 tårta
    20.00-21.00 liveband

och vad gör man efter de? kan man ha spotify på eller känns de konstigt när man haft liveband.? Och känns de inte typ som att festen är över när de slutat? Vill ju inte att de ska tro att de är över för de men jag är rädd att flera som har barn åker hem runt den tiden så då vill man ju gärna att de ska ha fått med sig showandet :) Någon som förstår hur jag tänker eller har andra tankar/ideer??

• Power of Love
    Milli skrev 2013-08-08 10:43:00 följande:
    Hej. Sätter upp ett ungefärligt tidschema för att vi ska kunna säga till de som ska uppträda vilka tider de behövs.. vad tror ni om detta schema, är de lagomt tidspann emellan eller behövs de mer på något ställe? Känns tiderna okej? Vill gärna att bandet och dansparen ska uppträda tidigt så att även barnen får ta del av den showen..

8.00 makeup, håruppsättning och påklädsel 
    11.30 fotografering av allihopa
    13.30 åka till kyrkan
    14.14 vigsel
    15.45 välkomstdrink vid ankomst till lokal 
    16.00 förätt evt tal efter de
    17.00 huvudrätt evt tal
    18.00 Dansuppträdande
    19.00 tårta
    20.00-21.00 liveband

och vad gör man efter de? kan man ha spotify på eller känns de konstigt när man haft liveband.? Och känns de inte typ som att festen är över när de slutat? Vill ju inte att de ska tro att de är över för de men jag är rädd att flera som har barn åker hem runt den tiden så då vill man ju gärna att de ska ha fått med sig showandet :) Någon som förstår hur jag tänker eller har andra tankar/ideer??
    Kör ni på musik direkt kommer folk märka att festen fortsätter. Det går ju även att be några vänner hålla igång dansgolvet, säg till dem att du är lite orolig  att festen ska dö ut och be dem hålla igång det. 

Jag tycker förövrigt att upplägget verkar bra. Glad
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-08-08 09:11:35 följande:
    Härligt jobbat!!!!Glad
    Tack! Det tar sin tid men under gårkvällen gjorde jag klart nästan ytterliggare 7 st och jag ska sätta igång efter vi ätit middag så innan juni borde jag ju hunnit klart Flört
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-08-08 09:29:37 följande:

Så nu har jag skrivit av mig lite, hoppas ni andra mår bra och det fortgår för er!

Också lite extra kul att läsa om oss "gamlingar" i tråden som följdes åt från början, hur det går för oss.
    Men gillar de "nya" som kommer med den enerin man själv hade till en början, toppen!!!
    /M
    Jag gillade även de andra bilderna du la upp men just dessa två är så häftiga. Aldrig har jag sett en sån bukett förut. VIlken rolig idé! Har du kollat om nån florist kan göra såna eller tänkte du försöka på dig det själv?

Roligt även med en ram. Kul även om även du har den. Vad har ni tänkt att ha för bilder i dem?

Svar på tråden Bröllop 2014?