• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • amerika
    Plättis skrev 2013-08-23 01:43:48 följande:
    Jo, utmaningen kan jag reflektera till Jag tänkte försöka ta kontakt med kommunen och se om man kan få titta på lokalen de tillhandahåller, och kanske se om alla ryms eller om vi måste prioritera vilka som får komma på själva vigseln. 
    Det där stör jag mig på! Varför kan inte kommunen tillhandahålla vigsellokaler som rymmer mer än 20 personer? I vårt Stadshus får man bara ha med sig max 20 personer, i Stockholms stadshus är det ännu färre än så. Jag är riktigt trött på att borgerligt=litet och enkelt. En kyrka är dessutom gratis, men ska man själv ordna med en lokal där det får plats många gäster, kostar det många tusen. 

Vi kommer ha en utomhusvigsel. Vi har förälskat oss i ett träd, en gigantisk gammal ek som har blivit "vårt" träd och därunder ska vigseln ske. Om det inte är katastrofalt dåligt väder, så får gästerna stå ut/ha med sig paraply. Är det 
    riktigt uselt väder, så får vigseln ske inne i festlokalen. Inte optimalt men som en nödlösning.

Finns en tråd om borgerlig vigsel som oxå länkar tillbaka den den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-22-122/m4318111.html
  • Katarina

Vårt problem med lokalen för vigseln är att den kommer varan väldigt kall. Funderar på att köpa massor av filtar som gästerna sen får ta med sig hem.... Tycker fet borden finnas mer sammanställningar om vilka lokaler som kan fungera för borgerlig vigsel, kommunen borde ha något sådant.

• Plättis

Jag har tänkt mer och mer på parken, och det är en supersmidig lösning eftersom jag alltid drömt om att gifta mig utomhus och det finns tak om det regnar. Min sambo är visserligen pollenallergiker, men eftersom jag gråter mest hela tiden ändå så kommer det finnas näsdukar så det räcker Skrattande Nu är frågan bara vem man ska prata med för att "boka" parken och scenen så ingen annan får för sig att hitta på något där samtidigt som oss. 

En annan mindre smidig sak är att vi gifter oss i Umeå, och hela nästa år kommer Umeå vara kulturhuvudstad och det är hur många olika evenemang och aktiviteter som helst. Så jag har försökt ha lite koll på vilka evenemang som dyker upp för att det inte ska förstöra vår dag. Det har varit lungt hittills, men nu är det helt plötsligt friidrotts-SM på vår bröllopshelg Rynkar på näsan Så att få hotell till bröllopsnatten känns nu hopplöst. 

• PoS

Ojoj, jag vet inte alls vad jag skrev senast (har försökt bläddra bakåt men det tog så lång tid haha) har läst era inlägg sen juli i alla fall och det ser ju ut att hända saker både här och där.Här går det sakta men säkert framåt. Vi har haft en underbar sommar och helt ledigt och inte tänkt mer på bröllopet än att handlat saker på loppisar och så vidare men nu den senaste veckan ryckte det i nerven igen, när vardagen kom tillbaka, och jag dök ner i mina listor som jag gjort. Ändrade, la till, drog ifrån och funderade och så vidare. Oavsett hur mycket beslut vi än tagit från början vad gäller detta så har vi nog ändrat oss tusen gånger hahaha!Nu är i alla fall menyn satt! Tjoho, så skönt. Vi har skickat vårt önskemål till kocken (tillika min mor) och hon ska provlaga menyn åt oss i höst för kommentarer Vi känner oss väldigt nöjda för vi har spretat fram och tillbaka i våra tankar men nu har vi samlats kring vad som är dels lätt att förbereda, sånt vi båda gillar och vad som kommer se trevligt ut på tallriken. Med tanke på att det är vinter och antagligen kallt ute, fördrinken serveras utomhus och vi ska ha ett visst tema för maten för att hedra mitt ursprung så kände vi att vi inte ville ha för "lätt" mat men detta blir lagom tror vi!Fördrink (vid ankomst): Varm äppelcider Tilltugg: torkat renkött, mörkt bröd med rödingmousse, tunnbrödkex med hjortronmarmeladFörrätt: Kantarellsoppa med kuvertbrödVarmrätt: Norrländska tapas (älgfärsbiff, renskav, västerbottenpaj, potatispuré, rårörda lingon och syltade kantarellerTill Kaffet: tryffel (inte bestämt vilken smak)Tårta: Randig tårta med smak av blåbär, vit choklad och limeDryck till tårta: BubbelIngen vickning (tårtan serveras typ 22.00) men chips, nötter och snacks i skålar när baren öppnarI övrigt har vi samlat allting till vår alternativa gästbok, börjat samla broscher till min bukett och gjort en prototyp på inbjudningskorten och kuvert som vi är nöjda med. Ska försöka ladda upp lite bilder snart! Ska till London i september och där ska sambon leta kostym och skor.Min klädsel är klar! klänning, skor, sjal, örhängen. Det enda jag funderar på är ytterkläder! Funkar ju inte med en röd täckjacka lixom!! Tips på billiga fina capes (stockholm)?  

• PoS

men va? Inga radbrytningar?? GAH, helt omöjligt att läsa mitt inlägg juh!

• amerika
    PoS skrev 2013-08-23 21:42:18 följande:
    men va? Inga radbrytningar?? GAH, helt omöjligt att läsa mitt inlägg juh!
    iPad kanske? Nåja, det går att ta sig igenom Flört

Låter som att ni har kommit riktigt långt i planerandet. Menyn känns helt fantastisk, det vattnas i munnen på mig bara att läsa den!
  • Sandra01

Pos: Oj vad spännande att läsa!!! Kan tänka mig att det ilar på nu.. Visst var det i januari?Vad handlar ni på loppisar? Vad ska ni ha för stil? 

• Katarina

Är det nån mer än jag som blir stressad över att andra verkar stressande, känns som om jag missar nått i planeringen när jag inte har tusen saker att fixa!Förvånad

• Lindlund

Katarina - Jag håller med dig! Här är det just nu inget som vi kan göra men det känns så tokigt för det känns som om vi missar en massa i planeringen. Jag tror dock inte att vi har glömt att tänka på något, men det känns ändå så.

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
Svar på tråden Bröllop 2014?