• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Plättis
    amerika skrev 2013-08-27 21:05:47 följande:
    Plättis: har du provat den klänningen eller har du bara fastnat för den ändå? jag frågar därför att ibland kan det vara så att man kärat ner sig i en klänning men sen råkar man prova någon annan och då känns det liksom på kroppen att det är den jag ska ha! Men om du absolut vill ha den du redan har bestämt, så tycker jag du ska prata med affären/nätföretaget som säljer den och fråga om den kommer att komma in i din storlek.
    Jag har provat den, och jag kände mig längre, smalare och vackrare än vad jag gjort i hela mitt liv. Det var verkligen MIN klänning. Men eftersom jag inte ville köpa klänningen ett år i förväg tänkte jag vänta. Och passa på om den kommer på rea Cool Men nu vet jag inte vad jag ska hitta på.
  • MH2014

Tjejer, velfian blev med klänning i torsdags :) en som inte alls är som jag hade tänkt mig att ha. Tänkte faktiskt inte ens prova den när expediten föreslog den, hon hängde tillbaka den och vi kollade vidare men jag bad om att få prova den iaf,,,,varför vet jag inte, magkänslan kanske?? Nu hänger den iaf hör hemma, och som det är nu så behövs ingen sömnad alls på den för art sitta bra, toppen!!
    Så här är det nu, får jag paljettklänningen såld för samma jag köpte den för så ligger min klänningsbudget där den skulle. Trots att jag sålde mina kinaklänningar med back. Så nu håller jag tummarna för det! Skulle kännas så skönt att hamna +-0 på den posten.

• Lindlund

Katarina - Vi ska göra våra egna program och har gjort inbjudningarna, dem är redan utskickade vilket känns bra! :) Men jag vet inte.. Det känns ändå stressigt på något märkligt sätt. Jag/vi kan inte göra något just nu så rimligen borde jag ju ligga bra till!

Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • PoS
    Sandra01 skrev 2013-08-25 20:20:13 följande:
    Pos: Oj vad spännande att läsa!!! Kan tänka mig att det ilar på nu.. Visst var det i januari?Vad handlar ni på loppisar? Vad ska ni ha för stil? 

Nu får vi se vad som händer med radbrytningarna idag. sitter på datorn men det verkar ju inte hjälpa (gjorde det sist också).Vi gifter oss 25 januari. Stilen vi har är vintage med lite vintertema. Vi har silver, kungsblått och vitt som färger och allting i dukning kommer att gå i den stilen. Även mina kläder kommer följa färgtemat. Klänningen kommer att vara vit och alla smycken blå eller silver och sedan har jag köpt blåa skor! Har gjort prototypen för inbjudningarna på ett svagt silvergrått papper med snöflingor på, där all text står, sedan är det ett blått papper som ramar in det pappret. Som ett omslag kommer vi sedan ha en fin tapet som ska stansas så det blir fint spetsmönster i öppningen. Kuvert gör vi också av samma tapet. Senare tänkte jag göra likadant omslag till festprogrammet (om vi ska ha ett, vi har inte bestämt oss än...)Vi har handlat följande på loppis:Broscher (till min broschbukett)2 st anslagstavlor (en för bordsplacering och en för gästbok)silverljusstakar och skålar till dekoration  Handlat begagnat men ej loppis:2 st klänning   Vinterjacka med vitt "ludd"spetstyger till dukarna Och TACK hörni för den härliga responsen på vår meny ! Vi är nöjda men det är ju kul att höra att även andra kan tänka sig att äta det. Självklart har vi helvegetariska alternativ för de gäster som inte äter kött.
  • PoS

jäkla skit också, inga radbrytningar idag heller... Jag ber verkligen om ursäkt, det verkar inte funka alls för mig!

• Plättis
    PoS skrev 2013-09-01 21:22:44 följande:
    jäkla skit också, inga radbrytningar idag heller... Jag ber verkligen om ursäkt, det verkar inte funka alls för mig!
    Sitter du i Explorer eller någon annan webbläsare? För mig fungerar det bäst i Explorer, men just nu sitter jag i Chrome, och det verkar fungera
  • Power of Love

Jag har inte så mycket att uppdatera när det kommer till bröllopsplanerna. Allt vi har gjort är bestämt tid för vigseln och dubbelkollat med vigselförättaren att tiden passar. 

Annars så händer det mycket i alla andra fronter. Jobbet börjar rulla på. Jag är ju nyutbildad mäklare och jag har börjat få in fler och fler uppdrag. Känns riktigt kul! Det är ändå inte det största som har hänt.
    Den stora nyheten är att jag och min fästman har köpt hus!  Vi har letat länge men så till slut så hittade vi rätt. Vi skrev på papper och flyttade in två veckor senare. Nu har vi bott här i fyra dagar och älskar det! Jag var så trött på vår tråkiga, lyhörda hyreslägenhet samt och lägga flera timmar varje vecka på att pendla. Så det känns verkligen underbart och hittat rätt hus i staden där vi båda jobbar. Här ka vi verkligen se oss starta en familj Hjärta

Var bara tvungen att skriva av mig lite glädje Glad

• pinkflesh
    Power of Love skrev 2013-09-02 19:19:15 följande:
    Jag har inte så mycket att uppdatera när det kommer till bröllopsplanerna. Allt vi har gjort är bestämt tid för vigseln och dubbelkollat med vigselförättaren att tiden passar. 

Annars så händer det mycket i alla andra fronter. Jobbet börjar rulla på. Jag är ju nyutbildad mäklare och jag har börjat få in fler och fler uppdrag. Känns riktigt kul! Det är ändå inte det största som har hänt.
    Den stora nyheten är att jag och min fästman har köpt hus!  Vi har letat länge men så till slut så hittade vi rätt. Vi skrev på papper och flyttade in två veckor senare. Nu har vi bott här i fyra dagar och älskar det! Jag var så trött på vår tråkiga, lyhörda hyreslägenhet samt och lägga flera timmar varje vecka på att pendla. Så det känns verkligen underbart och hittat rätt hus i staden där vi båda jobbar. Här ka vi verkligen se oss starta en familj Hjärta

Vad roligt! Grattis till husköpet {#emotions_dlg.flower} Känner ju igen dig från Karlstad/Värmlands-tråden Glad
  • amerika
    Power of Love skrev 2013-09-02 19:19:15 följande:

GRATTIS!!! Hus är en stor grej. Den största affären man gör i livet, förmodligen. Kul att ni hittat rätt och trivs!!
Svar på tråden Bröllop 2014?