• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • PoS

Ja det där är ju en smaksak också. Vi har inte ens räknat på hur det skulle vara om vi köpte färdigtryckta kort eftersom det bara skulle kännas helt fel för oss. Varje större tilldragelse i livet har vi pysslat våra egna inbjudningar så varför göra annorlunda nu
    Så tänker vi men alla är ju inte pyssliga förstås och då är det ju värt varje krona att ngn annan gör jobbet!

• Slilja

Jag har inte heller räknat på det! För oss blir det att göra egna inbjudningskort mm för det känns mer personligt, det är viktigt för oss:) även förtryckta kort kan bli väldigt fina såklart:)

• PoS
    MH2014 skrev 2013-09-16 10:29:08 följande:
    Annars är ett alternativ att sätta styckblommor till en stor klase. antingen vid en uppsättning eller utsläppt beach hår... synpunkter? Då kan jag ju ha halsband/örhängen eller dyl.

Ett stort statement halsband är oxå en grym favvo!! I love! men då måste jag göra avkall på håraccessoarer..
    Vilket fördrar ni??

Superläcker klänning! Jag gillade inte alls den första blomman men det är väl för att jag skulle bli sjukt irriterad när det hängde sådär på sidan. Däremot tycker jag det är riktigt snyggt att ha en uppsättning med blommor (eller blingsmycken) på "undersidan" som till höger på din bild. Gillar också halsbandet grymt mycket men är tveksam till om det passar till klänningen. Tror dock att det skulle vara väldigt snyggt till klänningen, eftersom den är axelbandslös.
  • PoS

haha, alltså skrev ju emot mig själv. Det jag menade var att det skulle vara snyggt med ett stort halsband till klänningen, dock kanske inte just de två tillsammans.

• jools

Hej!!

Jag och min blivande ska också gifta oss 2014- 22 februari närmare bestämt!

Tjohoo! Redan kommit ganska långt i planeringen och det känns grymt. Vi har kommit ganska långt i planeringen redan och nu väntar vi mest på att tiden ska gå så vi kan börja med inbjudningar och så vidare!

• cutefjant

Jag och min blivande gifter oss 23/8 - 2014 och sitter och pillar med våra save the date kort på datorn..

längtar ihjäl mig!!

<3

• Plättis
    teres77 skrev 2013-09-16 10:55:12 följande:
    Hejsan! Ny här och vi har precis bestämt datum och plats... Hör kommer en liten sammanfattning:

25 juli i Norsjö, Västerbotten  Terés & Dan

Det är lite knöligt eftersom vi bor i Borås. Vi har båda våra rötter i Norsjö och därför vill vi gifta oss där. Vi har endast berättat för några få, nyckelpersoner, än så länge men planeringen är i full gång. Kyrka, festlokal och fotograf är bokade och klara. Kock som ska laga maten och konditor till tårtan är också klara. Det kommer bli ca 75-80 gäster som bjuds på en grillbuffé i amerikanskt stuk. Just nu velar vi mellan att bjuda på alkohol hela kväller eller självkostnadsbar efter middagen... Det är en stor utgift så i slutändan får det bli ekonomin som styr. Jag är mest stressad över att om vi ska stå för allt så kanske vi missbedömmer åtgången och det tar slut efter halva kvällen. Förvånad Det är iofs samma känsla när det gäller maten men där får jag lita på att kocken vet vad han gör. 

Jag kommer tillverka min egen bukett av tyg och broscher. Det blir marginellt billigare men jag gillar att pyssla så jag vill ha det så. Klänningar ska beställas från Kina. Har provbeställt från samma ställe nu i somras och är supernöjd med den klänningen. Både min och min tärnas klänning kommer beställas därifrån. En nära vän (sömmerska) har erbjudit sig att justera vid behov, gratis, men hon kommer få en slant ändå om det bli aktuellt. 
    Oj, det här blir en roman, förlåt för det...  Skrattande
    Hurra, en till Västerbottensbrud! Skrattande 

Vi kommer nog ha självkostnadsbar, det känns som en rimlig lösning när alkoholkonsumtionen annars kommer att bli klart mycket högre om det är öppen bar. Det kommer förmodligen inte uppskattas av en del av våra nära och kära, men samtidigt måste de ju inse att det är ett bröllop, inte en fyllefest. 
    Åtgången har jag däremot inte börjat fundera på än. Vi kommer förmodligen att köpa ganska mycket och sedan lämna tillbaka det som inte går åt. Det är för långt till Tyskland från oss, vi kommer inte tjäna något på att köra 160 mil enkel väg Tungan ute
  • Power of Love
    MH2014 skrev 2013-09-17 19:20:46 följande:
    Power of love - såklart menade jag vårat eget, av vår erfarenhet. Vår uträkning av de vi gillar på VistaPrint kontra köpa eget papper och matchande kuvert till blir i stort sett samma pris. Ska vi då lägga till nån utsmyckning blir det ju mer.
    Det var bara ett vänligt tips om att ibland tror man någonting blir billigare än vad det är. Och som du säger, det läggs ju ett par timmar på egengjorda, är man villig så...
    Ja allt beror ju på hur man vill ha dem. Vill man matcha kuvert och så tror jag verkligen att det blir billigare att köpa dem via visaPrint eller liknade. Vi kan som sagt tänka oss väldigt enkla varianter utan att matcha kuvert bara för att spara pengar. Men vi får som sagt se hur vi gör. det är ju ett tag kvar innan inbjudningarna måste gå ut Flört
  • a ring on my finger

Det där med att beräkna alkohol tycker jag är supersvårt.
    Vi började räkna lite på det i helgen för att försöka sätta en lite mer exakt budget men det är ju helt omöjligt! Förvånad
    För oss lär det nog bli Tyskland och jag gissar att öl och vin inte blir svårtsålt om man skulle få allt för mycket över...men hur mycket är för mycket?
    Jag vill absolut inte snåla och är inte rädd för fylleslag. Hellre lite för runda fötter än att festen dör kl 23...men så har vi ingen på vår gästlista som brukar dricka och tappa kontrollen. Hade vi haft det hade vi alldeles säkert tänk annorlunda.
    Men det hade varit väldigt tråkigt om t.ex allt vin tog slut eftersom inte alla dricker öl eller starksprit.
    Starksprit tycker jag nog är svårast av allt att beräkna föresten. Kanske håller de flesta sig till öl/vin...men jag vet att många gärna dricker GT, Mojito, Baccardi Razz.-drinkar osv när det är fest.
    Men handlar det om 1liter eller 7liter? Gaaaah, skitsvårt ju!

Svar på tråden Bröllop 2014?