• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • marolo
    stefansdotter skrev 2013-11-13 15:38:04 följande:
    Hej alla blivande brudar! :) Hoppar in lite mitt i här :). Vårt bröllop är planerat till den 24/5-14, skickade ut inbjudningarna för några veckor sedan :). Hur har ni andra gjort med inbjudningarna? Vet att vi e lite tidigt ute men vi har så många i vänskapskretsen som reser så vi ville inte att folk skulle hunnit boka in något ännu :). Jag tog hjälp av min syster som gjorde designen (efter tydliga instruktioner ;P) och sedan skrev jag ut de själv på vår fotoskrivare :). Här är en bild om någon vill ha inspiration till hur man kan göra egna kort! :) (tagna med iphone så ingen superkvalité ^^)

lätt snyggaste inbjudningarna jag sett!
  • NBFN

Min inspiration inför den stora dagen (5/7-14)! Färgen på buketten ska dock vara vit med svarta och gula inslag samt något gult på tårtan... Funderar dock på att ha en lite "vildare" sommarbukett med lite prästkragar... Mmm, spännande att se hur det blir Glad{#emotions_dlg.flower}
  • madigun

Ser att ni ska gifta er samma dag som oss NBFN :) min sambo friade för snart 2 veckor sen så vi har nyss börjat planera:) är nog mest jag iof, han tar det mest med ro :) känner mig liiite stressad. Kyrkan är i alla fall bokad:) idag har jag ringt runt som en galning för att hitta en festlokal. Den jag helst vill ha får jag svar av på torsdag, så nu håller vi tummarna för det. Vi vill hålla våra giftesplaner lite hemligt än ett tag. Bara några få närmaste som redan vet så jag är lite anonym här ett tag till :)

• NBFN
    madigun skrev 2013-11-20 00:23:09 följande:
    Ser att ni ska gifta er samma dag som oss NBFN :) min sambo friade för snart 2 veckor sen så vi har nyss börjat planera:) är nog mest jag iof, han tar det mest med ro :) känner mig liiite stressad. Kyrkan är i alla fall bokad:) idag har jag ringt runt som en galning för att hitta en festlokal. Den jag helst vill ha får jag svar av på torsdag, så nu håller vi tummarna för det. Vi vill hålla våra giftesplaner lite hemligt än ett tag. Bara några få närmaste som redan vet så jag är lite anonym här ett tag till :)
    Hej! Vad roligt :) Och GRATTIS!
    Min sambo friade på julafton förra året, så vi har haft snart ett år på oss. Jag har dock dragits med en hemskt eländig rygg och följdsjukdomar på det och försäkringskassan som inte förstått hur sjuk jag är, så planerna har legat på is väldigt länge. Men nu är vi igång med raketfart igen och imorgon ska vi boka kyrkan och lokalen som vi var iväg och kikade på i förra veckan. Känner mig ganska lugn men ändå förvirrat stressad - vet inte ens vad jag måste ta tag i först, haha! Men det börjar väl bli läge att ordna inbjudnignskorten åtminstone ;)
    På fredag ska jag slå en lov på IKEA (huvaligen, en FREDAG, men det är den enda dagen som är möjlig innan löning så man slipper den största folkmassan) för att se om de har någonting man kan pyssla med.
    Jag är väldigt pysslig av mig så förhoppningen är att orka fixa egna inbjudningar, egna dekorationer och sånt. Vi får se :)

Ska försöka hålla nere kostnaden för ringar och klänning, detta är inte superviktigt för mig vad det kostar, så länge det är något vi gillar och att klänningen är fantastisk även om en inte kostar så mycket så blir jag nöjd.
    Lokalen är otroligt billig - 7000 !!!) och då får vi komma in redan på fredagen för att dekorera samt ta med egen mat och dryck.
    Mat och dryck får vi otroligt billigt via en kamrat som är kökschef, samma med DJ, tårta, blommor och fotograf.
    Budget är satt till 100.000:- för ca 100 gäster, men hoppas på att slippa undan med 80.000:-

... Vet dock inte vilket träd vi ska plocka de pengarna ifrån ;) haha! Men det mesta ska betalas på plats under bröllopsdagen så till dess har vi hunnit spara ihop till de stora utgifterna åtminstone :) Allt annat tar vi lite pö om pö när vi hittar det vi söker :)

... Herregud vad jag svamlar! Mycket som behöver ut nu. Min förste tärna är gravid och bor 25 mil bort så det är lite svårt att bolla med henne, de andra två är.. tjaaa... Ännu längre bort trots att de bor så pass nära, haha! De har väl inte riktigt förstått hur mycket planerande och fixande det är just nu, eller nåt...

Hur har ni/du tänkt med allt inför den stora dagen? Färgtema? Klänning? Budget? Kul att ni har samma dag som oss :) Var i landet befinner du dig?
  • NBFN

"Blädder-bilder" på klänningar :) bilder från tidningar som är utklippta och inklistrade bara i översta delen av bilden för att få in så mkt som möjligt :D

• jac1979

Lite av mitt hemmapyssel....'bara' 7 månader och 29 dagar kvar Flört

Tyvärr syns inte det fina pärlemo-skimmrande pappret...ser mer ut som vanligt vitt papper på alla saker.
    Jag gjorde 2 vimplar på totalt 10 meter.
    En kuvertlåda då vi önskar oss bidrag till bröllopsresan.
    En liten låda för mynt (alkohol för en 10.a per glas)
    Våra save-the-date kort skickades ut förra veckan :)
    Vattenkarafferna köpte jag i mindre storlek på Gekås/Ullared, sen limmade jag på ett sidenband,
    Detsamma gjorde jag med såpbubblorna.
    Nu håller jag på att få ordning på en tavla med bordsplaceringen, så den bilden ser lite tråkig ut.

Och en bild med lite köpta ting. Roliga toalettpapper till festlokalen, servetter med våra namn på, röda ljus, och lite vita rosetter till gången i kyrkan.
  • jools

Hurra, jag har äntligen beställt tyg till min brudklänning! Som jag letat men hittade det här på Etsy och det var precis vad jag var ute efter! Dessutom till så sjukt mycket billigare pris än här hemma.
    Så underbart.

Vi gifter oss 22/2, så nu är det inte särskilt långt kvar. Vi skickade ut inbjudningarna förra veckan :)
  • madigun
    NBFN skrev 2013-11-20 00:37:36 följande:
    Hej! Vad roligt :) Och GRATTIS!
    Min sambo friade på julafton förra året, så vi har haft snart ett år på oss. Jag har dock dragits med en hemskt eländig rygg och följdsjukdomar på det och försäkringskassan som inte förstått hur sjuk jag är, så planerna har legat på is väldigt länge. Men nu är vi igång med raketfart igen och imorgon ska vi boka kyrkan och lokalen som vi var iväg och kikade på i förra veckan. Känner mig ganska lugn men ändå förvirrat stressad - vet inte ens vad jag måste ta tag i först, haha! Men det börjar väl bli läge att ordna inbjudnignskorten åtminstone ;)
    På fredag ska jag slå en lov på IKEA (huvaligen, en FREDAG, men det är den enda dagen som är möjlig innan löning så man slipper den största folkmassan) för att se om de har någonting man kan pyssla med.
    Jag är väldigt pysslig av mig så förhoppningen är att orka fixa egna inbjudningar, egna dekorationer och sånt. Vi får se :)

Ska försöka hålla nere kostnaden för ringar och klänning, detta är inte superviktigt för mig vad det kostar, så länge det är något vi gillar och att klänningen är fantastisk även om en inte kostar så mycket så blir jag nöjd.
    Lokalen är otroligt billig - 7000 !!!) och då får vi komma in redan på fredagen för att dekorera samt ta med egen mat och dryck.
    Mat och dryck får vi otroligt billigt via en kamrat som är kökschef, samma med DJ, tårta, blommor och fotograf.
    Budget är satt till 100.000:- för ca 100 gäster, men hoppas på att slippa undan med 80.000:-

... Vet dock inte vilket träd vi ska plocka de pengarna ifrån ;) haha! Men det mesta ska betalas på plats under bröllopsdagen så till dess har vi hunnit spara ihop till de stora utgifterna åtminstone :) Allt annat tar vi lite pö om pö när vi hittar det vi söker :)

... Herregud vad jag svamlar! Mycket som behöver ut nu. Min förste tärna är gravid och bor 25 mil bort så det är lite svårt att bolla med henne, de andra två är.. tjaaa... Ännu längre bort trots att de bor så pass nära, haha! De har väl inte riktigt förstått hur mycket planerande och fixande det är just nu, eller nåt...

Hur har ni/du tänkt med allt inför den stora dagen? Färgtema? Klänning? Budget? Kul att ni har samma dag som oss :) Var i landet befinner du dig?
    det var inte en billig lokal, jag tycker våran är nog dyr om det stämmer det som står på deras hemsida, 2000:-. men det är ett jättefint område, gamla Norrbottensgårdar å lador ner mot vattnet. Dom har även en logkyrka där som vi först funderade på, men det lutar nog mot kyrkan i alla fall :) Min sambos är kock och även en av hans bästa vän är det, så vi ska höra med han om han lagar all mat (har en restaurang å då får vi nog det väldigt billigt, typ inköpspris) en av mina vänner är bagare så han ska göra bröllopstårtan.

Vi kommer att ha ca 70 gäster å vi har faktiskt inte ens gjort någon budget än :) Vi kommer att göra det så billigt som möjligt, jag vill inte ha någon jättedyr ring eller klänning ( blir så klart en brudklänning) å vi kommer att ta kuvertavgift. 

Vi kommer inte att ha någon tärna å så men hans barn ska vara brudnäbb å vad det nu heter på pojkar :) å även mitt barnbarn som då är nästan 2 år :) vi är lite äldre som du kanske förstår och har bara varit tillsammans i 1 år och 4 mån nu, firar 2 år den 28 juli 2014 :) han är min stora kärlek å allt känns bara så himla bra, han säger samma sak :) annars hade han nog inte friat :) ingen av oss har varit gifta tidigare men levt i ett långt samboförhållande tidigare å har 2 barn var sen tidigare. mina barn är utflyttade å han lite yngre barn, fast det skiljer bara 5 år mellan oss ( jag är 43 år) 

Vi ska ha lila, vitt å ev svart som färgtema. Bor i Norrbotten. Var bor du? 
  • HalkatlaNr1

Hur har det gått till egentligen.. Var inte längesen det var över
    året kvar till den stora dagen och nu har det kommit ner till
    7 månader.. Midsommarafton gifter vi oss.. Solig 

Mamma mia.. Jag har fått stop på planeringen och
    förberedelserna går sakta.. Vår lilla Baby kom i januari så en del
    tid har ju gått åt till henne såklart.. Sen har jag jobbat och
    mannen varit hemma.. Men snart ska jag va mammaledig
    igen och hoppas jag kommer igång ordentligt igen.. Obestämd 

Men vet inte var jag ska fortsätta med.. Kyrka, lokal, präst
    och catering är klart.. Men sen? När kan man skicka ut
    inbjudningar? Förvånad 

• CamillaForsgren

Igår preliminärbokade jag lokal, enligt 2013:s prisättning kostar det 800 men får ju se vad det blir mer exakt när det närmar sig. Det låter dock som ett ganska bra pris.
    Vi har alltså:
    Bokat kyrka
    Bokat lokal
    Gjort en ritning på tårtan(jag kommer göra själv) och bestämt fyllningarna.
    Påbörjat menyn, vi kommer ha hemmagjord buffé så har inte kommit på allt vi vill ha.
    Bestämt kläder, de köps när det finns pengar. Blir förmodligen i början på nästa år.
    Köpt smycken, tiara, slöja och löshår till mig(jag älskar tradera!) 
    Köpt slips och duk till m2b
    Köpt och pimpat skor till mig.
    Skrivit klart gästlistan och nästan gjort klart inbjudningarna. De skickas i feb/mars. Vi blir ca 30 st.
    Bestämt tärnklänningar.
    Köpt sidenband till buketten, kommer binda den själv. Kommer köpa blommor dagen före och se vilka som är fina då.

Det var nog allt, men det känns som vi har kommit en liten bit på vägen iallafall. "Bara" 8,5 månad kvar. Jag längtar!

Svar på tråden Bröllop 2014?