• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Hej igen,
    ÄNTLIGEN sitter jag vid datorn och kan visa vår vision lite mer, hur vår dag om exakt 10 veckor hoppas bli och lite mer.

Då ska vi se,,lite info till bilderna:

En variant av denna "tumavtryck" tavla som gästbok har vi målat på canvasduk. (Dock inte så här sockersöt och inga hjärtan)

En osttårta med kex och marmelad kommer serveras. Vi kommer även att bjuda på chokladtårta med rommarinerade hallon styckvis, alltså småtårtor.

Och ett gäng av fingerfood/ läckra snittar kommer vi nog catera (skulle kunna göra det själva oxå men tror vi vill slippa och få dem så här exclusiva hinner vi nog inte på morgonen ;) )
    Allt serveras på olika silverfat och speglar som vi pysslat i olika höjder, för att få lyx-känsla.

Vi har pimpat och utsmyckat alla våra blockljus olika, stora som små..Tror vi kom upp i någonstans vid 30st. sedan i fönstrena ska vi ha ledljus i ljuspåsar (så det inte finns brinnrisk)

Min tänkta bukett,,eller bara några enkla vita ranunkler...Istället för medaljongen har vi köpt små gammeldagsa silverramar, en till min blomma och en till mannen....

som han ev har på kavajen.

Min klänning. Fast har nu bestämt mig för att INTE ha svart band i midjan,,ev ett i ivory men vet inte det än...

Här är museihuset vi ska vara i, och vi hoppas på snö!!! så vi kan ha alla våra 40st marschaller som lyser upp fram till huset.

Invändigt.
    Framme vid "altaret" ska vi bygga en backdrop med ljusslingor som går ca 2,5m upp i luten och er till golvet och ca 2,5m bred,,,så altaret hamnar bakom det och vi står framför under vigseln.
    Kaminen kommer spraka fint och ge ifrån sig myskänsla.
    Bänkarna kommer ej att stå uppradade då vi vill ha mer mingel på stående fot.

Och mina tänkta skor.

Till detta har jag oxå ett stort statement halsband i bensinfärgade pärlor, big one!

Så,,,,nu fick ni se lite inspirationGlad och förstå vår vision mera.
    Kom gärna med inputs då man lätt snöar in sig och stirrar blint!! 
    Tyvärr inte så mycket egna bilder, har varit dålig på att ta bilder på allt vårt pysslande, men hoppas att fotografen ska hinna fånga allt sådant, och då efter vigseln kan jag visa upp helheten.
    som vi längtar - 10 veckor kvar idagHjärtaSkål 
  • Svartsocka

Här är vår inspirationsbild :) Trycksakerna längst ner i mitten är dock våra inbjudningar, infoblad och kuvert :)

Tärnklänning är inte den på bilen utan blir denna istället, (dock utan släp)

• MH2014

Glömde ju ett par bilderCool

Våra champagneglas

Den antika brevlådan vi köpte över tradera som vi ska ha som kortinsamlare....funderar på om vi ska sprejmåla den och sätta den på en stubbe, eller stubben är bestämd och den sitter fast skruvad.

Och en del av alla våra sprejmålade små vaser till snittblommor,,,tror vi gjort ca 50st

Så..... nu har jag äntligen delat med mig{#emotions_dlg.flower}
  • Lina Å

Bröllop eventuellt i Augusti om vi får till ställe! :D

Har hittat en sån grymt fin bröllopsklänning, väldigt långt ifrån vad jag velat ha dock.. ska försöka hitta bild!

• Amanda986

Hejsan!

Jag hopparin här i tråden... om man får ;)

Vi planerar att gifta oss i November nästa år. Tänkte kolla kyrka och lokal efter nyår eftersom vi antar attingen har tid md oss nu innan jul och nyår..??

Har iaf köpt en klänning.. kom över den jättebilligt i en affär som skulle lägga ner.. så kände att jag inte kunde låta bli och den var jättefin på mig.. Vet dock inte om det är riktigt rätt

kan inte kopiera billden men det är nummer 12509 den har svart brodyr på livet.. det har inte jag
    http://www.nixa.se/brollop/brud_utan_slap/

ring till mig är iaf bestämd så får vi se vad m2b vill ha.
    Lägger upp en billd på detta i eftermiddag :) 

• Maria466

Lääääängesen jag var in på sidan här..... Vi har kommit fram till att vi ska ha kuvertbröllop. Nån annan som ska ha det? Vi gifter oss i Badelunda kyrka, Västerås 7/6 Hjärta

• Nettis1985

hoppar in här även jag :)  vi har inte bestämt ett datum ännu, men det blir kanske gjort redan ikväll :)

Bröllopsplanering
  • Power of Love
    Nettis1985 skrev 2013-12-27 18:12:48 följande:
    Vad har ni skrivit i era inbjudningar? behöver tips :)
    Bröllopsplanering
    Vi har skrivit 

Välkommen att bevittna vigseln mellan
    XX XX
    &
    YY YY
    i Odd fellows loge  på Rosenbadsgatan 1 i Karlstad
    den 6/6  2014 kl 17:00
    Där efter bjuds det på middag i Odd fellows festlokal

OSA 1 maj Klädsel Kavaj
    XX XX telenr
    YY YY telenr

Vill du hålla tal eller uppträda på festen?
    anmäl dig till toastmasterparet AAA och BBB
    på telenr eller mail .....

Vi träffar gärna era barn, men just denna kväll vill vi fira i vuxet sällskap.
    Släktingar till brudparet är välkommna oavsett ålder

Lite osäker på hur vi ska skriva det sista om barnen. Vi vill ha barnfritt men vi känner inte att vi har inte hjärta att neka fästmannens minderåriga syskon att få delta på deras storebros bröllop. Även hans minderåriga kusin har vi inte hjärta att neka. De är alla tillräkligt stora för att klara av att sitta en hel middag och även minnas bröllopet. Får de tråkigt kommer de även vara tillräkligt stora att smyga sig i väg och sätta sig i ett annat rum utan att störa resten av gästerna. Men våra kompisars barn som alla är under 5 år känner vi att de inte kommer få ut något av bröllopet och att det faktiskt blir lugnare om de stannar hemma. En kompis kommer ha ett ammande barn och det är såklart välkommen men det tar vi direkt med dem istället. 

Tänkte att vi kanske även ska göra en hemsida där information om närmsta hotell, önskelista och sånt ska finnas. I såfall lägger jag även till hemsidans adress längst ner på inbjudningskortet.
  • Power of Love

Har inte varit så aktiv här på ett tag men det som har hänt sen senast jag skrev är att vi har nu
    *bokat hotell för bröllopsnatten (billigare än väntat)
    * frågat fästmannens halvsyster om hon vill sjunga på bröllopet, vilket hon ville
    * utsett svärmor till dukningsansvarig, hon är mästare på sånt där 
    * Sambon har även tagit mått till hans kostym, dock inte beställd ännu.

Nu börjar vi tiita på catering och ska spika gästlistan. :)

Svar på tråden Bröllop 2014?