• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Ello

Vi skrev i inbjudningarna vilka som var bjudna, det vill säga mors och fars namn och inte barnens om de inte är bjudna. Hittills har det gått smärtfritt. Om någon mot förmodan inte fattar och säger att också barnen kommer så säger vi till då. Jag är en sådan person som inte orkar krångla till saker i onödan.

Ni kan ju annars bara säga till de barnen som ni vill skall komma att de är välkomna, svårare än så behöver det inte vara.

• Nettis1985

Nu är korten ivägskickade och jag tackar för er hjälp med vad som borde ha skrivits i dom :) Jag och blivande är nöjda med resultatet :)

Bröllopsplanering
  • josefin01

Oj vad här fanns mycket härlig inspiration och många glada brudar! jag är själv bröllopsfotograf.. Var har ni hittat era bröllopsfotografer inför era stora dagar? det finns så många ställen att marknadsföra sig på och jag blir nyfiken på om ni hittat via vänner, fb, bröllopstorget eller annat? :) Lycka till med er planering och hoppas att ni har riktigt kul på vägen också!!

• Power of Love
    Ello skrev 2014-01-06 18:33:38 följande:
    Vi skrev i inbjudningarna vilka som var bjudna, det vill säga mors och fars namn och inte barnens om de inte är bjudna. Hittills har det gått smärtfritt. Om någon mot förmodan inte fattar och säger att också barnen kommer så säger vi till då. Jag är en sådan person som inte orkar krångla till saker i onödan.

Ni kan ju annars bara säga till de barnen som ni vill skall komma att de är välkomna, svårare än så behöver det inte vara.
    Vi har inbjudningskort utan namn eftersom det blir lättare att skriva ut dem på det sättet. Kuverten ska dock skrivas med namn på endast de bjudna. Men efter ha läst i detta forum ett bra tag så verkar det inte räcka för alla.

Förldrarna till de barn som är bjudna får ju veta innan att inbjudan även gäller de yngre familjemedlemarna. Det jag är orolig för att om man inte förvarnar hur man tänkt kan irritation hos de andra föräldrarna uppstå när de kommer till festen och det är fullt med barn där (sambon har många syskon). Som vi tänker nu är det bättre att de får veta innan så att om de blir irriterande så kan de tacka nej än att de sitter och surar på festen. 
  • jessi85

Hej, jag hoppar in här för vi ska gifta oss 14 juni i år. Än så länge är inte mycket planerat, vi bestämde för nån månad sen... Men att planera bröllop på ett halvår ska väl gå? Vi ska gifta oss borgerligt och sen ha fest för cirka 90 personer, vigsel och lokal ha vi i alla fall bokat!

• tasstrid

´Vårt "tema" lila och vitt m lite grönt, detta "monogram" kommer finnas med på alla trycksaker.Hej!.   En liknande bukett men med liljekonvaljer vill jag ha.

• marolo
    tasstrid skrev 2014-01-08 15:38:25 följande:
    hm verkar inte fungera att lägga upp bilder..
    du måste använda en annan webbläsare förslagsvis chrome eller firefox :)
  • Soontobeabride86

Kul att det är så många som ska gifta sig i juni 2014! Även jag och min sambo hör till dessa så det var perfekt och hitta denna tråden.
    Vad har ni skrivit i era inbjudningar och festprogram? Börjar ju bli dags att skicka ut inbjudningarna nu men vet inte alls hur man ska formulera sig eller skriva. Hur har ni skrivit?Skrattande 

Svar på tråden Bröllop 2014?