• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Om 19 veckor är jag vigd!! Ahh vad tiden gått fort nu... Mycket är under kontroll, mycket är fixat men mycket är det inte ;)

• Milos

Hej alla Den 17 maj 2014 är det dags för vår del! De viktigaste posterna i planeringen (kyrka och festlokal, samt naturligtvis klänning) är ordnade - nu kan det väl inte vara mycket kvar? ;)

• Yavanjakementari

Åh, här vill jag också vara med! Jag och fästmannen ska gifta oss den 6 september nästa år efter 10 år tillsammans.

Vårt bröllop och vår fest ska bli ganska enkela affärer, avslappanade och inte för dyra. Vi är inte sugna att lägga för mycket pengar på en enda dag men är säkra på att det kommer bli skoj. Vi kommer vigas på vår kolonilott (men måste komma på en back-up plan, om det typ stormar kan vi ju inte vara där ^^) och festen kommer vara på mina föräldrars sommarställe.

För att ge mig in i diskussionen som pågår här ovan med alkohol så har vi inte riktigt börjar räkna allt för noga på den. Vi kommer dock att ha både öl, cider och vin (ölen och cidern kommer dessutom finnas hemmabryggd) som får hänga med både under middag och sedan under kvällen. Vi ska visserligen ha avec till kaffet Whiskey, Amaretto och Cointreau tror jag det blir, men ingen starksprit till dinkar och så. Visst att drinkar är kul men det känns för meckigt och jag vet att folk kommer vara nöjda med öl/vin/cider. 

• Ello

Vi skall inte heller ha sprit... Vin, öl och cider får räcka. Jag hade kunnat skippa alkoholen helt, men då blir det kanske lite sura miner Flört

• amaelamin

Vi gifter oss 7/6 och behöver MASSOR med inspiration!!Glad
    Har bokat kyrka, lokal, band och är nästan klara med gästlistan.. Har dock ett liitet problem. Vi tänkte slå ihop vårat bröllop med min 30-års fest då jag inte är så  sugen på att ordna två stora galej inom ett par månader..
    Men hur gör man med inbjudan för dom som man vill ska komma på festen men inte på middagen? hade vi haft en uppsjö med pengar hade såklart alla varit välkomna på middagen men så är tyvärr inte fallet...

• Plättis
    amaelamin skrev 2013-10-03 11:35:42 följande:
    Men hur gör man med inbjudan för dom som man vill ska komma på festen men inte på middagen? hade vi haft en uppsjö med pengar hade såklart alla varit välkomna på middagen men så är tyvärr inte fallet...
    Ett alternativ är att skriva i inbjudan att ni inte har möjlighet att bjuda alla på middagen, men att ni hemskt gärna vill att de kommer på vigseln+festen. Då vet alla om att bara de närmaste (och hur många det är får ni ju avgöra själva) är inbjudna på middagen, men att ni ändå vill dela dagen med dem. 

Vi kommer kanske köra på samma koncept eftersom vi har väldigt många kompisar och bekanta, men även ganska stora familjer båda två. Våra allra närmaste som vi inte vill fira utan är 65 personer, och kompisar och bekanta kan ju bli hur många som helst. 
  • Cluddiluttan

Vi ska gifta oss nån gång innan den 12 juli, då vi har bokad vårt favoritställe. Så nu börjar planeringen :) Jättekul men ändå lite svårt då vi ska gifta oss hemma i Sverige men fira i Tyskland där jag härstammar. Vigseln kommer vara enkelt då sambon inte har någon familj kvar och min bo i Tyskland, men festen kommer blir tvärtom!Nu ska vi ju bjuda in folk från båda länder och det finns några funderingar kring det.När ska man skicka ut inbjudningar? Det är tid kvar till festen men ändå måste folk boka hotell i god tid!  Bröllopet ska vara barnfritt, vi har inga barn och vi tänkte har fest där alla vuxna ska kunna slappna av och njuter tillsammans med oss. Jag läste en massa om hur man ska formulera det men det är inte så enkelt för de som kommer extra från Sverige och ska lämna sina barn hemma för några dagar, så klart. Hur kan vi skriva det på ett trevligt sätt att kanske någon annan i familjen kan ta hand om de små när föräldrarna bege sig på väg på stort äventyr? ;) Jag letar efter bröllopsklänningar och såklart kolla man först på nätet. Hittade en jättefin klänning på en av de kända kinesiska sidorna. Ska man våga eller ska man inte? Vad brukar en klänning i en affär i Sverige går på ungefär, när jag vill inte ha något dyrt?Tacksam för svar då mitt huvud börjar exploderar pga alla tankar och funderingar!         

• amaelamin
    Plättis skrev 2013-10-03 11:53:38 följande:
    Ett alternativ är att skriva i inbjudan att ni inte har möjlighet att bjuda alla på middagen, men att ni hemskt gärna vill att de kommer på vigseln+festen. Då vet alla om att bara de närmaste (och hur många det är får ni ju avgöra själva) är inbjudna på middagen, men att ni ändå vill dela dagen med dem. 

Vi kommer kanske köra på samma koncept eftersom vi har väldigt många kompisar och bekanta, men även ganska stora familjer båda två. Våra allra närmaste som vi inte vill fira utan är 65 personer, och kompisar och bekanta kan ju bli hur många som helst. 
    ja det lutar åt att det blir nånting sådant, är bara så himkla svårt att veta hur man ska uttrycka sig.. sen är det ju så att folk verkar ta illa upp för nästan allt så det kommer väl aldrig gå att göra alla nöjda. 
    Hur tänker ni angående dresscode? vi är inne på mörk kostym och hur gör man då med de som kommer sen? känns knepigt attt begära kostym men samtidigt känns det dumt mot alla som klätt upp sig och eventuellt köpt nya kläder att det ramlar in en drös med folk i vad som helst på sig?

jo, har även problem med att bjuda in folk på en fest, kräva dresscode och inte bjuda på ngt? vi kommer ha bar med självkostnadspris men bjuda på allt under middagen.. funderade på att försöka få in vickning så det finns nånting men jag känner mig helt lost..?

Min karl har en väldigt stor släkt och jag har nästan ingen alls men vi blir iaf ca 50 personer.. men som du säger, med kompisar och bekanta kan det bli hur mkt som helst.

• Plättis
    Cluddiluttan skrev 2013-10-03 11:55:02 följande:
    Bröllopet ska vara barnfritt, vi har inga barn och vi tänkte har fest där alla vuxna ska kunna slappna av och njuter tillsammans med oss. Jag läste en massa om hur man ska formulera det men det är inte så enkelt för de som kommer extra från Sverige och ska lämna sina barn hemma för några dagar, så klart. Hur kan vi skriva det på ett trevligt sätt att kanske någon annan i familjen kan ta hand om de små när föräldrarna bege sig på väg på stort äventyr? ;) 

Jag letar efter bröllopsklänningar och såklart kolla man först på nätet. Hittade en jättefin klänning på en av de kända kinesiska sidorna. Ska man våga eller ska man inte? Vad brukar en klänning i en affär i Sverige går på ungefär, när jag vill inte ha något dyrt?Tacksam för svar då mitt huvud börjar exploderar pga alla tankar och funderingar!         
    Skriv precis så: Vi önskar att bröllopet är barnfritt. Lämna de små hemma och kom på ett äventyr för oss vuxna. Eller kanske inte äventyr, men "en högtid för oss vuxna"? 

Angående klänningar så kan de kosta allt mellan någon enstaka tusenlapp (rea kan vara bra om man vill hitta en billig klänning) och egentligen så mycket man kan föreställa sig. Normalpris, om det nu finns ett sådant, är någonstans omkring 5 000 till 10 000 klänningar på de jag sett. Men allt beror på butik och vilken modell du vill ha.
    amaelamin skrev 2013-10-03 12:06:30 följande:
    ja det lutar åt att det blir nånting sådant, är bara så himkla svårt att veta hur man ska uttrycka sig.. sen är det ju så att folk verkar ta illa upp för nästan allt så det kommer väl aldrig gå att göra alla nöjda. 
    Hur tänker ni angående dresscode? vi är inne på mörk kostym och hur gör man då med de som kommer sen? känns knepigt attt begära kostym men samtidigt känns det dumt mot alla som klätt upp sig och eventuellt köpt nya kläder att det ramlar in en drös med folk i vad som helst på sig?

jo, har även problem med att bjuda in folk på en fest, kräva dresscode och inte bjuda på ngt? vi kommer ha bar med självkostnadspris men bjuda på allt under middagen.. funderade på att försöka få in vickning så det finns nånting men jag känner mig helt lost..?

Min karl har en väldigt stor släkt och jag har nästan ingen alls men vi blir iaf ca 50 personer.. men som du säger, med kompisar och bekanta kan det bli hur mkt som helst.
    Vi har inte hunnit fundera så mycket på dresscode. Varken min eller sambons familj är några riktiga höjdare, det är skogshuggare och bönder från Norrlands inland alltihop. Så om de är hela och rena kommer jag vara nöjd  
    Jag tror att de som bjuds på festen förstår att det är bröllop, så de klär säkert upp sig de också.

Vickning tror jag kan vara en bra lösning. Allt från typ chips till plockmat borde fungera, beroende på hur länge ni vill hålla igång festen efter middagen är slut. Snittar är en enkel lösning som man kan förbereda och sedan plocka fram, men det kräver lite jobb och lite planering. 
  • amaelamin
    Plättis skrev 2013-10-03 12:41:04 följande:
    Vi har inte hunnit fundera så mycket på dresscode. Varken min eller sambons familj är några riktiga höjdare, det är skogshuggare och bönder från Norrlands inland alltihop. Så om de är hela och rena kommer jag vara nöjd  
    Jag tror att de som bjuds på festen förstår att det är bröllop, så de klär säkert upp sig de också.

Vickning tror jag kan vara en bra lösning. Allt från typ chips till plockmat borde fungera, beroende på hur länge ni vill hålla igång festen efter middagen är slut. Snittar är en enkel lösning som man kan förbereda och sedan plocka fram, men det kräver lite jobb och lite planering. 
    haha våra familjer är absolut inga höjdare de heller:) men det ger lite extra känsla kan jag tycka när alla är extra uppklädda:) 
    ja jag vet hur ju hur jag skulle klä mig vid inbjudan på en bröllops/30-års fest men det finns vissa i bekantskapskretsen som har vid vissa tillfällen visat att de tycker det är ok att gå på tillställningar i shorts och t-shirt och det tycker jag nog inte känns ok här?
    Suttit och läst lite och tror vi dressar ner till kavaj..men jag vet inte. Snittar är ju en jättebra idé! det kan jag nog tom knåpa ihop själv:D  
Svar på tråden Bröllop 2014?