• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014

Power of Love - GRATTIS till köpet! Ang dra ner på budget,,svårt att tipsa er om om man inte har ett litet hum om hur er budget ser ut på områdena? (Om du nu vill dela med dig, vill säga) men som jag tänker spontant man kan tänja lite på kanske: bukett/blommor, accessoarer, skor, inköp till brudfölje, alkoholhaltig dryck efter maten, transport, inbjudningskort, annonser i tidningar,,,,mm

• MH2014

Vi kör på lite sparlåga just nu... Prick 22veckor kvar till jag blir Fru :)

• Js Fästmö

Hej hej! Tagit en paus här ett tag. :) Så mycket fokus på annat känns det som. Och orkar inte planera ( känner ingen lust) då sambon alltid ändrar sig. Tar liksom bort en del av planeringsglädjen för mig då han inte tycker något är spikat förens det är bokat...sen kan han alltid ändra sig ändå..ja ni hör ju. Ändå tycker han att planeringen är A och O. Hmmm. Tur att han är bra på en massa annat. ;) Men vi hade bestämt att ta mitt efternamn men nu ser han i tidningen att det oftast är kvinnan som tar mannens så nu har han ändrat sig då han tycker det är mer rätt att ta mannens. Vela hit o dit.. Förklarade att det snarare faktiskt har blivit så att man tar det man tycker är finast och har frångått att ta mannens. Vi får väl se den dagen papprena skickas in. Men är stolt över att ha en engagerad man! Han är delaktig i nästan allt och kommer med förslag och det gillar jag. Är dock själv ganska simpel, kan liksom vara öppen för det mesta och det driver väl han till vansinne. Ser vi ett resmål som är fint så fine tänker jag, det blir bra, men han vill kolla fler alternativ. Hur har ni andra gjort med bröllopsresan, bokat ngt än?

• Tjörnbrud

Samma datum som oss :)

Qvicken skrev 2013-08-27 21:50:52 följande:
    Jag hoppar också in i den här tråden:) Vi gifter oss 19/7. Jag har bokat kyrka och lokal än så länge. Någon budget har vi inte tagit fram, utan det blir som det blir. Men vi försöker ta hjälp av släktingar som är bra på saker och vänner som kan sin sak också:) Så tror nog att allt löser sig;) Jag vill börja åka och prova klänningar nu nu nu! Måste nog boka in en dag och åka och prova. Men en fråga. Kan man bara åka in i en klänningsbutik och få hjälp att prova utan köptvång?:) 

• Tjörnbrud

Js fästmö: det är ju bra att han är intresserad iaf, är nog många som har problem med den biten. För oss går det bra, han är intresserad och vi tycker lika om i stort sett allt :) Vi har kommit långt i planeringen. Är jag som är rädd att något man har hittat och som känns bra ska bli uppbokat, så bokar hellre i god tid. Bandet, fotografen, lokalen, kyrkan mm, har börjat få in bokningar för 2014 så lika bra att köra på. Kyrka, lokal (restaurang), frisör och smink samt fotograf är bokat, även så liveband och svit till bröllopsnatten som faktiskt bokades idag. Jag gillar att planera och ha saker färdigt så man kan sluta tänka så mycket på det ;) Allt känns riktigt bra som är bokat :) ja jag tror jag bestämt klänning också :) Inbjudningarna har vi börjat pyssla med. Hur går det för er med planeringen? Kommer ni överens om saker och ting? Och resa har vi såklart spanat på. Just nu lutar det åt kryssning i Karibien i en vecka och sedan vara på st.Martin och Anguilla några/flera nätter på var ställe. Men tror de blir i feb, är väl orkan okt, nov? Vi jobbar till sjöss och är bara hemma varannan månad så man får anpassa sig lite. Skriver från ipad så blir säkert ingen radbrytning.

• Katarina

Jag tycker också om att vara ute i god tid, haha ibland så höjs det ett ögonbryn eller två när men berättar hur långt det är till bröllopet. Men det är ju så skönt att vara på den säkra sidan och, om det man tänkt från början inte funkar, ha tid att leta bra alternativ.

Min blivande man är väldigt engagerad. Vi har ju planerat bröllop två gånger förut. Första gången blev vi föräldrar istället och andra gången var vi tvugna att skjuta på det på grund av tusen saker som egentligen inte hade med bröllopet att göra. Den här gången går allt så smidigt, vi har väl insett vad som är viktigt, jag försöker att inte stirra mig blind på detaljerna utan istället se helheten.

Det där med klänning driver mig smått galen dock, hittar en ny varje dag nästan..... och jag kan inte bestämma mig om jag ska vara svalt klassisk eller ta ut svängarna lite mer - båda känns som jag liksom...gahh!

• MissLyckad

Hej! Jag är ny här! Vi har satt datumet till den 9:e augusti 2014! Än så länge bara bokat kyrka och snart är festlokalen bokad! Håller på för fullt att kolla klänningar men tänker inte köpa någon ännu då jag planerar att gå ner i vikt först. Kör just nu på 5:2 dieten för att se om den passar mig! Vi kommer att ha ett litet bröllop med bara 35-40 gäster bjudna. Bara släkt + de närmsta vännerna.. Hur långt har ni kommit i planeringen? :)

• MH2014

Katarina - hade själv samma klänningsproblem om min smak.. Har du varit iväg och provat modeller?? Va min räddning tror jag. Jag visste att drömklänningen kommer jag inte att få (tror ärligt inte många får det, då det alltid finns en dyrare drömklänningen som inte är ett alternativ om du inte är mångmiljardär), inte ens i närheten. Så gick på känsla,,och efter 9butiker och oändligt många timmar på internet så bara hade jag en på mig som va,,,,kanon! Inte alls vad jag tänkt, trott, visualiserat men det kändes bara så enkelt! Jätte konstigt att förklara men,,,,,den hänger här hemma nu. :)
    mitt nästa bekymmer är vilka accessoarer jag ska ha till den ;)

• Katarina

MH2014: Jo tanken har varit att gå runt och prova olika modeller, ska ta tag i det snarast faktiskt....och du har nog rätt om drömklänningen - men man vill ju komma så nära som möjligt! Glad

Jag tänker att så fort jag har klänningen så kommer det där med accessoarer ge sig naturligt....eller?

Vi har i alla fall vårt första planeringsmöte med de som ska ordna vår bröllopsfest på måndag...ska bli så spännande!

• Power of Love
    MH2014 skrev 2013-09-10 21:04:52 följande:
    Power of Love - GRATTIS till köpet! Ang dra ner på budget,,svårt att tipsa er om om man inte har ett litet hum om hur er budget ser ut på områdena? (Om du nu vill dela med dig, vill säga) men som jag tänker spontant man kan tänja lite på kanske: bukett/blommor, accessoarer, skor, inköp till brudfölje, alkoholhaltig dryck efter maten, transport, inbjudningskort, annonser i tidningar,,,,mm
    Tack! 

Jag håller på att fixar och trixar med budgete, tar vort sånt som redan är inköpt och så vidare så att vi ska få en bättre översikt. Så just nu har jag ingen att dela med mig av. (lite oense med programet)  Nog ska vi se till att det går runt, jag är egentligen lite väl snål. Jag vill ju ha alla vänner där men samtidigt vill jag inte spendera för mycket pengar på bröllopet för det är ju faktiskt bara en dagTungan ute.

Det dyraste kommer iaf maten vara. Själva maten hade vi tänkt ha buffe och pappa hade några kontakter där så han skulle kolla upp priser åt oss. Nästa dyra post är ju drycken. Vi hade tänkt att bara bjuda på vin/öl/cider i samband med maten och sedan ha en självkostnadsbar men vi får se om vi kanske skippar det helt och bara har självkostnadsbar. 

Sedan har vi småsaker att spara in på. Vi tänkte skippa att ha blommor till borden. Ev även skippa brudbuketten. Trycksakerna har jag bestämt mig för att vi gör enkla inbjudningskort. Skriver ut på papper på vanligt papper och klistrar på lite tjockare papper i våra temafärger. ENkelt och bör inte kosta så mycket.  Ev jag lägger på nåt enkelt pynt. Tänkte köpa billiga kuvert på öob. Jag kan nog skríva ut festhäftena på jobbet om jag står för papprena så det kommer vi också undan billigt med. 

Jag tänkte önska mig i julklapp och födelsedagspresent sånt som vi kan behöva till bröllopet. Tänka av mina föräldrar ev även hens önska oss hjälp med bidrag till bröllopet istället för någon present så spar vi en slant genom det. Glad 
Svar på tråden Bröllop 2014?