• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • MH2014
    Katarina skrev 2013-09-13 10:17:18 följande:
    Jag tänker att så fort jag har klänningen så kommer det där med accessoarer ge sig naturligt....eller?
    haha, trodde jag med!! Men icke...efter att ha bestämt klänning )som inte alls blev vad jag trott) så blev det ju till att inspireras av hår och accessarer....blev inte lättare utan för mig svårare!! då jag har så många olika ideer som tyvärr inte går ihop utan jag måste välja och sållaOskyldig
  • MH2014
    Power of Love skrev 2013-09-14 19:11:50 följande:

Sedan har vi småsaker att spara in på. Vi tänkte skippa att ha blommor till borden. Ev även skippa brudbuketten. Trycksakerna har jag bestämt mig för att vi gör enkla inbjudningskort. Skriver ut på papper på vanligt papper och klistrar på lite tjockare papper i våra temafärger. ENkelt och bör inte kosta så mycket.  Ev jag lägger på nåt enkelt pynt. Tänkte köpa billiga kuvert på öob. Jag kan nog skríva ut festhäftena på jobbet om jag står för papprena så det kommer vi också undan billigt med. 
    När jag räknar på pappersinköp, kuvert kontra färdiga från VistaPrint så blir det i stort sett samma kostnad per kort,,nästan dyrare med att göra egna..... så kolla det som ni tänkt och slå ut per kort, inte alltid det lönar sig!
  • MH2014

Va längesedan jag photobomba, Så lite bilder ifrån migGlad

Mina funderingar just nu är styling.
    Bara älskar denna stora hårblomma och det är väldigt mycket jag. Det som gör att jag tvekar är att jag får nog göra avkall på annan utsmyckning då blomman tar rätt mycket uppmärksamhet och det vet jag inte om jag är redo att göra... Eller vad säger ni??

Annars är ett alternativ att sätta styckblommor till en stor klase. antingen vid en uppsättning eller utsläppt beach hår... synpunkter? Då kan jag ju ha halsband/örhängen eller dyl.

Ett stort statement halsband är oxå en grym favvo!! I love! men då måste jag göra avkall på håraccessoarer..
    Vilket fördrar ni??

Här är föresten skorna jag beställde hem, har ej kommit än så vet inte hur de sitter på foten, så inte hundra % att det blir dessa än. Men attans vilka puddingar!! Mina skor kommer ju synas då klänningen är kortare fra,.

Här är föresten en dålig bild på min klänning!! Vad tycks, passar den vårt avslappnade old hollywood/glamour tema??
    Har dock inte köpt något midjeband än,,men blir nog svart eller blingbling.

Så var lite funderingar från mig.
    Nu har ni ju sett min klänning och får gärna komma med inputts och tycke!?
    va ärliga jag är inte den som blir osäker och sårad, jag är van att inte bli förstådd i min tokighet iblandFlört Vissa jämför min stil med Carrie i SATC, haha. (som jag inte ens följde när det gick på tv)Skål
  • teres77

Hejsan! Ny här och vi har precis bestämt datum och plats... Hör kommer en liten sammanfattning:

25 juli i Norsjö, Västerbotten  Terés & Dan

Det är lite knöligt eftersom vi bor i Borås. Vi har båda våra rötter i Norsjö och därför vill vi gifta oss där. Vi har endast berättat för några få, nyckelpersoner, än så länge men planeringen är i full gång. Kyrka, festlokal och fotograf är bokade och klara. Kock som ska laga maten och konditor till tårtan är också klara. Det kommer bli ca 75-80 gäster som bjuds på en grillbuffé i amerikanskt stuk. Just nu velar vi mellan att bjuda på alkohol hela kväller eller självkostnadsbar efter middagen... Det är en stor utgift så i slutändan får det bli ekonomin som styr. Jag är mest stressad över att om vi ska stå för allt så kanske vi missbedömmer åtgången och det tar slut efter halva kvällen. Förvånad Det är iofs samma känsla när det gäller maten men där får jag lita på att kocken vet vad han gör. 

Jag kommer tillverka min egen bukett av tyg och broscher. Det blir marginellt billigare men jag gillar att pyssla så jag vill ha det så. Klänningar ska beställas från Kina. Har provbeställt från samma ställe nu i somras och är supernöjd med den klänningen. Både min och min tärnas klänning kommer beställas därifrån. En nära vän (sömmerska) har erbjudit sig att justera vid behov, gratis, men hon kommer få en slant ändå om det bli aktuellt. 

Eftersom vi bor i Tygriket så blev skjorta inköpt i somras på GY butken. Stenströmsskjorta för 300:- är svårt att slå. För er som letar kostym kan jag varmt rekommendera att åka till Gällstad, där finns kostymer, skjortor och tillbehör till vrakpriser...

Inbjudningskorten gör jag själv. Som sagt, pysslare... Jag köper färdiga kort och kuvert i 100-pack för 159:- + frakt från PYhobby. Sedan skriver jag ut texten inuti kortet och stämplar lite med våra färger. Det blir enkelt och rent. Har det mesta hemma så det är portot som kostar mest.  

Oj, det här blir en roman, förlåt för det...  Skrattande

• a ring on my finger
    MH2014 skrev 2013-09-16 10:29:08 följande:
    Va längesedan jag photobomba, Så lite bilder ifrån migGlad

Mina funderingar just nu är styling.
    Bara älskar denna stora hårblomma och det är väldigt mycket jag. Det som gör att jag tvekar är att jag får nog göra avkall på annan utsmyckning då blomman tar rätt mycket uppmärksamhet och det vet jag inte om jag är redo att göra... Eller vad säger ni??

Annars är ett alternativ att sätta styckblommor till en stor klase. antingen vid en uppsättning eller utsläppt beach hår... synpunkter? Då kan jag ju ha halsband/örhängen eller dyl.

Ett stort statement halsband är oxå en grym favvo!! I love! men då måste jag göra avkall på håraccessoarer..
    Vilket fördrar ni??

Här är föresten skorna jag beställde hem, har ej kommit än så vet inte hur de sitter på foten, så inte hundra % att det blir dessa än. Men attans vilka puddingar!! Mina skor kommer ju synas då klänningen är kortare fra,.

Här är föresten en dålig bild på min klänning!! Vad tycks, passar den vårt avslappnade old hollywood/glamour tema??

va ärliga jag är inte den som blir osäker och sårad, jag är van att inte bli förstådd i min tokighet iblandFlört Vissa jämför min stil med Carrie i SATC, haha. (som jag inte ens följde när det gick på tv)Skål
    Halsbandet var inget jag gillade men däremot blomman på första bilden hade kunnat bli superfin! Men som du säger får du nog låta bli halsaband och örhängen iaf. Men är det nödväntigt att ha? Är du en smyckestjej som känner dig naken utan?

Häftiga skor, blir nog kanon till kläniingen .-)
  • Lindijoo
    MH2014 skrev 2013-09-16 10:29:08 följande:

Cool klänning, kommer nog bli skitsnyggt med dom skorna!

• Power of Love
    MH2014 skrev 2013-09-16 10:25:40 följande:
    När jag räknar på pappersinköp, kuvert kontra färdiga från VistaPrint så blir det i stort sett samma kostnad per kort,,nästan dyrare med att göra egna..... så kolla det som ni tänkt och slå ut per kort, inte alltid det lönar sig!
    Nja jag har svårt att tro att det ska kosta lika mycket. Kör man på ett vanligt format (tänker mig A6) och det kan man köpa kuvert för 30kr för 50st  vilket räcker gott och väl. Vanligt papper har vi redan och sedan om vi köper färgat papper så kanske det går på 100kr (före en storpack) och då för alla inbjudningar. Pappret räcker då även till festhäftena och om vi vill ha vigselhäften. Men vi får se hur vi gör. Det ligger ju även en hel del jobb i att göra egna inbjudningskort.
  • a ring on my finger
    Power of Love skrev 2013-09-16 22:20:13 följande:
    Nja jag har svårt att tro att det ska kosta lika mycket. Kör man på ett vanligt format (tänker mig A6) och det kan man köpa kuvert för 30kr för 50st  vilket räcker gott och väl. Vanligt papper har vi redan och sedan om vi köper färgat papper så kanske det går på 100kr (före en storpack) och då för alla inbjudningar. Pappret räcker då även till festhäftena och om vi vill ha vigselhäften. Men vi får se hur vi gör. Det ligger ju även en hel del jobb i att göra egna inbjudningskort.
    Har sett att flera har skrivit att det inte blir mycket billigare om man gör själv men det har jag precis som du svårt att tro.
    Om man ska scrappa och ha massor av pysseltillbehör förstår jag att det blir betydligt dyrare, men inte om man gör så som du har tänkt.

Jag har inte räknat på det så jag ska inte säga emot för mycket Flört men jag har väldigt svårt att se var den stora kosnaden ligger i att trycka ut korten själv!
  • MH2014

Tack för input Lindijoo och a ring on my finger.
    skorna blev skickade tillbaka! Va trasiga och fick inte den rätta känslan, vill ha nå mer iögonfallande!
    and accessoarer så gillar jag snarare det ovanligare än det enkla. Så ja, det kan bli mycket ;)

• MH2014

Power of love - såklart menade jag vårat eget, av vår erfarenhet. Vår uträkning av de vi gillar på VistaPrint kontra köpa eget papper och matchande kuvert till blir i stort sett samma pris. Ska vi då lägga till nån utsmyckning blir det ju mer.
    Det var bara ett vänligt tips om att ibland tror man någonting blir billigare än vad det är. Och som du säger, det läggs ju ett par timmar på egengjorda, är man villig så...

Svar på tråden Bröllop 2014?