• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Plättis
    CamillaForsgren skrev 2013-10-17 20:04:46 följande:
    Jag och min fästman ska gifta oss den 9/8 2014 i Skellefteå.
    Det vi har gjort är att boka kyrka och börjat köpa lite smågrejer.
    Vi kommer bjuda ca 27 gäster(om jag jag räknat rätt), alla utom två är från min sida tråkigt nog. Men har bett m2b om att fundera på om det inte finns någon fler han vill bjuda ändå.
    Det är bara tre av mina vänner som vet om bröllopet än så länge, har berättat för dem pga att de måste resa så långt plus att en av dem ska vara brudtärna. Jag kommer bara ha en brudtärna och m2b ska försöka välja en marsalk på något sätt. 
    Festen efteråt hade vi tänkt fråga mina föräldrar om vi kan ha på baksidan av mitt barndomshem, så det är precis lagom stort och framförallt gratis. Har ju som ganska tajt budget.
    När det gäller kläder så har jag inte bestämt mig än vad jag ska för klänning, men m2b har sagt att han ska ha svart kostym, svart skjorta, röd slips och röd duk. Jag funderar på att matcha med röda converse till (antingen det eller vita) som jag ska pimpa med glitter och stenar.

Nu kommer en liten bildbomb!

Den där kyrkan är så ruskigt häftig! Har gjort praktik i Skellefteå och promenerade förbi den några gånger. Helt magisk!  
  • schmock

Ni får ursäkta att jag inte är så aktiv. Det är 10 månader kvar till bröllop och det finns inte så mycket att planera nu. Skickar inbjudningar i februari. Klänning går inte att köpa förrän till sommaren (håller på att gå ner i vikt nämligen). Tja, det rullar på ändå :) allt är redan bestämt och bokat.

• Js Fästmö
    schmock skrev 2013-10-18 20:05:58 följande:
    Ni får ursäkta att jag inte är så aktiv. Det är 10 månader kvar till bröllop och det finns inte så mycket att planera nu. Skickar inbjudningar i februari. Klänning går inte att köpa förrän till sommaren (håller på att gå ner i vikt nämligen). Tja, det rullar på ändå :) allt är redan bestämt och bokat.

Ingen fara. :) Har ni tänkt ngt på bröllopsresa?

• jac1979

Gifter oss 19/7 2014 och tiden går såååå långsamt!
    Så mycket att tänka på och inte många att fråga så TACK BT, räddaren i nöden Skrattande

• Aneila

Vi gifter oss den 20 september 2014 :)
    Kyrkan och festlokalen är bokad, solist till kyrkan, trubadur till festen, fotograf och brudbuketten är också klart.
    Just nu önskar jag bara att tiden kunde gå fortare, men förmodligen kommer tiden gå väldigt fort på slutet, och man kommer känna som att man inte hunnit med allt.
    Klänning kommer jag nog skjuta på ganska länge, då jag jobbar på att gå ner i vikt. Inte bara för bröllopet, utan för att jag helt enkelt för att jag vill få börja mitt liv som fru med att må så bra som jag bara kan! :)

Kyrkan vi ska gifta oss i heter Säbrå Kyrka, och ligger ca 6 km utanför Härnösand, högst på en kulle, där man kan överblicka åkrar. En väldigt vacker plats, perfekt för vårt bröllop! Min blivande man Henke är både döpt och konfirmerad där, så det känns bra att på något sätt "knyta ihop säcken" på det här sättet.

Våra nuvarande silverringar ska bytas ut mot dessa, som heter "Ouvertyr Verdi". En ouvertyr är början på ett är ett kort instrumentalt stycke, vanligen för orkester, som spelas som öppning till musikteatraliska verk. En början på något mycket längre, och väldigt vackert. Vågen som går genom ringen är en påminnelse om hur livet är: Det går lite upp och ner, men är böljande vackert...
    För att matcha förlovningsringen, kommer även vigselringen vara ur samma serie.
  • cutefjant

Idag lägger jag våra save-the-date kort på brevlådan, har haft en deadline, (vilket jag ska försöka ha på allt) så jag inte sitter i i sommar och gråter för att vi har så mycket att göra ;)

Spännande, då blir det officiellt och alla får veta :D

• CamillaForsgren

Vet inte om det är just i den här tråden jag ska lägga upp, men ville bara visa mina "brudskor" som jag pimpade igår. Köpte vanliga vita canvas skor som jag limmade fast glitter och pärlor på. Syns inte jättebra på bild då jag har vitt glitter på sidorna, men hoppas någon tycker de är lika fina som jag tycker.

Anledningen till varför jag ville ha såna här skor är för att jag inte kan ha högklackat då min fästman är kortare än mig och jag känner mig mest bekväm i såna här.

• Js Fästmö
    CamillaForsgren skrev 2013-10-30 09:22:13 följande:
    Vet inte om det är just i den här tråden jag ska lägga upp, men ville bara visa mina "brudskor" som jag pimpade igår. Köpte vanliga vita canvas skor som jag limmade fast glitter och pärlor på. Syns inte jättebra på bild då jag har vitt glitter på sidorna, men hoppas någon tycker de är lika fina som jag tycker.

Anledningen till varför jag ville ha såna här skor är för att jag inte kan ha högklackat då min fästman är kortare än mig och jag känner mig mest bekväm i såna här.
    Vad rolig idé! Jag är helt för att man bryter mot normen och egenpimpade blir ju ett roligt minne också!
  • sofiecallmer

Gokväll alla blivande brudar! Sambon har banne mig friat så det vankas bröllop, den 3maj blir vår stora dag Vi gifter oss i en lantlig kyrka utanför Kristianstad, Skåne. Festen blir i byns Folkets Park som för övrigt är vår granne = Myckey nära och bra! I övrigt är band bokat, tärna, toastmadame å toastmaster är tillfrågade och alla sa ja Gästlistan är färdig, mat å tårta är bokat. Sambon friade med en ring så den får de bli, den kan man dock inte gravera i så de blir att byta ut våra förlovningsringar å gravera i de I helgen så köpte vi några saker till bordsdekorationen. Å ja just de, bukett, tärnbukett, cotsage, snittblommor och bordabåge är även det bokat Rullar på. Klänningen är väl nästan bestämmd men ej beställd. De kommer bli en kina klänning fr jenjenhouse. Ska se om jag kan ordna en bild! Ser om jag kan bifoga en bild på ringen som sambon valde ut helt själv i rätt storlek å allt

• sofiecallmer

Ett litet kollage. Ringen fick jag av sambon när han friade.
    Klänningen ska beställas fr Jenjenhouse (kina klänning)
    Temat är vitt & silver
    LÄNGTAR!!!
Svar på tråden Bröllop 2014?