• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Lina Å

Åh jag har precis blivit heeeelt kär i en klänning 
    10200 kr.. typiskt.
    Vad gör man? Är de värt de för 2 dagar? 
    (kommer ha ett Svenskt bröllop och ett Amerikansk)

• ViktoriaStefan

Jag hoppar också in här då vi ska gifta oss 23 augusti. 
    Min blivande man friade till mig den 12 december så vi har nyligen börjat planera men hittills har vi bokat kyrka och restaurang där vi ska ha bröllopsfesten.
    Det ska bli jätteroligt att planera och fixa allt inför vår stora dag och jag är jätteglad att det finns massor av blivande brudpar och äkta makar här inne som kan komma med tips och råd.

• marolo
    Lina Å skrev 2014-01-09 20:17:19 följande:
    Åh jag har precis blivit heeeelt kär i en klänning 
    10200 kr.. typiskt.
    Vad gör man? Är de värt de för 2 dagar? 
    (kommer ha ett Svenskt bröllop och ett Amerikansk)

absolut! och det ser ut att vara väldigt fin kvalite vilket gör att det är ett bra andrahansvärde i den så du kan säkert få ut lite pengar om du säljer den vidare :)
  • Lina Å

Ja de tänkte jag också! :) 
    Är så hopplöst kär att alla andra klänningar mina kompisar försöker skicka till mig tycker jag inte alls är lika fin.  

• 20110519

Om du känner så LinaÅ  tycker jag absolut du ska köpa denna klänning och ignorera priset lite. Tror också på ett bra andrahandsvärde och du vill sälja klänningen vidare. 

Kännslan ska vara den rätta för klänningen, då blir man gladerare på bröllopsdagen när man har den på sig. Annars finns risken att du kommer gå och tänka på denna klänning iallfall, även om du beslutar dig för att ha en annan.  

• Maria466

Jag blev bara så kär i denna ros... Så det blir lila rosor och liljekonvaljer i brudbuketten 

• Nettis1985

Maria466: jag vill inte göra dig besviken nu, men den vilden och rosen är fixad. Det finns inte så illa rosor att få tag i vilket gjorde även mig sjukt besviken. De mörkaste lila rosorna du kan hitta är i pastell :( Istället för den lila rosen kan jag rekommendera nejlikor, eller prärieklockor de finns i den mörka lila du visar på bild:) jag har själv samma lila nyans på vårt bröllop i juli:)

Bröllopsplanering
  • BCJKTDCN
    Nettis1985 skrev 2014-01-12 23:45:39 följande:
    Maria466: jag vill inte göra dig besviken nu, men den vilden och rosen är fixad. Det finns inte så illa rosor att få tag i vilket gjorde även mig sjukt besviken. De mörkaste lila rosorna du kan hitta är i pastell :( Istället för den lila rosen kan jag rekommendera nejlikor, eller prärieklockor de finns i den mörka lila du visar på bild:) jag har själv samma lila nyans på vårt bröllop i juli:)
    Bröllopsplanering

Jag hoppar in här! Jag blir fru i Augusti 2014 Skrattande
    Angående den mörka färgen på den lila buketten, jag hade ju också tänkt ha den nyansen! Men är du säker på att det inte finns? Är alltså alla buketter med den nyansen man hittar på google, pinterest osv fake? Bra att veta iaf, då får man tänka om!

• Nettis1985

Jag har varit och frågat på interflora mfl om just denna mörka lila ros, men alla ger mig samma svar, just den mörka lila går inte att få tag i. Men jag vet inte hur det är i de större städerna, kanske de kan?

Men just den färgen på rosorna är oftast färgade vilket gör livslängden på dom flera timmar och dagar kortare än normalt :( Därför blev det inget alternativ för mig där. De ljusare rosorna är dessutom på helt fel färg i vårt tema.

Bröllopsplanering
Svar på tråden Bröllop 2014?