• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Marione

Fyller din mamma jämnt eller är det bara en "vanlig" födelsedag. För annars hade jag nog tagit den dagen eller den 24:e maj. Om det är en vanlig födelsedag så kanske hon blir glad att ni väljer att gifta er på hennes dag. Angående avslutningsstressen som är på våren är det nog lika illa att ta det precis efter. För det som kommer att hända är helt enkelt att ni kommer att skjuta på vissa bröllopssaker och ha de kvar istället för överstökade. Om ni tar det den 8:e så kanske han kan ha sitt födelsedagskalas (vet ju inte hur gammal han är) helgen efter och att ni gör ngt roligt på bröllopet för honom. Han kanske kan få en egen tårta att skära upp och hela bröllopet sjunger för honom eler liknande - så att han inte glöms bort.....Sedan kanske ni kan hinta till de närstående gästerna att ta med även en present til honom som han kan öppna dagen efter när det är hans födelsedag. 

• amerika
    Marione skrev 2013-06-21 12:15:01 följande:
    Angående avslutningsstressen som är på våren är det nog lika illa att ta det precis efter. För det som kommer att hända är helt enkelt att ni kommer att skjuta på vissa bröllopssaker och ha de kvar istället för överstökade.
    Vilka bra tips tack!! Glad alla var bra med det jag citerade ovan var nog det jag inte alls tänkt på själv, bra att få hjälp att fokusera ibland!
  • Lindlund

Hej på er!

Får jag hoppa med er här i tråden?

Av mig blir det fru den 4 januari 2014! :) Vi har faktiskt redan varit och beställt våra ringar. Ja det blev beställt tre stycken då vi ska byta ut våra förlovningsringar.
    Det blir en kyrklig vigsel med fika efteråt i församlingshemmet för vänner och släk som vi inte träffar så ofta och sedan blir det middag på kvällen för våra närmaste vänner och släktingar på ett vandrarhem som vi hyrt där våra gäster också kan sova över om så önskas. :)

• MH2014
    amerika skrev 2013-06-21 11:50:36 följande:
    Åh vad jag nojar över vårt datum!! Vi har bestämt 10 maj men jag är rädd att det inte ska vara tillräckligt grönt ute då (vi ska gifta oss utomhus).
    Vi vill gifta oss i maj/juni, på försommaren alltså.
    3 maj är ju ännu tidigare så det går bort. 
    17 maj känns för alltid förknippat med min exsvärmor eftersom hon är norska och vi firat syttende mai i så många herrans år....
    24 maj är mitt i all majstress med sommaravslutningar hit och dit.
    31 maj fyller min mamma år så det går bort.
    8 juni fyller min son år så kanske inte 7 juni är så kul för honom?
    14 juni kan funka om jag inte fått hjärnblödning av allt inna dess och helgen efter är det midsommar.... hur fan ska man tänka egentligen????

Kom med tips snälla!!!
    Jag tycker 24maj låter mest intressant!!
    Är ju ändå nån vecka innan skolavslutningar och grejer. de flesta prov är gjorda (för äldre barn), stressen inför sin egna semester har iinte satts i gungning än, "sommaren" har inte börjat änFlört
  • schmock

Nu har vi gjort det viktigaste av allt! Kyrkan är bokad!

Lundbys gamla kyrka, 16 augusti 2014, kl 15.00. Då blir det vigsel!
    Lokalen är ju bokad redan och även fotograf!
    Nu kände jag pirret i magen. Året kommer ju gå så fort!

• Power of Love
    schmock skrev 2013-06-24 09:38:20 följande:
    Nu har vi gjort det viktigaste av allt! Kyrkan är bokad!

Lundbys gamla kyrka, 16 augusti 2014, kl 15.00. Då blir det vigsel!
    Lokalen är ju bokad redan och även fotograf!
    Nu kände jag pirret i magen. Året kommer ju gå så fort!
    Härligt! Vi fick det viktigaste av allt bokat härom dagen nämligen vigselförättare. Så nu har vi allt (förutom hindersprövningen) som krävs för att bli vigda. Resten så som festen är ju faktiskt bara en bonus. Flört
  • Mrs Lindahl 2014

Längesedan jag skrev nu så en liten uppdatering:

Sakerna jag bställde från Etsy har nu kommit, så nu är tärnorna och best men tillfrågade och har tackat "ja", vi har bara toastmastern kvar att fråga. Både killarna och tjejerna har börjat fråga och hinta om hippa och svensexa så det känns kul att de är så taggade =)

En sak som vi just nu håller på att klyddar med är det här men namn/efternamn. Hur ska ni göra? Vi har tänkt ta min blivandes mormor och morfars namn "Lindahl", men eftrersom att han inte heter det nu så måste han byta till det innan vi gifter oss. Jag ville lägga till min famijls klannamn som ett mellannamn och hade först fått besked om att man då först måste ha det som efternamn för att få ta det som mellannamn. När jag sen ringde för att fråga hur länge jag behövde heta det för att ta det som mellannamn så sa skatteverket att det behövde jag inte alls ha hetat utan det kan jag lägga till som ett mellannamn när jag vill. Lite förvirrad och snopen blev jag allt, haha!

Va kul att se att fler tittar in och börjar boka saker. Jag vet verkligen hur skönt det är när man får saker bokade, framför allt lokal och kyrka/vigselförättare, det känns som 100 kilo bara lättar från axlarna.

• schmock

Här har vi klart nu. Jag köpte de perfekta skorna idag. Min klänning kommer gå i spets och så hittar jag de perfekta ballerinaskorna i spets!

Sen så beställde vi inbjudningar igår. Det är visserligen ett bra tag tills vi ska skicka ut dem, men vi har ju ändå bokat lokal och kyrka så då kunde vi lika gärna ta det nu tyckte vi Oskyldig eller jag... Våra färger kommer vara lila, vitt och silver.

Nu blev bilden välsigt suddig, men ni fattar väl grejen ändå Drömmer
  • Power of Love
    schmock skrev 2013-06-25 14:34:05 följande:

Här har vi klart nu. Jag köpte de perfekta skorna idag. Min klänning kommer gå i spets och så hittar jag de perfekta ballerinaskorna i spets!

Sen så beställde vi inbjudningar igår. Det är visserligen ett bra tag tills vi ska skicka ut dem, men vi har ju ändå bokat lokal och kyrka så då kunde vi lika gärna ta det nu tyckte vi Oskyldig eller jag... Våra färger kommer vara lila, vitt och silver.

Nu blev bilden välsigt suddig, men ni fattar väl grejen ändå Drömmer

Var är skorna köpta?
Svar på tråden Bröllop 2014?