• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • NBFN

Håller på med inspirationsbilder för tillfället:

Bukett (röd & vit, gärna med lite somriga inslag)

Uppsättning

Klänning

Skor
    (helst de undre med lägre klack)

Tärnklänning
    (kär i den vänstra klänningen men kommer att vilja ha den/dem i den röda färgen)

Tycker det är så galet roligt!!! Längtar till måndag, hoppas på att få offert på lokalen då!
    Ska snart sätta igång med save-the-date också, men vet inte hur vi vill ha dem ännu, om vi ska bild på oss eller inte. Det blir dock som en "kalender" där vi lagt ett hjärta runt det datum som gäller :D Snart ska vi boka kyrkan också, bara vi vet hur det ser ut med offerten på lokalen osv.

Hur går det för er andra?
  • PoS

Hello ladies (vi har väl ingen man med i sällskapet, eller?)

I am back!!! Har nu varit hemma en vecka typ men inte hunnit med att skriva nåt. Jag vet inte var tiden tar vägen! Nåja, nu är jag redo att ta emot tips och ge råd igen Denna tråden är ju ovärdelig hörrni, jag blir så glad att alla lägger upp bilder på både inspiration och riktiga saker. Jag får ju massor med idéer och tips!

På klänningsfronten har det hänt huuuuuur mkt som helst för min del. Jag var i London och provade en klänning där men den var för tight så den fick hänga kvar på sin galge. Det var verkligen inte en sådan som jag tänkt i mitt huvud men å andra sidan vet jag inte vad jag har tänkt! Jag provade även en fuskpäls-jacka men det bidde inget av med det heller.

Men min första klänning var alltså provad vilket ju gjorde mig helt uppspelt. Så hade jag då varit hemma i ett par dagar och så slog jag till på en brudklänning på Blocket. Mon dieu! Jag har ingen bild tyvärr men det är en äldre klänning, så alltså inte en enligt de senaste årens snitt kan man säga hahaha. Nåja, den kostade inte många pengar så det var mest bara en chansning faktiskt. Köpte den i fredags och fick inte med den hem från jobbet så jag har inte provat den än (förutom lite snabbt på toan) så kan inte direkt säga om jag trivs med den eller inte.

Ska även prova en klänning på torsdag, som inte heller kostade många pengar. Så spännande! Om jag kan ha den så köper jag den också. Har i så fall tänkt ha den ena på vigseln och sedan den andra på festen. Kanske jag måste pigga upp de lite, beroende på hur de sitter på.

Men då kommer jag ha två klänningar redan nu och TÄNK om jag hittar en sen också eller om jag ångrar mig! Eftersom jag inte vet vad jag vill ha kanske jag inte borde köpa redan nu? GAAAH, jag blir tokig.

• Dazzler

Nu släger jag mig in i tråden :)
    Har inte kommit så långt i planeringen som jag tycker att jag borde men en liten bit. Det blir bröllop den 12 juli och vi har äntligen slagit fast att det bara blir närmaste familjen samt närmaste vänner som blir bjudna, totalt ca 25 pers. Vi ska inte gifta oss i kyrkan så vi letar efter en plats att gifta oss på. Jag har även bestämt mig för att jag inte kommer att ha riktiga blommor i min bukett, utan tygblommor. Har valt ut 4 modeller av buketter som jag tycker är superfina. Just nu håller jag på att göra flera kollage med olika stilar, färger m.m.

Jag har 4 klänningsmodeller för tillfället men jag ska försöka välja ut en (vilket är svårt). Det jag vet är att jag vill ha en klänning med tea length. Vi letar lokal, cateringfirma, vem som ska baka tårtan, färgtema m.m. Allt sådant här är nytt för mig så det tar sin tid att leta efter info om vad man egentligen ska ha på ett bröllop. Ska försöka slänga ihop ett collage och visa här så får jag se vad ni tycker :)    

• MH2014

Funderar på tandblekning - någon som gjort en eller har bra förslag??

• Des

Hej alla!

Åhh så spännande! Ska gifta mig 4 januari i Karlstad. Mindre än ett år kvar nu! Wiiiie! 

Jag letar efter en klänning som har både spets och tyll, gärna med ärm då jag vill vara lite klädd på mitt vinterbröllop, någon som har något tips?

Var köper ni era klänningarna förresten? 

• NBFN
    Des skrev 2013-04-22 22:34:17 följande:
    Hej alla!

Åhh så spännande! Ska gifta mig 4 januari i Karlstad. Mindre än ett år kvar nu! Wiiiie! 

Jag letar efter en klänning som har både spets och tyll, gärna med ärm då jag vill vara lite klädd på mitt vinterbröllop, någon som har något tips?

Var köper ni era klänningarna förresten? 

Denna tycker jag är otroligt fin, en av mina inspirationsklänningar Flört
    Jag var på bröllop för ett par veckor sedan där bruden hade en väldigt fin päls över sig, inte en jacka utan, ja...
    Jag lägger upp en bild:

Kanske blir lite kallt iaf, men tycker den var otroligt fin!
  • Bamsemums

Igår var jag med en kompis (den enda som vet om att vi ska gifta oss nästa år) och vi gick till en brudbutik och jag provade brudklänningar för första gången! Jag skulle inte ha gjort det. Självklart hittade jag en som var jag, det var lagom på alla sätt och vis. Det var inte för mycket och inte för lite. Jag fick även testa en slöja, så nu har jag bestämt att jag MÅSTE ha en slöja ;)
    Jag som hade tänkt att jag ska prova massor med klänningar för att sen bestämma mig. Och de kan inte garantera att klänningen finns kvar om ett år. Det var bra pris på den också!
    Efter mycket om och men så har jag beslutat att chansa. Jag köper en klänning i höst när de har utförsäljningar så kanske vi sparar lite pengar och förhoppningsvis får jag tag i samma klänning eller en ännu bättre! 

• a ring on my finger
    MH2014 skrev 2013-04-22 20:47:01 följande:
    Har ingen erfarenhet av det men jag ska definitivt göra en blekning innan bröllopet...och det ska även min sambo så att vi får samma färg på våra leenden på bröllopsbilderna Flört
  • SandraElisabet
    MH2014 skrev 2013-04-22 20:47:01 följande:
    Jag har provat en mindre "toutch-up" blekning som tar bort missfärgningar, men märkte lite skillnad.

Det man ska tänka på vid blekning:
    - Blek inte tänderna för tätt inpå bröllopet, de kan bli fläckiga. Prova gärna att göra det några månader innan.
    - Man måste se upp med vad man äter innan och efter.
    - Det är dyrt och kan ge missfärgningar om personen som utför det inte är "duktig".
    - Man kan få problem med ilningar en tid efter.
    - Porslinständer samt porslinsfasader går inte att bleka så om man har det och bleker tänderna kan de bli ojämna.
    - Ett besök med rengöring hos tandhygienist kan räcka.

Solig
  • MH2014

Vi använde förut ett medel man penslade på tänderna och ju oftare man gjorde det ju vitare blev dem,,och det funkade och inga ilningar. Men det bestod ju inte. Har skickat en förfrågan till min Tandhygienist och får svar på fredag då min dotter ska till tandläkaren för första gången :) men har hört gott om beconfiDent, och det har ett humanare pris....?... Tänkte prova på nu till sommaren så man inte är helt bländande till dagenB :D funderar även på att prova på fransförlängning nu i sommar (hade jag provat oavsett bröllop eller inte då jag tappade mycket av mina fransar och bryn efter senast förlossningen)

Svar på tråden Bröllop 2014?