• Limba

Bröllop 2014?

2014 BRUDAR!

Här kan ni bomba med bilder på klänningar, men även gärna ringar, inspiration m.m!

En plats att dela med sig av allt virrvarr i huvudet,
    kika på andras val och hjälpas åt med råd och tips längst med vägen till den stora dagen!!

Vi slår på stort sommaren 2014, och det vore jättekul att se hur andra tänker och önskar!

BILD-BOMBA gärna!

{#emotions_dlg.flower} 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 14:01
    Detta är alltså tänkt som en sidotråd till Brudar 2014, fast med bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-05 12:58
    ~ VI GIFTER OSS 2014! ~

25 januari ~ PoS på Värmdö, Stockholm

25 januari ~ Josefin o Micke i Sollentuna, Stockholm

11 februari ~ MH2014 i Västerås

3 Maj~ Jeanettejohansson i Hästveda, utanför Hässleholm

24 Maj ~ xMariax, Eskilstuna

31 Maj ~ Mrs Lindahl 2014 i Hästveda

6 juni ~ Power of Love i Karlstad

7 juni ~ Csve i Jönköping

7 juni ~ Larssonmaria86 i Glostorp, utanför Malmö

7 juni~ Sandrajavisst, Nyköping

28 juni ~ Ebbaa i Karlstad

28 juni ~ Sandra01 i Stockholm

5 juli ~ HubbaBubba i Stockholm

26 juli ~ Kakbakaren i Österbotten, Finland

2 augusti ~ Sandra Elisabet i Göteborgsområdet

16 augusti ~ Schmock i Göteborg

Augusti ~ Limba någonstans i Sverige

Augusti ~ A ring on my finger i Helsingborgsområdet

18 oktober ~ Ponduss i Västerås

6 december ~ Winterwonderland i Göteborg
  • Svar på tråden Bröllop 2014?
  • Power of Love

Vi ligger idag på 60 st men jag vill få in två till på min sida. Listan är dessutom utan barn inräknade. Vi är fortfarande lite fram och tillbaka med min fästmans syskon som är minderåriga om de ska bjudas, ska bara de äldsta bjudas eller ska ingen bjudas, eller om de bara ska vara med på själva vigseln

• MH2014

SandraElisabet - borden som finns tillgängliga är typ obrukbara ;). Är nog en snarare ivory/grädde färg på linnedukarna och spetsen jag har är kritvit. Vi ska prova sen nångång i sommar får vi se... Men det kommer ju istort sett bara synas från bordet till golvet, förhoppningsvis tar ju dekorationen och mumsigheterna över intrycket ;D

• SandraElisabet
    emilias81 skrev 2013-04-11 11:04:48 följande:
    Har ni börjat fila på gästlista ännu? Hur många kommer ni isf hamna på?
    Vi kommer bli max 78 gäster. Vi har valt runda bord och det innbär att lokalen tar max 80 sittande gäster. (varav ett brudpar Flört)

Ja vi har börjat med gästlistan och det kommer vi nog fortsätta göra fram till hösten då save the dates ska skickas ut.
  • NBFN
    Just nu är vi på 112 gäster, hoppas på att det stannar där så vi kan vistas i den lokal vi tycker om. Har dock inte gått igenom den ordentligt, kanske droppar någon av och någon läggs till, men just nu 112st.
  • xMariax

Vi kommer inte att skicka Save the dates, vi skickar ut inbjudningarna långt i förväg istället! Kommer antagligen att skicka iväg dem runt oktober-november (vi gifter oss i maj)

• amerika
    Börjat fila, ja, för vi vill skicka ut save the dates i god tid, ca ett år innan och det är nu i maj (vi har en hel del långväga gäster).

Beroende på hur man tänker (med eller utan barn, bara vissa barn eller alla barn, bara de vänner vi umgås med eller de vi skulle vilja kom....) så blir vi 50-70 pers. Jag trodde vi skulle landa på max 40!

Tycker det är så svårt att välja vänner!! Var ska man dra gränsen? Jag har väldigt nära, riktigt goda vänner "från förr" som jag inte umgås med nuförtiden, men som står mig nära. Ska man bjuda dem? Eller ska man hålla sig till dem som man faktiskt träffar?
    Jag skrev en tråd om det där:  www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m4291859.html

Hur tänker ni?
  • Mrs Lindahl 2014

Vi har gärstlistan klar, vi kommer att bjuda runt 70 gäster men räknar att vi blir max 65st, vissa vet vi redan nu att de inte kan komma men vi vill ändå skicka inbjudningar till dem så de vet att vi tänker på dem.

När det gäller vänner så har vi begränsat det till dem vi faktiskt umgås med, och då med inte mer än max ett par månader emellan, alltså inte dem man träffar 1 gång per år. Undantaget kommer att vara cirka 10 stycken som vi inte umgås med lika ofta men som var med när vi träffades för snart 5 år sen. Vi kommer även att gifta oss på samma plats så det är speciellt för både dem och oss även om man inte träffas lika ofta nu. Lite så tänker vi!

• SoStylish

Vi blir 70-80 personer ungefär. Sen får vi väl se vilka som vill komma;D Haha!

En fundering.. Vad gör värdparet egentligen? Och det här med typiska bröllopslekar.. Är det jag och killen som planerar det eller typ toastmastern eller hur funkar detta?
    Oh well.. Det här med bröllopsplanering är lite krångligt ;) 

• a ring on my finger

Vi har i nuläget en gästlista på ca 75 personer men har pratat om att dra ner den till 70 personer eftersom vi faktiskt gissar att i princip alla kommer.
    Vi har sagt barnfritt men nu har vi börjat tveka om inte våra egna barn ska vara med och då kanske även kusinerna borde vara där som sällskap.

Svar på tråden Bröllop 2014?